یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکل بر برقی این روزهای کشور تاکید کرد: وزارت نیرو به مردم پاسخ دهد چرا در این مدت کوتاهی کرده تا امروز دچار بحران بی برقی شده ایم.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: رها شدگی بازار توسط دولت در روزهای پایانی داد مردم را درآورده است، رهاشدگی بازار از مرغ و گوشت گرفته تا سیمان و فولاد نشان از بی توجهی دولت به ملت است و اعتماد به برجامی که میوه آن گندیده بود، به داد به مردم برسید، چرا که در شرایط بد معیشتی قرار گرفته اند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در ادامه خطاب به وزرای کشور و کشاورزی، بیان کرد: بحران بی آبی و خشکسالی داد کشاورزان منطقه سنقر و کلیایی را درآورده است و مردم را به خاک سیاه نشانده است، ستاد بحران به صورت فوری خسارات را جبران کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: وزارت نیرو و صمت به دلیل بی تدبیری عامل اصلی گرانی سیمان و فولاد هستند، با دستان خودمان بازار سیمان و فولاد را به مافیاها داده ایم، امروز وظیفه دولت، دستگاه های اطلاعاتی و قوه قضائیه است که به موضوع ورود کنند، مردم بیش از این طاقت گرانی افسارگسیخته را ندارند.

حسینی کیا گفت: از وزارت کشور می خواهیم اجازه خروج سیمان از استان کرمانشاه را ندهد، چرا که این کالا در استان نایاب شده است، وزارت نیرو در احداث نیروگاه و تکمیل پروژه های تولید برق کشور کوتاهی کرده اند، وزارت نیرو به مردم پاسخ دهد چرا در این مدت کوتاهی کرده تا امروز دچار بحران بی برقی شده ایم؟ ستاد کل نیروهای مسلح موضوع منطقه جنگی شرق استان به خصوص سنقر و کلیایی را حل کند، حقیقتا این شهرستان ها دین خود را در جنگ ادا کرده اند.