راهنمای خرید بازی فکری

منبع: فرزند

111

1400/4/27

16:06


راهنمای خرید بازی فکری

امروزه همه پدر و مادرها به دنبال خرید بازی فکری برای کودکان خود هستند. چون همه ی ما می دانیم که خرید یک بازی فکری خوب و متناسب با سن کودک ذهن او را تقویت می کند.

متخصصان و روانشناسان خیلی زیادی به این نتیجه رسیده اند که تقویت ذهنی بچه ها تا سن هفت سالگی دارای اهمیت زیادی می باشد و مهارت های ذهنی آن ها تا این سن دچار پیشرفت زیادی می شود و شکل می گیرد. امروزه افراد متخصص زیادی در زمینه تهیه بازی های فکری برای کودکان و نوجوانان فعالیت می کنند و سعی دارند که سرگرم کننده ترین و جذاب ترین بازی های فکری را برای کودکان و نوجوانان تهیه کنند. همه ی ما می دانیم که تقویت هوش کودک، افزایش اندازه مهارت های جسمی و ذهنی کودک و تقویت هوش او از اصلی ترین و مهم ترین مسائلی هستند که باید والدین در دوران کودکی فرزند خود به آن خیلی توجه کنند چون ذهن بچه ها برای یادگیری و شکوفایی از آمادگی بسیاری برخوردار است و والدین نباید این فرصت بی نظیر را از دست بدهند.

بازی های کامپیوتری اکثرا آثار مخرب جسمی و روحی برای کودکان و نوجوانان در پی دارد و با توجه ظرافت ذهن و فکر این قشر، شاید جبران آن غیرممکن باشد. پس وظیفه والدین و همچنین دست اندرکاران امور فرهنگی این است که سعی کنند نگرش و فعالیت بچه ها را از بازی های کامپیوتری به سمت بازی های فکری و خرید بازی فکری تغییر دهند. چون این بازی ها در رشد ذهنی کودکان و افزایش ضریب هوشی آنها تاثیر فوق العاده ای دارد. در واقع بازی های فکری نوعی فرایند ذهنی، آفرینندگی، شیوه ی رویکردی و تفکر در حل مساله می باشد که به درک و فهم کودک بخصوص در سال های اول دبستان کمک مبتکرانه ای می کند.

والدین باید برای خرید بازی های فکری حتما اطلاعات مورد نیاز در آن زمینه را داشته باشند. آنها باید بازی را انتخاب کنند که مناسب با سن کودک آنها باشد.

نکاتی در مورد خرید بازی فکری کودک و نوجوان

خرید بازی فکری کودک و نوجوان

خرید بازی فکری کودک و نوجوان

همانطور که می دانیم یکی از پرطرفدارترین و مهم ترین نوع بازی ها، بازیهای فکری می باشد که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. ولی باید افراد در هنگام خرید بازی فکری نکات مهمی را در نظر داشته باشند که این نکات عبارتند از:

خرید بازی متناسب با علاقه

علاقه شخص یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید بازی فکری کودک و نوجوان باید به آن توجه شود؛ زیرا اگر بازی که خریداری می شود متناسب با علاقه او نباشد ممکن است پس از چند بار بازی کردن دیگر تمایلی به آن نداشته باشد و برایش جذاب و لذت بخش نباشد. همانطور که می دانید بازی های فکری دارای تنوع خیلی زیادی هستند و می توانند هر سلیقه ای را راضی نگه دارند. پس سعی کنید هنگام خرید این نوع بازی ها حتما سلیقه ی طرف مقابل را در نظر بگیرید.

هدفتان را قبل از خرید بازی فکری مشخص کنید

از دیگر نکاتی که هنگام خرید بازی فکری باید به آن توجه کنید این است که هدفتان از خرید آن چیست؟ همانطور که می دانید بازی های فکری دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آنها با یک هدف خاص و مشخصی تهیه و ارائه می شوند و هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

مثلا بعضی از بازی ها فقط جنبه سرگرمی دارند و جنبه آموزشی ندارند اما یک سری دیگر از بازی ها وجود دارند که علاوه بر سرگرمی جنبه آموزشی نیز برای کودکان دارند؛ اما بهترین کار این است که والدین برای بچه های خود بازی های را انتخاب کنند که علاوه بر سرگرمی جنبه آموزشی نیز داشته باشند تا نکات مختلفی را از آن بیاموزند. البته والدین می توانند با مراجعه به لینک خرید بازی های فکری کودکان و نوجوانان بهترین بازی فکری را انتخاب و خریداری کنند.

بازی های جدید را امتحان کنید

از دیگر نکات مهمی که پیش از خرید بازی فکری کودک و نوجوان حتما باید به آن توجه کنید این است که گاهی وقتا سعی کنید بازی های جدید را نیز امتحان کنید. البته قبلا ذکر کردیم که بازی باید بر اساس علاقه فرد خریداری شود اما بد نیست گاهی بازی های فکری جدیدی را نیز خریداری کنید و یک تجربه متفاوت و جدید را بدست بیاورید و از انجام آنها لذت ببرید؛ اما نکته قابل ذکری که وجود دارد این است که در مورد بازی که تا به حال انجام نداده اید اول اطلاعات مورد نیاز را بدست بیاورید و بعد اقدام به خرید آن کنید. افراد می خوانند با مراجعه به لینک خرید بازی فکری اطلاعات مورد نیاز را در مورد تمام بازی ها بدست بیاورند و بعد اقدام به خرید کنند.

آشنایی با بازی فکری

آشنای با بازی فکری یکی دیگر از نکات مهمی است که افراد قبل از خرید بازی فکری باید به آن توجه کنند. چون اگر در مورد بازی که خریداری می کنید آشنای نداشته باشید ممکن است بعد از خرید متوجه شوید که آن بازی مطابق میل و سلیقه شما نیست و از خرید خود پشیمان شوید. برای این کار راههای متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها مطالعه کردن اطلاعات روی جعبه بازی است که به طور کامل توضیح داده شده است. راه دیگر آن مراجعه به سایت فروشگاه شهر کودک است که در مورد بازی ها تمام اطلاعات مورد نیاز را توضیح داده است و افراد می توانند با مطالعه آنها بازی مناسب را انتخاب کنند.

رده بندی سنی بازی

از دیگر نکات مهم هنگام خرید بازی فکری توجه کردن به رده بندی سنی بازی های تولید شده است. این بازی ها هر کدام برای یک رده سنی خاص طراحی شده اند.

فواید خرید بازی فکری کودک و نوجوانان از فروشگاه شهر کودک

فواید خرید بازی فکری کودک و نوجوانان از فروشگاه شهر کودک

خرید بازی فکری کودک و نوجوانان از فروشگاه شهر کودک به دلیل مزایای زیادی که دارند از گذشته تا به امروز مورد توجه و استقبال تمام افراد قرار گرفته است. مهمترین مزایای خرید این بازی ها عبارتند از:

  1. سبب تقویت قدرت حافظه و افزایش تمرکز کودکان و نوجوانان می شود. البته این بازی ها برای افراد بزرگسال نیز که در معرض آلزایمر قرار دارند خیلی مناسب است.
  2. بعضی از این بازی ها علاوه بر جنبه سرگرمی آموزنده نیز هستند و سبب یادگیری بهتر بچه ها می شوند.
  3. باعث افزایش توانایی قدرت حل مسئله در کودکان و نوجوانان می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو