روایت الناز شاکردوست، حامد بهداد، محسن چاوشی و یغما گلرویی از اعتراضات مردم خوزستان به بی آبی

روایت الناز شاکردوست، حامد بهداد، محسن چاوشی و یغما گلرویی از اعتراضات مردم خوزستان به بی آبی


منبع: ایران آرت

117

1400/4/27

16:27


تعدادی از هنرمندان کشورمان در روزهای اخیر به وضعیت بحرانی آب در خوزستان و اعتراضات مردم به بی آبی، واکنش نشان داده‌اند.

ایران آرت، سجاد مالمیر: مردم شهرها و روستاهای مختلف استان خوزستان چند روزی است که با معضل بزرگ بی آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و قرار گرفتن در این تنگنا، زندگی را برای مردم این استان دشوار و دشوارتر کرده است.

تعدادی از هنرمندان کشورمان در روزهای اخیر به وضعیت بحرانی آب در خوزستان و اعتراضات مردم به بی آبی، واکنش نشان داده‌اند. در ادامه این گزارش، مروری خواهیم داشت بر واکنش هنرمندان.

حامد بهداد، بازیگر سرشناس سینما در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: اگر این سوء مدیریت نبود، طبعاً خوزستانی در طلب آب و حیات معترض نمی‌شد. راستی چرا یکی از مسئولین پاسخ درستی به این وضعیت نمی‌دهد؟حال که مردم خوزستان از کم آبی به ستوه آمده‌اند و خواهان بدیهی‌ترین حق خویش شده‌اند، به جای پاسخ، به بدترین نحو به بد رفتاری می‌بینند.

4

مهدی یراحی، خواننده موسیقی پاپ که اصالتا اهوازی است نیز تصویری از خشکی زمین و تلف شدن حیوانات را منتشر کرده و نوشته است: با اعمال و اجرای سیاست‌های غلط، اقوام نجیب این سرزمین را به جان هم نیندازید.

3

الناز شاکردوست، بازیگر سینما نیز تصویری منتشر کرده و نوشته است: خوزستان آب ندارد. تهمینه میلانی نیز متن مشابهی را منتشر کرده است. 

5

محسن چاوشی که در خرمشهر متولد شده و آهنگی نیز با نام "خوزستان" خوانده است، تصویری منتشر کرده و نوشته: "آه خوزستان آه." میترا حجار نیز آهنگ "خوزستان" چاوشی را بازنشر کرده است.

1

یغما گلرویی، شاعر و ترانه‌سرا نیز به بی آبی خوزستان اشاره کرده و همچنین شعری از خود درباره جنوب منتشر کرده که در بخشی از آن سروده است:

جنوبِ فقرآموخته، با ‌نخل‌های سوخته، لب‌های از غم دوخته، یه روز چقدر آفتاب داشت/ باشوی جنگ‌دیده‌ش، لاله‌ی سنگ‌دیده‌ش، دشتِ تفنگ‌دیده‌ش، شطش یه روزی آب داشت.

2

گروس عبدالملکیان نیز شعر کوتاهی را سروده که می‌گوید :آب مرده است و رودخانه دارد جنازه‌اش را به دریا می‌برد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو