راهنما و نکات خرید کولر گازی

منبع: نوداد

118

1400/4/27

17:37


اگر شما هم جز کسانی باشید که از گرما خسته شده باشید قطعا به دنبال تهیه یک وسیله سرمایشی خواهید بود. از میان وسایل موجود قطعا خرید کولر گازی نیز جز گزینه های خرید شما خواهد بود. اما اگر سری به بازار بزنید با انبوهی از محصولات با برندها و مدل های مختلف مواجه خواهید شد که اگر دانش کافی راجع به آن نداشته باشید ، ممکن از در انتخاب بهترین کولر گازی دچار مشکل خواهید شد.

ما در این مقاله به شما کمک می کنیم اطلاعاتی راجع به خرید بهترین کولر گازی کسب کنید تا یک خرید بی نظیر ، دقیق و مقرون به صرفه را تجربه کنید.برای خرید کولر گازی از بانه میتوانید با تیز فروش تماس بگیرید.

قیمت کولر گازی

انواع کولر گازی ، چه نوعی را انتخاب کنیم

در اولین قدم شما باید ابتدا با انواع کولر گازی آشنا شوید تا که بتوانید بهترین نوع کولر گازی برای مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید.

کولر گازی پنجره ای :

یکی از ساده ترین انواع کولر گازی ، نوع پنجره ای آن است که در این مدل از کولر گازی ، تمام سیستم سرمایشی مانند کمپرسور و فن کولر گازی همگی در یک پک قرار دارند. این نوع کولر گازی را می توانید در پشت پنجره یا هر جای دیگر که دوست داشتید نصب و استفاده کنید.  با توجه به داشتن ابعاد و سایز مختلف بهتر است قبل از خرید مکان قرار گیری آن را اندازه گیری کرده و سپس با توجه به آن کولر گازی مناسب را انتخاب کنید. از خوبی های این نوع کولر گازی می تواند یک تکه بودن آن اشاره کرد که قطعاً جای بسیار کمی نسبت به بقیه کولرگازی ها اشغال می کند. از معایب دیگر آن می توان به این اشاره کرد که اگر این نوع کولر گازی را پشت پنجره قرار دهید صدای کمپرسور آن بسیار زیاد در داخل محیط شنیده خواهد شد. همچنین این نوع کولر گازی نسبت به بقیه وسایل سرمایشی از مصرف برق بالاتری برخوردارند که قطعاً باید هنگام خرید به این موضوع نیز توجه کرد. یکی دیگر از معایب این نوع کولر گازی نداشتن کنترل از راه دور در بسیاری از مدل های آن است.سه تا از بهترین مدل های کولر گازی پنجره ای کولر گازی ال جی ، کولر گازی گری و کولر گازی اجنرال میباشند.

کولر گازی پرتابل :

کولر گازی پرتابل هم مانند کولر گازی پنجره ای یک تکه هستند یعنی تمام تجهیزات آن مانند کمپرسور و فن در یک پک قرار دارد. همچنین این نوع کولر گازی دارای چرخ است که می توان آن را به راحتی در محیط جابجا کرد به همین دلیل به آن کولر گازی   متحرک نیز می گویند این نوع کولر گازی نیاز به نصب و یا استفاده از لوازم مخصوصی ندارند و فقط باید یک لوله خرطومی پلاستیکی در پشت آن قرار گیرد تا گرمای تولید شده توسط موتور به بیرون از آن منتقل شود. اغلب از این نوع کولر گازی در فضاهایی با مساحت کم و کوچک استفاده می شود چون تقریباً می‌توانند مساحتی حدود 20 الی 30  متر مربع را سرد کنند.

کولر گازی

کولر گازی اسپیلت :

نوع دیگر کولر گازی  اسپیلت می‌باشد که به دو بخش تقسیم می ‌شود که یک بخش آن در داخل محیط و یا اتاقی که می‌ خواهیم از آن استفاده کنیم قرار می گیرد و قسمت دیگر آن که شامل کمپرسور موتور و فن می باشد در فضایی دورتر از محل نصب کولر گازی قرار می گیرد که این موضوع باعث می ‌شود صدای بسیار کمتری از موتور و کمپرسور به محیط داخل منتقل شود اما یک عیب مهمی که این نوع کولر گازی دارد فضای بسیار زیادی را از محیط بیرون اشغال می کند.اگر به طراحی داخلی فضای مورد استفاده از کولر گازی اهمیت بیشتری می دهید قطعا انتخاب کولر گازی اسپیلت بهترین انتخاب خواهد بود چون این نوع کولر گازی معمولاً روی دیوار نصب می شوند اما اگر به محیط بیرونی نیز اهمیت می دهید به دلیل اینکه یک قسمت از این نوع کولر گازی در خارج محیط قرار دارد بهتر است از کولر گازی پرتابل استفاده کنید. از مزایای کولر گازی اسپیلت نسبت به کولر گازی پنجره ای و پرتابل این است که به دلیل اینکه دستگاه سرد کن آن در بخش کمپرسور قرار دارد باعث می شود تولید کننده بتواند کولر گازی بسازد که قدرت بسیار زیادی داشته باشد و محیط بیشتری را بتوانند سرد کنند پس به نسبت کولر گازی پنجره ای و پرتاب دارای ظرفیت بالا قدرت سرمایش زیادی می باشند

کولر گازی ایستاده :

اما چهارمین نوع از انواع کولر گازی ، کولر گازی ایستاده هستند. این نوع کولر گازی مانند کولر گازی اسپیلت دارای دو بخش هستند که یک بخش آن در داخل محیط و بخش دیگر آن که شامل کمپرسور و موتور کولر گازی است در خارج محیط قرار می گیرد. بخش داخلی کولر گازی ایستاده یا پنل اصلی کولر گازی روی زمین قرار می گیرد. این نوع کولر گازی به علت اینکه می‌توانند هوای زیادی را با مسافت های طولانی پرتاب کنند و قدرت سرمایش و گرمایش بسیار زیادی دارند در سالن های وسیع  و مکان های بزرگ مانند سالن ها ،  تالارها و … استفاده می ‌شود. نکته قابل توجه این است که این نوع کولر گازی را نمی توان مانند کولر گازی پرتابل یا متحرک جابجا کرد پس اگر محیط کوچک دارید یا اینکه می خواهید امکانی داشته باشید که کولرگازی را بتوانید جابجا کنید سراغ کولر گازی ایستاده نروید.

خرید کولر گازی

کولر گازی با چه ظرفیتی مناسب است؟

یکی دیگر از چالش های شما هنگام خرید کولر گازی قطعاً مسئله انتخاب کولر گازی با بهترین و مناسب ترین ظرفیت سرمایش است اگر سری به بازار بزنید با انواع  کولر گازی با ظرفیت های مختلف مواجه خواهید شد که اگر اطلاعات کافی راجع به آن نداشته باشید دچار مشکل و سردرگمی خواهید شد چون پس از نصب کولر گازی در محل مورد نظر تعویض و تغییر کولر گازی بسیار دشوار و در مواردی ناممکن خواهد بود.

 چرا توجه به ظرفیت کولر گازی مهم است؟

 اگر کولر گازی که انتخاب کرده‌اید ظرفیت آن کمتر از مقدار مورد نیاز می باشد که مکان مورد نظر شما احتیاج دارد ، قطعاً آن انتظاری که از سرمایش مطلوب خواهید داشت برآورده نخواهد شد و آن طور که انتظار دارید مکان شما خنک نخواهد شد. حالا اگر کولر گازی که انتخاب کرده اید دارای ظرفیتی بیشتر از مقدار باشد که شما به آن احتیاج دارید مجبور خواهید شد که زود به زود کولر گازی را خاموش کنید چون بیش از اندازه محیط مورد نظر را سرد خواهد کرد. همچنین اگر ظرفیت کولر گازی بیشتر از مقدار مورد نیاز تان باشد با مشکل مصرف زیاد و بی رویه برق نیز مواجه خواهید شد.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو