توکلی: انتظار مردم از جمهوری اسلامی بالا رفته

منبع: برترین ها

80

1400/4/27

17:51


روزنامه اینترنتی فراز با احمد توکلی، نماینده سابق مجلس گفتگو کرده.

روزنامه اینترنتی فراز با احمد توکلی، نماینده سابق مجلس  گفتگو کرده.

توکلی: انتظار مردم از جمهوری اسلامی بالا رفته

بخشی از این گفتگو:

آقای روحانی در آخرین سخنرانی خود گفتند به جای ۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی، کشور را با ۱۰ میلیارد دلار اداره کردیم و این در حالی است که اگر بخواهیم کشور را با نگاه سرمایه گذاری و به سمت توسعه هدایت کنیم حداقل نیاز به ۱۰۰میلیارد دلار است. اصل این پول از درآمد نفتی حاصل می شود. با توجه شرایط فعلی کشور و تحریم‌های نفتی، بودجه ای که کشور نیاز دارد را از چگونه می توان تامین کرد؟

باید از آقای روحانی پرسید چطور معجزه کردند که با ده میلیارد دلار بودجه، کشور را اداره کرده‌اند؟ چطور ممکن است با ۱۰میلیارد دلار یک پروژه ۶۰ میلیارد دلاری انجام داد؟ پس یا آن ۱۰میلیارد دلار درست نیست یا ۶۰ پنجاه میلیارد دلار درست نیست. ایشان می فرماید من یک کار ۶۰ میلیارد دلاری را با ۱۰ میلیارد دلار انجام داده‌ام. چطور ممکن است؟ مگر این که یک ۵۰میلیارد دلار از جایی گرفته‌اند که نباید می‌گرفتند. پس کجاست؟

آنجایی که دستور می دهند اسکناس چاپ می‌کنند و می‌ریزند در خیابان و منجر به تورمی خطرناک می شوند که گریبان مردم را رها نمی کند. چون معجزه که نمی توانند بکنند و ایشان منبع ارز تجاری هم نداشتند و آمده‌اند به اتکای ارز موجود در حساب‌های خارجی که در دسترس بانک مرکزی نیست از بانک مرکزی اسکناس گرفته‌اند و اثر تورمی شدیدی برجا گذاشتند.

من نمی‌خواهم بی انصاف باشم. ایشان کار سختی داشتند اما حرف نامربوط زدن هم درست نیست. بهتر است با مردم صادق باشند. بنابراین دولت بعدی اولین کاری که می‌کند این است که باید با مردم روراست و صادق باشد. مردم سطح انتظارشان از جمهوری اسلامی بالا رفته، سطح سواد بالایی دارند و البته کار کردن در چنین شرایطی سخت است منتها این شکل از صحبت کردن مردم را ناراحت می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو