روایت فاطمه کی‌منش، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره نقش تن‌پوش از جزئیات نشست‌های تخصصی | ایجاد گفتمان علمی یک ضرورت دیده شد

63

1400/4/28

11:06


دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش می‌گوید: تلاش کردیم در کنار طی شدن فرایند اصلی جشنواره و شناسایی استعدادها میان دانشجویان و طراحان، گفتمانی علمی را در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی ایجاد کنیم.

روایت فاطمه کی‌منش، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره نقش تن‌پوش از جزئیات نشست‌های تخصصی | ایجاد گفتمان علمی یک ضرورت دیده شد

گروه مد و لباس هنرآنلاین: فاطمه کی‌منش دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش درباره ضرورت برپایی نشست‌های تخصصی با موضوعات متنوع و کاربردی به‌عنوان یکی از رویکردهای محوری هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تلاش کردیم تا در کنار طی شدن فرایند اصلی جشنواره و شناسایی استعدادها میان دانشجویان و طراحان، گفتمانی علمی را در میان شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به این رویداد ایجاد کنیم.

او در ادامه افزود: یکی از مصادیق این گفتمان، برپایی نشست‌های تخصصی بوده تا به بحث‌های آموزشی برای دانشجویان و طراحان جوان که از طریق نظرسنجی نیازهای آن‌ها شناسایی شد، بپردازیم و در ادامه تلاش کنیم به این نیازها با توجه به شرایط کرونا پاسخ دهیم.

دبیر اجرایی جشنواره نقش تن‌پوش درباره نحوه برگزاری این نشست‌ها گفت: سلسله نشست‌های تخصصی جشنواره با توجه به شرایط کرونا در قالب لایو اینستاگرامی برگزار شد که نکات مثبتی را هم به همراه داشت ازجمله آنکه همه افراد از هرکجای کشور امکان حضور در این نشست‌ها را داشتند و چون تمام این نشست‌ها در صفحه اینستاگرام جشنواره ذخیره می‌شود، علاقه‌مندان این حوزه در هر زمانی امکان استفاده از این مطالب را خواهند داشت.

کی‌منش تصریح کرد: ما در این دوره ۱۱ نشست آموزشی در حوزه مد و لباس با حضور اساتید دانشگاهی و صاحبان برند برگزار کردیم که با استقبال دوستداران این حوزه روبرو شد و تا پایان جشنواره نیز در نظر داریم تعدادی نشست دیگر برگزار کنیم. شیوه برگزاری این نشست‌ها که عموماً یک‌ساعته هستند، به این صورت است که ابتدا مهمان نشست به بررسی و تحلیل موضوع می‌پردازد و یک‌سوم پایانی زمان نشست به پرسش و پاسخ اختصاص می‌یابد.

دبیر اجرایی جشنواره درباره نحوه انتخاب موضوعات نشست و همچنین مهمانان توضیح داد: انتخاب موضوعات با توجه به اهداف جشنواره و نظرسنجی از مخاطبان جشنواره انجام شد و بخشی از آن متمرکز بر شیوه ورود طراحان جوان به بازار کار بود.

کی‌منش در خاتمه به اهمیت توجه یک جشنواره دانشگاهی به مسئله آموزش و گفتگو میان فعالان حوزه‎‌های مرتبط اشاره کرد و گفت: به هر روی این جشنواره با دارا بودن پایگاه دانشگاهی باید علاوه بر ارتقای کیفیت اجرایی جشنواره و آثار، ارتقای سطح دانش و علمی مخاطبان خود را نیز مدنظر داشته باشد و ایجاد گفتمان‌های تخصصی و علمی شیوه‌ای بود که از طریق آن در دوره هشتم جشنواره به این مهم پرداخته شد.

هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش از یکم تا پنجم مردادماه به دبیری امین مختاری در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو