معرفی ۹ ماسک برای سفت شدن پوست صورت + طرز تهیه

معرفی ۹ ماسک برای سفت شدن پوست صورت + طرز تهیه


منبع: آرگا

147

1400/4/28

12:31


مسئله افتادگی و شل شدن پوست صورت با تغییرات کلاژن پوست و با بالا رفتن سن اتفاق می افتد. در این مطلب ما ۹ نمونه ماسک برای سفت شدن پوست صورت و جلوگیری از افتادگی پوست به شما عزیزان معرفی می کنیم.

معمولا در درمان های خانگی پوست، میوه های طبیعی مورد تاکید قرار می گیرند. خوردن این میوه ها ضمن اینکه سرشار از ویتامین هاست و به عنوان منبع مغذی مورد استفاده قرار می گیرد، ماسک های مفیدی نیز از آن می توان به منظور جوانسازی و زنده کردن پوست، لایه برداری طبیعی، سفت کردن پوست و جلوگیری از چروک تهیه کرد و مورد استفاده قرار دارد. در این مطلب ۹ ماسک مناسب سفت شدن پوست صورت به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع ماسک برای سفت شدن پوست صورت

هر یک از میوه ها و خوراکی هایی که به عنوان ماسک صورت مورد استفاده می گیرند، خواص متفاوتی دارند. مثلا از ماسک انار به عنوان لایه بردار، از ماسک زردچوبه به عنوان یک درمان عالی برای رفع موهای زائد، ماسک خرمالو برای لطافت و زیبایی پوست و … استفاده می شود، در ادامه چند تا از ماسک های سفت کننده پوست را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ماسک آواکادوی و کیوی

کیوی و آواکادوی هر دو میوه ای سبز و استوایی هستند. این دسته از میوه ها علاوه بر طعم فوق العاده، برای تغذیه پوست نیز بسیار عالی هستند و درمانی طبیعی برای شل شدگی پوست محسوب می شوند.

یک عدد کیوی و آواکادو را پوست کنده و به خوبی له کنید. بعد از له شدن کامل، یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید. مواد را با هم خوب مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را بر روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک کیوی و آووکادو

ماسک موز و آبلیمو

موز از جمله میوه هایی است که به عنوان یکی از انواع ماسک مناسب سفت شدن پوست صورت مورد توجه قرار می گیرد. این میوه از میوه های چهار فصل است و به عنوان یک میوه مقوی جهت سلامتی بدن و پوست معرفی می شود. به منظور تهیه ماسک کافی است یک دوم موز له شده را با یک دوم قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آبلیمو مخلوط کنید. مواد آماده شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست گردن و صورت قرار دهید و سپس آن را بشویید. این نوع ماسک مفید مناسب افرادی است که پوستی چرب دارند.

ماسک موز و آبلیمو

ماسک گوجه فرنگی و بلغور جوی دو سر

وجود ویتامین C در گوجه باعث زیبایی و لطافت پوست می شود. در واقع این خوراکی خاصیت ضد پیری دارد و در بیشتر ماسک ها به عنوان جوان کننده و درمان کننده افتادگی پوست استفاده می شود.

برای تهیه این ماسک یک عدد گوجه فرنگی را خوب له کنید. آن گاه آن را با یک قاشق چای خوری بلغور دو سر و یک قاشق چای خوری ماست مخلوط کنید. ماسک آماده شده را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید تا اثر کند. اگر قبلا از ماست استفاده کرده اید و با پوستتان سازگاری نداشته است، شیر را جایگزین آن کنید.

ماسک برای سفت شدن پوست صورت

ماسک خیار و ماست( تهیه ماسک برای سفتی پوست)

این ماسک علاوه بر زیبایی و جوان کنندگی خاصیت رفع جوش صورت را نیز دارد. برای تهیه این ماسک یک دوم خیار را رنده کنید و به شکل پوره در آورید. یک چهارم فنجان شیر را با یا یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای مخلوط کنید. آن گاه پوره خیار را با مواد ترکیب شده مخلوط کنید. مواد مخلوط شده را بر روی پوست صورت و گردن بمالید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک با انواع پوست سازگار است.

ماسک لیفتینگ

ماسک توت فرنگی و کاکائو

این ماسک نیز ماسکی برای انواع پوست است. ۴ عدد توت فرنگی کاملا له شده را با یک قاشق چای خوری پودر کاکائو و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و ماسک تهیه شده را بر روی پوست بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ان را بشویید.

عسل، آب لیمو و زوغن زیتون

جهت درمان افتادگی پوست می توانید از ماسک عسل استفاده کنید زیرا، عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری است و برای سفتی پوست گزینه بسیار مناسبی است بنابراین، دو تا سه قاشق غذا خوری عسل، روغن زیتون و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی پوست گردن و صورت مالیده و بعد از خشک شدن با آب گرم بشویید، جهت دریافت بهترین نتیجه روزی دو بار از این روش استفاده کنید.

سفت شدن پوست با راهکارهای طبیعی

دارچین، پودر زردچوبه و روغن زیتون

جهت سفنی و استحکام پوست می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و مقدار مقداری زردچوبه را با هم ترکیب کرده سپس نصف قاشق چای خوری نمک و یا شکر به خمیر حاصل افزوده و صورت و گردن تان را به مدت چند دقیقه با خمیر به دست آمده ماساژ دهید و در نهایت با آب ولرم بشویید، هفته ای یک تا دو بار از این روش کمک بگیرید.

ماسک آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می کند فقط کافی است، یک برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل داخل ان را بر روی پوست تان مالید و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه آن را بشویید، جهت دریافت بهترین نتیجه روزی یک بار از این روش استفاده کنید.

سفت شدن پوست با آلوئه ورا

سفیده تخم مرغ و عسل

سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن آلبومین سبب افزایش الاستیک پوست شده و کمک زیادی به بازسازی سلول های پوستی می کند، عسل نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی است از این رو، ترکیب این دو با هم کمک بی نظیری در سفت شدن پوست می کند، فقط کافی است دو قاشق غذا خوری عسل را با یک عدد سفیده تخم مرغ ترکیب کرده و بر روی پوست تان بمالید،اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند.

در این مطلب با ۹ نمونه ماسک برای سفت شدن پوست صورت آشنا شدید. امیدواریم با تهیه این ماسک از افتادگی و شل شدگی پوست جلوگیری کنید و پوستی لطیف و شاداب به خود هدیه دهید، جهت آشنایی با انواع ماسک طبیعی می می توانیذ بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو