صبح امروز علی ربیعی- سخنگوی دولت - اعلام کرد که با پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور، تمامی ادارات استان های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

در این زمینه، بانک مرکزی هم اعلام کرد که کلیه شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در استان‌های البرز و تهران در بازه زمانی مذکور نیز تعطیل هستند.

بنابراین، بازار متشکل ارز ایران از روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ تیر ۱۴۰۰ تا  پایان روز یکشنبه مورخ ۳ مرداد ۱۴۰۰،  به مدت شش روز تعطیل است.

گفتنی است؛ بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز خواهد شد و کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی، نرخ ارز را مدیریت می‌کند که نظارت بانک مرکزی بر این بازار به صورت سیستماتیک و غیرمستقیم خواهد بود.

همچنین، بازار متشکل ارزی، ارزها به‌ صورت نقد معامله می‌شوند و نرخ‌ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و دستوری نخواهد بود که خریداران و فروشندگان با سازوکاری مانند بورس، پیش از آغاز معاملات، تقاضاهای خود را ثبت کرده و در نهایت بر اساس نزدیک‌ترین قیمت، معاملات انجام خواهد شد.