آموزش دوخت دامن شلواری ساده و شیک در منزل

آموزش دوخت دامن شلواری ساده و شیک در منزل


منبع: آرگا

127

1400/4/28

20:35


در این مطلب نحوه دوخت دامن شلواری با ساده ترین روش را به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این طرح دامن شلواری را به راحتی بدوزید.

دامن شلواری از انواع لباس های پرطرفدار و محبوب در بین خانم ها می باشد و اگر شما در خیاطی مهارت دارید می توانید در منزل اقدام به دوخت دامن شلواری کنید همچنین می توانید برای دوختن این لباس از الگو استفاده نمایید یا آن را بدون استفاده از الگو بدوزید.

آموزش دوخت دامن شلواری در خانه

اگر شما تمایل دارید در منزل لباس بدوزید بهتر است دقت لازم را به خرج بدهید تا بعد از اتمام دوخت لباس مورد نظرتان به نتیجه رضایت بخشی برسید. در مطالب قبلی نحوه دوخت دامن نیم کلوش و نحوه دوختن دامن توتو را مشاهده کردید در ادامه با آموزش دوختن دامن شلواری در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

دوختن دامن شلواری

مراحل دوختن دامن شلواری

این مدل دامن شلواری در حالت ایستاده شبیه به دامن فون می باشد بنابراین مقدار پارچه باید دو برابر قد دامن باشد.

۱.ابتدا دولای باز پارچه را به مقدار ۱۵ سانت به قسمت داخلی ببرید و فضای آن را آزاد نگه دارید سپس خطی به طول قد دامن و به اندازه ۵ سانت را برای دوختن کش به کمک صابون رسم نمایید.

۲. به اندازه ۱/۴ دور باسن بیرون بروید. قسمت کمر باید کش دوزی شود و دور کمر نیز باید گشاد تر باشد. توجه داشته باشید که اگر تمایل دارید برای دامن کمری بدوزید باید به جای ۱/۴ دور باسن ، ۱/۴ را اندازه دور کمر در نظر بگیرید.

۳. از قسمت پایین یا قد دامن به اندازه ۱/۴ دور باسن  + ۶ سانت بیرون بروید. توجه داشته باشید که این دامن شلواری حالت فون در قسمت پایین دارد.

 

دوختن دامن شلواری

۴. دو خط ذکر شده در بالا را به یکدیگر متصل نمایید.

۵. از قسمت خط کمر ۱/۴ باسن بزرگ را روی قد مشخص نمایید و به اندازه ۱/۸ دور باسن برای فاق بیرون بیایید و همین مقدار را بالا بروید و فاق را وصل کنید.

۶. برای قسمت پایین دامن شلواری باید ۱/۸ دور باسن + ۲ سانت را بیرون بروید سپس خطوط را به یکدیگر وصل نمایید.

۷. برای قسمت برش ، مقدار اضافه کش دوزی را به سمت داخل تا بزنید سپس آن را قیچی نمایید به کمک این تکنیک دیگر دوخت حالت کشیدگی نخواهد داشت.

دوخت دامن شلواری ساده

نکات طلایی برای دوخت دامن شلواری

  • در ابتدا باید فاق را جلو بدوزید.
  • بعد از دوختن قسمت فاق جلو به سراغ فاق پشت بروید و آن را بدوزید.
  • خط پهلو و جلو را به یکدیگر وصل نمایید سپس قسمت داخل پا را بدوزید.
  • برای دوختن کش اندازه آن باید دور کمر و ۱۰ تا ۱۵ سانت در نظر گرفته شود.

دوختن دامن شلواری شیک

  • توجه داشته باشید که در انتخاب پارچه باید دقت لازم را به خرج بدهید و اگر دامن شلواری را قصد دارید برای روزهای گرم سال بدوزید بهتر است از پارچه خنک برای دوختن آن استفاده نمایید.
  • اندازه ها را در زمان دوخت به دقت رعایت کنید.
  • همانطور که ذکر شد این دامن شلواری شبیه به دامن فون می باشد از این رو دارای طرحی جذاب و ایده آل است و برای خانم هایی که تمایل دارند استایلی متفاوت داشته باشند انتخابی مناسب است.

دوخت دامن شلواری زیبا

در این مطلب با نحوه دوختن دامن شلواری در خدمت شما همراهان عزیز و همیشگی بودیم که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو