برای از بین بردن و درمان قارچ ناخن دست و پا چکار کنیم؟

منبع: نمکستان

249

1398/4/31

19:56


قارچ ناخن : علائم، عوارض، روش های پیشگیری و درمان خانگی قارچ ناخن

قارچ ناخن : علائم، عوارض، روش های پیشگیری و درمان خانگی قارچ ناخن

نمکستان : قارچ ناخن معمولا در انگشت پا اتفاق می افتد، و یکی از علت های آن عفونی شدن سطح زیر ناخن است. عفونت قارچی باعث می شود که ناخن تیره و بد بود شود. عفونت قارچی ناخن معمولا در افراد سالمند و میانسال اتفاق می افتاد، اما در جوان ها هم دیده می شود. علت های مختلفی در به وجود آمدن این عفونت موثر است مثل رفتن پا برهنه بر روی محیط های مرطوب مثل حمام و به خصوص استخرها که محیط مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها هستند.

ضعف سیستم ایمنی بدن، کاشت ناخن، مانیکور و پدیکور از دیگر عوامل شایع برای عفونت قارچی ناخن ها هستند. اگر این عارضه جدی گرفته نشود می تواند  در راه رفتن یا کار کردن روزانه با دست مشکلاتی ایجاد کند. شدت و بروز این عفونت در هر شخص متفاوت است، برخی فقط یک لکه روی ناخن دارند، اما در برخی افراد عفونت ها با درد و زرد شدن ناخن همراه است.

علائم اولیه قارچ ناخن شامل ایجاد لکه های کوچک سیاه روی ناخن، زرد شدن و تغییر شکل ناخن است. ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های عروقی، ضعف سیستم ایمنی بدن زمینه را برای عفونت فراهم می کنند. خوشبختانه درمان هایی برای عفونت های قارچی ناخن وجود دارد.

برای درمان قارچ ناخن، ناخن بایستی در معرض نور آفتاب قرار بگیرد. زیرا بسیاری از قارچ ها در محیط های تاریک و مرطوب است که می توانند رشد کنند. یکی از درمان های خانگی قارچ ناخن سرکه سیب است. اسید هایی که در سرکه سیب وجود دارد که می تواند قارچ هایی که در ناخن دست و پا وجود دارد را از بین ببرد. PH خون را متعادل کرده و می تواند از رشد قارچ های روی پوست جلوگیری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو