کشور امارات متحده عربی و دانستنی های جالب این کشور

کشور امارات متحده عربی و دانستنی های جالب این کشور


منبع: آرگا

123

1400/4/29

00:13


توجه داشته باشید که کشور امارات در واقع سرزمینی واقع در جنوب غرب آسیا می باشد که جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده و در این مقاله به بیان آن ها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

به طور کلی امارات متحده عربی یک کشور پادشاهی در جنوب غربی آسیا و شرق شبه جزیره عربستان محسوب می شود که با کشور های مختلفی همسایه است و از نظر موقعیت جغرافیایی نیز به دلیل قرار گرفتن در جنوب خلیج فارس به عنوان یک کشور بسیار مهم شناخته می شود.

آشنایی با کشور امارات

بهتر است بدانید که در واقع امارات متحده عربی نام کشوری در غرب قاره آسیا است که مساحت آن بالغ بر ۸۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع خواهد بود. همچنین این سرزمین امروزه به عنوان چهاردهمین کشور بزرگ جهان و با جمعیتی در حدود ۹ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر از نود و چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود. این کشور بسیار زیبا از جهت شرق با کشور عمان و از جنوب با عربستان صعودی دارای مرز زمینی مشترک است و همچنین از جهت غرب با قطر و از جهت شمال با ایان همسایگی دارد. پایتخت امارات متحده عربی را می توان ابوظبی دانست و از شهر های مهم آن می توان به دبی، شارجه، العین و عجمان اشاره کرد.

توجه داشته باشید که سرزمین امارات از نظر اقتصادی در شرایط فوق العاده قرار گرفته به گونه ای که امروزه از آن به عنوان یک کشور در حال توسعه یاد می شود. امارات بزرگ ترین ذخایر نفتی دنیا را در خود جای داده و عمدتا تولید ناخالص سرانه آن در حد کشور های ثروتمند اروپای غربی خواهد بود. همچنین شفافیت و امنیت اقتصاد در آن باعث شده تا شرکت های بزرگ بین المللی بسیار زیادی به امارات بیایند و در این کشور فعالیت کنند. امارات را می توان از نظر سیاسی یک حکومت پادشاهی مطلقه فدرال دانست.

خلاصه از تاریخچه کشور امارات

خلاصه ای از تاریخ و موقعیت جغرافیایی امارات:

جالب است بدانید که سرزمین امارات پیش از اسلام بخشی از ایران بوده که با آغاز قرن ۱۶ میلادی پرتغالی ها این سرزمین را اشغال می کنند و در دوره صفویه نیز این سرزمین باز پس گرفته می شود. همچنین در دوره های بعد این کشور زیر نظر بریتانیا قرار گرفت با موافقت انگلستان توانست کشوری مستقل باشد. موسس و بنیانگذار حکومت امارات فردی به نام شیخ زاید بن سلطان بوده است که توانسته مسیر حکومت در این کشور را باز کنند و همچنین تاریخ امارات بسیار وسیع و جالب خواهد بود.

در مورد موقعیت جغرافیایی امارات نیز می توان گفت که این کشور در جنوب غربی آسیا واقع شده و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. این سرزمین از سمت جنوب با قطر و عربستان همسایه است و از جهت شرق نیز با عمان همسایه می باشد. توجه داشته باشید که امارات دارای بزرگ ترین ذخایر نفتی دنیا است و به طور کلی تولید ناخالص سرانه در این کشور بسیار زیاد است. مساحت این سرزمین حدود ۸۳.۶۰۰ کیلومتر مربع اعلام شده و از نظر وسعت نیز رتبه ۱۱۵ در دنیا را دارد.

موقعیت جغرافیایی سرزمین امارات

آب و هوای امارات:

در طول سفر به این کشور می بینید که امارات متحده عربی تمام چهار فصل زمستان، بهار، تابستان و پاییز را تجربه می کند. فصل بهار شامل ماه های ژوئن، جولای و آگوست است و همچنین شرایط آب و هوایی امارات متحده عربی دارای آب و هوای بیابانی با تابستان های گرم و زمستان های سرد است. اغلب روزها آفتابی و دما دلپذیر است به جز وسط فصل تابستان یعنی ماه جولای و آگوست که در این دوره زمانی امارات بسیار گرم خواهد بود.

پایتخت کشور امارات:

توجه داشته باشید که ابوظبی پایتخت سرزمین امارات محسوب می شود و از آن به عنوان بزرگ ترین امارات هفت گانه کشور امارات یاد می شود. مساحت ابوظبی ۶۷۳۴۰ کیلومتر مربع بوده که ۸۶ درصد از خاک امارات را در بر می گیرد. در بخش شمالی ابوظبی خلیج فارس قرار گرفته و همچنین این شهر در سال ۲۰۰۹ به عنوان گران قیمت ترین شهر جهان برای مسافرات اعلام شده است. بر اساس آخرین سرشماری های صورت گرفته این منطقه بیش از ۱۵۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. پایتخت امارات دارای توابع بسیار زیادی است که اکثر این توابع جزایر فارس به حساب می آیند و شهرها و روستا های مختلفی نیز به عنوان سایر توابع این منطقه محسوب می شوند که از مهم ترین این شهر ها می توان به العین اشاره نمود.

آشنایی با پایتخت امارات

فرهنگ مردم:

به صراحت می توان گفت که وضعیت حجاب در کشور امارات کاملا آزاد است اما مردم معتقد سعی دارند تا حجاب کاملی داشته باشند. در این سرزمین به طور کلی فرهنگ پادشاهی دیده می شود و مردم اغلب عادت به تایید امیر دارند. به طور امارات از دسته کشور هایی است که مردم آن زندگی تجملات دارند و هزینه های اضافی بخشی از زندگی مردم این سرزمین خواهد بود. در فرهنگ مردم امارات مردان رتبه بالاتری دارند و بانوان هم باید تحت کنترل آقایان باشند. همچنین در امارات فرهنگ کسب و کار بسیار قوی است و کمتر کسی را بدون شغل می بینید.

زبان و دین رسمی:

همچنین زبان رسمی مردم امارات عربی است اما با وجود اینکه عربی از نظر قانونی زبان رسمی مردم امارات است با این حال زبان های دیگری مانند چینی، انگلیسی، هندی و اردو نیز در این کشور به وفور یافت می شود. جالب است بدانید که مذهب رسمی مردم امارات اسلام است و در حدود ۹۶ درصد از مردم آن مسلمان خواهند بود.

فرهنگ رایج مردم امارات

قوانین عمومی در کشور امارات:

بهتر است بدانید که نوشیدن الکل در احتماع ممنوع است و پیگرد شدید خواهد داشت.

خوردن و نوشیدن در ماه مبارک رمضان ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

اگر شما بدون اجازه از اهلی امارات عکس برداری کنید شاهد جریمه های سنگین خواهید بود.

در این سرزمین شایعه پراکنی جریمه قانونی دارد و همچنین احتمال دارد برای شما تا سه سال زندان و یا جریمه نقدی سنگین هم در نظر گرفته شود.

معمولا خرید اجناس جعلی در امارات حرام است و قطعا با جریمه زیادی همراه خواهد بود.

در خیابان های امارات حق نمایش دادن عشق خود را ندارید و اگر مشاهده شود توسط پلیس پیگیری خواهد شد.

در این کشور عکس انداختن از ماشین تصادفی و یا ساختمان های حکومتی ممنوع بوده و انجام آن جریمه به همراه خواهد داشت.

در صورت توهین به مردم امارات بدون شک جریمه می شوید پس بیشتر مراقب باشید.

در این سرزمین اجازه حمل دارو بدون نسخه را نخواهید داشت.

قوانین عمومی در امارات

جاذبه های گردشگری:

همانطور که می دانید کشور امارات نیز مانند سایر کشور ها دارای مکان های دیدنی و تاریخی بسیاری است که در ادامه سعی داریم شما را با برخی از دیدنی های امارات آشنا نماییم:

موزه لوور ابوظبی:

لوور ابوظبی در واقع دیدنی ترین موزه خاورمیانه محسوب می شود که دستاورد های هنری تمامی تاریخ بشریت را از تاریخ نئولیتیکت تا هنر معاصر ردیابی می کند. می توانید تعداد زیاد و متنوعی از آثار هنری مانند مجسمه های مصری و نقاشی های معروف پیکاسو را در این موزه مشاهده کنید در حالی که معماری معاصر موزه با گالری های آن که در قسمت زیرین گنبد وسیع نقره ای جمع شده است خود به تنهایی دلیلی برای بازدید آن خواهد بود.

جاذبه های گردشگری امارات

بازار مرکزی:

یکی از معروف ترین بازارهای مرکزی محسوب می شود که در آن امکانات منحصر به فرد و اسکی وجود دارد. همچنین یک پیست اسکی و محفظه پنگوئن با درجه حرارت مداوم منفی ۴ درجه سانتی متر مجموعه را کامل خواهد کرد. یک مجتمع سینمایی و یک مرکز تفریحی خانوادگی با مجموعه ای از سواری های ممختلف برای هر دو افراد بزرگسال و کوچک خانواده وجود خواهد داشت و همچنین می توانید از فرصت های خرید و خورد و خوراک استفاده نمایید و نهایت لذت را ببرید.

بازدید از بازار مرکزی در امارات

مسجد جمیرا:

از نظر بسیاری از افراد مسجد جمیرا از زیباترین مساجد این کشور محسوب می شود که نمونه خوبی از معماری اسلامی خواهد بود. در طول سفر به امارات این ساختار سنگی در قرون وسطی دوران فاطمیه ساخته شده و داری دو مناره است که جزئیات بسیاری در سنگ کاری های آن به کار گرفته شده و همچنین این بنا به ویژه در هنگام عصر به خاطر روشن شدن نورافکن ها بسیار باشکوه خواهد بود.

خصوصیات بارز مسجد جمیرا

امارت شارجه:

یکی دیگر از جاذبه های امارات، منطقه شارجه است که حدود ۲۵۹۰ کیلومتر مربع خواهد بود و بیش از ۳ درصد از خاک کشور امارات را در بر خواهد گرفت. جالب است بدانید که این منطقه به عنوان پایتخت فرهنگی امارات یاد می شود و به همین خاطر بسیاری از افراد به آن لقب الگویی موفق برای گردشگری کشور های اسلامی دااده اند. این منطقه جاذبه های گردشگری و تویرستی مختلف و هتل های شگفت انگیز بسیاری را در خود جای داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو