طرز تهیه سالاد ضد کرونا به روش سلنا گومز!

طرز تهیه سالاد ضد کرونا به روش سلنا گومز!


منبع: برترین ها

160

1400/4/29

07:48


سلنا گومز، یکی از سالم‌ترین سبک زندگی‌ها را در میان سلبریتی‌های مشهور جهان دارد. او به تغذیه صحیح و اصولی پایبند است و ترجیح می‌دهد که حداقل روزی یک وعده سالاد مصرف کند.

برترین‌ها - ندا احمدلو: سلنا گومز، یکی از سالم‌ترین سبک زندگی‌ها را در میان سلبریتی‌های مشهور جهان دارد. او به تغذیه صحیح و اصولی پایبند است و ترجیح می‌دهد که حداقل روزی یک وعده سالاد مصرف کند.

طرز تهیه سالاد ضد کرونا به روش سلنا گومز!

از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، سلنا گومز به تهیه و مصرف انواع سالاد‌های سلامت که می‌توانند با تقویت سیستم ایمنی باعث کاهش خطر ابتلا به کرونا بشوند، روی آورده است. محبوب‌ترین سالاد سلنا، سالاد سبز نام دارد که ترکیبات موجود در آن، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و املاح هستند و می‌توانند به‌ شدت باعث کاهش التهاب در بدن بشوند.

ترکیبات موجود در سالاد سبز سلنا گومز

در سالاد سبز سلنا گومز، حجم فراوانی از سبزی‌های برگ سبز مانند کاهو، اسفناج، کرفس، ریحان، کلم بروکلی و جعفری وجود دارد. البته سلنا می‌گوید که سبزی‌های موجود در این سالاد، ثابت نیستند و هر زمانی، هر سبزی تازه‌ای که در دسترس باشد را در سالاد خود می‌ریزد. در این سالاد سبز و بسیار مغذی که می‌تواند به‌جای یک وعده غذایی کامل مصرف شود، علاوه بر سبزی‌ها، مواد اولیه دیگری مانند یک نوع حبوبات، گوشت سینه بوقلمون گریل یا بخارپز شده و مقداری آووکادو یا کدو سبز خام هم وجود دارد. سلنا گومز ترجیح می‌دهد که سالاد خود را بدون سس مصرف کند، اما می‌گوید که گاهی از روغن زیتون و کمی سرکه برای طعم دادن به این سالاد کمک می‌گیرد.

طرز تهیه سالاد ضد کرونا به روش سلنا گومز!


ویژگی سالاد‌های سبز چیست؟

سالاد‌های سبز بر پایه کاهو یا اسفناج تهیه می‌شوند و می‌توانند به‌خوبی برای وعده عصرانه یا شام در نظر گرفته بشوند. این سالادها، سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن، باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شوند. سالاد‌های سبز می‌توانند به‌ همراه گوشت سینه مرغ یا سینه بوقلمون یا بدون گوشت، سرو شوند. افزودن مقداری حبوبات، گردوی خردشده، بادام زمینی یا دانه کنجد خام باعث افزایش ارزش تغذیه‌ای سالاد‌های سبز می‌شود و آن‌ها را به غذایی کامل برای وعده ناهار یا شام، تبدیل می‌کند.


طرز تهیه سالم‌ترین سس خانگی برای سالاد‌های سبز

اگر می‌خواهید یک وعده سالاد سبز و سالم مصرف کنید، بهتر است دور سس‌های بر پایه مایونز را خط بکشید. برای تهیه یک سس خوشمزه و سالم برای سالاد‌های بر پایه کاهو می‌توانید از ترکیب سرکه خرما یا سرکه سیب با روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر آویشن، پودر ریحان و کمی پودر مرزه استفاده کنید.

اگر مشکل اضافه‌وزن ندارید، می‌توانید کمی پودر تخمه کدوی خام یا پودر پسته را هم به سس سالاد‌های سبز اضافه کنید. شما می‌توانید در فصل تابستان، کمی آب شاه‌توت یا آب تمشک ترش را با سس سالاد خود ترکیب کنید. در فصل زمستان هم از ترکیب مقداری آب انار ترش با سس سالاد غافل نشوید.

طرز تهیه سالاد ضد کرونا به روش سلنا گومز!


بهترین روش افزودن گوشت‌ها به سالاد کدام است؟

اگر می‌خواهید مقداری گوشت به سالاد خود اضافه کنید، بهتر است از گوشت فیله یا سینه مرغ و بوقلمون و یا فیله ماهی کمک بگیرید. اگر می‌خواهید گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده کنید، حتما گوشت را به تکه‌های نازک برش بزنید و از ۴ ساعت قبل، آن را با نمک، فلفل سیاه، سیر تازه و له‌شده، آویشن، روغن زیتون بدون بو و مقداری سرکه سفید یا آبلیموی تازه، طعم‌دار کنید. پس از آماده کردن سالاد، گوشت مرغ یا بوقلمون را داخل تابه‌ای نچسب، قرار دهید و هر طرف آن را حدود ۳ تا ۵ دقیقه حرارت بدهید.

طرز تهیه سالاد ضد کرونا به روش سلنا گومز!

بهتر است گوشت به صورت گرم و در آخرین مرحله به سالاد شما اضافه بشود. در صورت تمایل، می‌توانید فیله ماهی را هم با نمک، پودر سیر و سرکه سفید، طعم‌دار کنید و پس از گریل یا تنوری کردن، آن را به سالاد‌های سبز اضافه کنید. سالاد‌های حاوی نخود با گوشت ماهی خوشمزه‌تر می‌شوند و سالاد‌های حاوی لوبیا با گوشت مرغ یا بوقلمون! میزان مواد مورد استفاده برای طعم‌دار کردن گوشت سالاد‌ها هم کاملا به ذائقه خانواده شما بستگی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو