به گزارش رویترز، تماس میان بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اولین تماس در سطوح بالا است که توسط دولت جدید این رژیم اعلام می‌شود. این دولت ماه گذشته میلادی سوگند یاد کرد و بنیامین نتانیاهو، باسابقه‌ترین نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از قدرت کنار زد.

ائتلاف حاکم در اراضی اشغالی شامل احزاب چپ، راست، میانه و عرب است که دیدگاه‌های یکسانی در مورد مسائل دیپلماتیک ندارند. مقام‌ها گفتند که شرکت کنندگان در دولت بر اصلاحات داخلی متمرکز خواهند شد و تا حد زیادی از برداشتن گام‌های اساسی در موضوعات داغ بین‌المللی مانند سیاست با فلسطینیان پرهیز خواهند کرد.

گانتس گفت که طی این تماس حلول عید قربان را به عباس تبریک گفته است.

دفتر گانتس در بیانیه‌ای گفت: این گفت‌وگو مثبت بود و طرفین به لزوم تقویت گام‌های اعتماد سازی بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره کردند که به نفع اقتصاد و امنیت کل منطقه خواهد بود.

دفتر عباس این تماس را تایید کرد، اما جزئیاتی در این باره اعلام نکرد.

خبرگزاری فلسطین نیز گفت که عباس عصر دوشنبه تماس تلفنی از سوی اسحاق هرتزوگ، رئیس جدید اسرائیل و همچنین گانتس جهت تبریک عید سعید قربان دریافت کرد.

هرتزوگ که جایگاهی عمدتا تشریفاتی در اختیار دارد، گفت که هفته گذشته با عباس صحبت کرد و تبریکی از سوی وی به مناسبت پست جدیدش دریافت کرد.