رگبار باران در بیش از ۸ استان کشور / روند افزایشی دما در پایتخت

93

1400/4/29

11:29


رگبار باران در بیش از ۸ استان کشور / روند افزایشی دما در پایتخت

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای جنوب سیستان‌وبلوچستان، کرمان، برخی نقاط هرمزگان، بوشهر، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، فارس، کهکیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شرق خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد‌وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه فردا هم بارندگی‌ها ادامه دارند، افزود: طی روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی دارند.


این کارشناس سازمان هواشناسی به بیان اینکه روز پنجشنبه در کهکیلویه‌وبویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری با بارش پراکنده باران مواجه هستیم، ادامه داد: روز جمعه به سبب شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل به تدریج افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد‌وبرق و وزش باد رخ می‌دهد.


گودرزی با اشاره به اینکه از روز جمعه تا یکشنبه هم دریای خزر مواج می‌شود و هم دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد، اظهار کرد: بقیه مناطق کشور با افزایش نسبی دما مواجه هستند.


وی ضمن بیان اینکه دریای عمان تا پایان هفته مواج است، متذکر شد: طی چند روز آینده برای سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق کرمان و شمال سیستان‌وبلوچستان وزش باد همراه با گرد‌وخاک و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد در آن رخ می‌دهد، بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۷ و فردا ۳۸ است و و آخر هفته به ۳۹ درجه می‌رسد و روند افزایشی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو