9 دلیل رایج خاموش شدن مایکروفر حین کار

9 دلیل رایج خاموش شدن مایکروفر حین کار


منبع: دلگرم

104

1400/4/29

12:41


9 دلیل رایج خاموش شدن مایکروفر حین کار

علت خاموش شدن مایکروفر در حین کار

به گزارش دلگرم : دلایل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر اگر به درستی تشخیص داده نشود و نسبت به رفع آن اقدام نگردد، در نهایت منجر به بروز خرابی های بیشتر خواهد شد. علت خاموش شدن مایکروفر با توجه به اینکه خرابی در قطعات مختلف می تواند منجر به بروز این مشکل گردد، گاهی اوقات سخت بوده و نیاز به بررسی های زیادی دارد.

به همین خاطر کالا تعمیر در ادامه به تعدادی از مهم ترین گزینه هایی که می توانند به عنوان دلایل خاموش شدن ناگهانی مایکروویو در نظر گرفته شوند، اشاره خواهد کرد و راه حل هایی را برای هر یک ارائه می دهد.

نکات مهم در بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر

سیستم داخلی مایکروفر به گونه ای طراحی شده است که بعد از جدا کردن سیم دستگاه از پریز، خازن های موجود در آن دارای ولتاژ زیادی می باشند. به همین خاطر لازم است بررسی و شناسایی علت خاموش شدن مایکروویو را به افراد حرفه ای در زمینه تعمیر مایکروویو بسپارید.

افراد متخصص در این حوزه ابتدا ولتاژ خازن را تخلیه کرده و سپس با شیوه ای کاملا ایمن تعمیرات را انجام می دهد. توصیه می کنیم آشنا بودن با علت خاموش شدن مایکروفر را دلیل بر داشتن تخصص بر تعمیر آن ندانید، چون خطرات بسیار جدی مانند مرگ را به همراه خواهد داشت.

هشدار: تعمیر ماکروفر و تعویض قطعات مایکروفر به علت جریان بالای ولتاژ در خازن های آن، نیازمند تخصص در تعمیر ماکروفر و سولاردام و رعایت نکات ایمنی ست. در غیر این صورت، خطر مرگ، برق گرفتگی و خسارات مالی وجود دارد.

علت های خاموش شدن ماکروفر را به ترتیب رایج بودن بیان می‌کنیم:

1. خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر

یکی از علت هایی که درمورد خاموش شدن ماکروفر زیاد گزارش می‌شود، سوختگی یا آسیب دیدگی هر کدام از 4 میکروسوئیچ مایکروفر است. اگر یک میکروسوئیچ هنگام کار کردن مایکروویو و سولاردم، به برد پیغام باز بودن درب دستگاه را برساند، ماکروفر خاموش می‌شود یعنی تشخیص اشتباه باز یا بسته بودن درب دستگاه باعث خاموش شدن ماکروفر می‌شود.

قوس، آسیب یا سوختگی میکروسوئیچ ماکروفر باعث خاموش شدن آن پس از چند ثانیه می‌شود. بهترین راه برای تست عملکرد این قطعه، استفاده از مولتی متر است. میکروسوئیچ درب مایکروفر در صورت خرابی، باید تعویض شود.

2. خرابی ترانس های ولتاژ مایکروفر

ترانس های ولتاژ از مجموعه قطعاتی در مایکروفر است که ولتاژ برق ورودی به دستگاه را بالا می‌برد. بنابراین خرابی این قطعه باعث نرسیدن ولتاژ ورودی ماکروفر به اندازه استاندارد و خاموش شدن ماکروفر پس از چند ثانیه می‌شود. حل این مسئله نیازمند تست ترانس و و در صورت لزوم تعویض آن است که بهتر است توسط تعمیرکار متخصص ماکروفر انجام شود.

دلایل خاموش شدن مایکروفر

علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر

3. اشکال در ترموستات مایکروفر

ترموستات در ماکروفر و سولاردم، تنظیم دما را انجام می‌دهد. در صورتی که ترموستات خراب شده باشد، دمای مایکروویو از حالت نرمال، بیشتر یا کمتر می‌شود در نتیجه جریان دستگاه قطع و ماکروفر خاموش می‌شود.

4. خرابی صفحه کلید یا کنترل پنل مایکروفر

اگر صفحه نمایش مایکروویو شما خاموش/روشن می‌شود، احتمالا دچار اشکالی شده است. اختلال در صفحه نمایش دیجیتال می‌تواند باعث خاموش شدن ماکروفر شود. بعد از بررسی موارد قبل، صفحه نمایش دیجیتال و اتصالات آن را چک کنید. اگر این مورد علت خاموش شدن ماکروفر شما باشد، احتمالا باید صفحه نمایش لمسی ماکروفر خود را تعویض کنید.

حتماً بخوانید:

آیا استفاده از مایکروفر برای بدن ضرر دارد؟

آیا استفاده از مایکروفر برای بدن ضرر دارد؟

برای افرادی که زمان کمی برای آشپزی دارند و یا حتی آنهایی که تمایلی به اینکار ندارند مایکروویو در آشپزخانه تبدیل به یک همراه بی باک، سریع، قابل…

5. خرابی محافظ حرارتی مایکروفر

محافظ حرارتی در جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دمای ماکروفر کاربرد دارد. اگر این قسمت آسیب ببیند، حرارت مایکروفر اشتباه تشخیص داده می‌شود و ماکروفر خاموش می‌شود.

6. مسدود شدن هواکش مایکروفر

هواکش مایکروفر ممکن است در گذر زمان آلوده شود و روی آن را خرده های غذا، چربی، دوده و خاک بپوشاند. نهایتا مسدود شدن هواکش می‌تواند باعث خاموش شدن ماکروویو شود. پیشنهاد می‌کنیم با یک پارچه مرطوب آغشته به کف، به آرامی هواکش ماکروویو و سولاردم خود را تمیز کنید.

7. مشکلات فن ماکروفر

در بررسی علت های خاموش شدن ناگهانی ماکروفر، فن نیز چک می‌شود. با روشن شدن ماکروفر، فن دستگاه هم به کار می‌افتد. اگر فن ماکروفر خراب شده باشد و همزمان با فعالیت دستگاه کار نکند، ماکروفر خاموش می‌شود. در این صورت فن باید تعمیر یا تعویض شود.

8. اشکال در برد مایکروفر

اصلی‌ترین قسمت ماکروفر، برد آن است. هر گونه اختلال در برد سولاردام یا ماکروفر می‌تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه شود. بنابراین بهتر است با بررسی برد مایکروفر، مطمئن شویم که علت خاموش شدن ماکروفر، برد آن نیست. قطعه برد بسیار حساس است و هر گونه خطا در انجام تعمیرات برد می‌تواند منجر به هزینه های گزاف مالی شود بنابراین برد باید توسط تکنسین ماکروفر تعمیر یا تعویض شود.

حتماً بخوانید:

تمیز کردن و چربی زدایی داخل مایکروفر با این ترفند ها

تمیز کردن و چربی زدایی داخل مایکروفر با این ترفند ها

تمیز کردن مایکروفر به روش های ساده : ترفندهایی که در ادامه می‌خوانید برای تمیز کردن مایکروویو آورده شده‌اند. اما شما می‌توانید از آنها برای تميز كردن…

9. مشکلات فنی مایکروفر

مواردی که ذکر شد رایج‌ترین علت های خاموش شدن ماکروفرهای ویرپول، کنوود، سامسونگ، ال جی، پاناسونیک، اسنوا و دیگر برندها بودند. به غیر از 9 علتی که ذکر شد، برخی مسائل فنی مانند سوختن دیودها و… نیز می‌توانند باعث شوند که ماکروفر پس از روشن شدن و کار کردن، پس از چند ثانیه یا چند دقیقه خاموش شود. بهترین راه برای حل مشکل خاموش شدن مایکروفر، کمک گرفتن از یک تعمیرکار متخصص است تا بدون آسیب بیشتر به دستگاه و رعایت نکات ایمنی و فنی، ماکروفر را تعمیر کند


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو