۷+۱ ترفند مهم و اصولی برای عکاسی از لباس ها در خانه

۷+۱ ترفند مهم و اصولی برای عکاسی از لباس ها در خانه


منبع: روزیاتو

123

1400/4/29

18:35


سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

عکاسی به خصوص از محصولاتی مانند لباس، نیازمند رعایت نکاتی است تا بتواند محصولات شما را به بهترین نحوه ممکن به نمایش بگذارد. عکس‌های معمولی نمی‌توانند نظر طیف وسیعی از مخاطبان را به خصوص در زمینه خرید یک محصول جلب کنند. نوع نور پردازی، زمان صحیح عکاسی، تراز نور، چیدمان لباس‌ها  و … نکاتی هستند که در ادامه به بررسی بیشتر آنها در زمینه عکاسی از لباس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

  • توجه به نور پردازی

نوع نور پردازی نه تنها برای عکاس بلکه برای مشتری نیز اهمیت دارد. شما باید برای عکاسی از لباس یک نقطه تمرکز داشته باشید تا توجه مخاطب را بر روی نقطه‌ای که مد نظر دارید جلب کنید. اگر در خانه عکاسی می‌کنید بهتر است تا جایی که می‌توانید فضا را تاریک نگه دارید و از نور مصنوعی استفاده کنید تا نور روز باعث ایجاد اختلال در عکاسی نشود. زمانی که فضای عکاسی کوچکتر باشد، شدت نور بیشتر می‌شود. خرید از مدل های مختلف رینگ لایت و استفاده از آن در این زمینه کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از پایه رومیزی و به صورت حرفه‌ای و حتی با گوشی عکس‌هایی با جذابیت بصری ویژه و نور بهتر تهیه کنید.

  • تراز نور سفید و واقعی بودن رنگ

زمانی که از لباس عکاسی می‌کنید همه چیز باید واقعی به نظر برسد. به خصوص رنگ باید به همان صورتی باشد که در واقعیت دیده می‌شود. در این زمینه اهمیت تراز بودن نور سفید یا همان White Balance بیشتر مشخص می‌شود. استفاده از فیلترهای رنگی اگر چه عکس لباس را جذاب‌تر می‌کند، اما آن را از واقعیت دور نگه می‌دارد. استفاده از نور سنج نیز در هنگام تراز نور سفید می‌تواند به شما کمک کند.

  • استفاده از زوایای متنوعی برای عکاسی از لباس

اغلب عکاسان دوربین خود را دقیقا هم سطح چشم قرار می‌دهند. این یعنی دقیقا همان زاویه‌ای که می‌بینیم. اما گاهی اوقات عکاسان از زوایای عجیب و غریب نیز عکس می‌گیرند که می‌تواند جذاب باشد و ویژگی‌های یک محصول را با بزرگ‌ نمایی بیشتری نشان دهد. این دقیقا چیزی است که فروشندگان لباس و مانتو از آن استفاده می‌کنند با استفاده از آن می‌توانند عکس‌هایی خلاقانه‌تر تهیه کنند. شما می‌توانید برای معرفی محصولاتی مانند انواع مدل مانتو مجلسی و اسپرت از زوایای مختلف از آن عکس تهیه کنید تا مشتری برای خرید یک مانتو جدید انگیزه بیشتری پیدا کند و متوجه دلیل قیمت گذاری آن باشد.

  • استفاده از سه پایه برای ثبات تصویر

شما می‌توانید برای عکاسی از انواع لباس و تکان نخوردن لنز دوربین گوشی یا انواع دوربین حرفه‌ای از سه پایه استفاده کنید. زمانی که بدون سه پایه عکاسی کنید، احتمال زیادی وجود دارد که دست شما تکان بخورد و در ظاهر تصاویر مشکل ایجاد شود. شما حتی در صورت عکاسی با تلفن همراه اگر هم با وسیله‌ای آن را محکم کنید، احتمال لغزش آن وجود خواهد داشت. اما در صورتی که مجبور به این کار شدید، بهتر است مطمئن شوید که تنظیمات دوربین شما بر هم نمی‌خورد.

سه پایه‌ها معمولا در دو نوع سنتی و انعطاف پذیر هستند که در سه پایه انعطاف پذیر پایه‌ها قدرت خم شدن دارند و شما را سریعتر به زاویه‌ای که مد نظر دارید، می‌رسانند.

  • انتخاب صحیح تصویر زمینه عکاسی از لباس

هنگام تصویر برداری از لباس، باید به پس زمینه لوکیشن عکاسی نیز دقت کنید. در این زمینه باید تلاش کنید تا با انتخاب رنگ درست پس زمینه، توجه مخاطب بیشتر به کالا جلب شود. اغلب استفاده از یک زمینه تمیز و سفید به دلیل آنکه از حواس پرتی جلوگیری می‌کند می‌تواند محصول شما را به خوبی نمایش دهد. البته فراموش نکنید که برخی از محصولات در پس زمینه تیره بهتر به نظر می‌رسند. بنابراین بدون ترس رنگ‌های مختلف پس زمینه را انتخاب کنید.

برای مثال اگر رنگ مشکی خیلی تیره بود به سراغ رنگ طوسی سیر بروید. پس زمینه کار می‌تواند احساسات زیادی را در مخاطب برانگیزد. بنابراین بهتر است به مخاطب خود فکر کنید و خودتان را جای او قرار دهید.

اگر لباس مورد نظر شما تک رنگ است، استفاده از رنگ متضاد آن در پس زمینه می‌تواند به دیده شدن آن کمک بسیار زیادی بکند. یک پس زمینه مناسب می‌تواند محصول شما را بسیار ارزشمند کند یا در صورت انتخاب نادرست، از ارزش آن بکاهد.

  • استفاده از قانون یک سوم

بر اساس این قانون در عکاسی یکی از ترفندهای مهم در این زمینه آن است که مهم‌ترین عناصر یک عکس در محل تلاقی خطوط افقی و عمودی و در صورت تقسیم عکس به سه قسمت باید قرار بگیرند( سه خط عمودی و سه خط افقی). به همین دلیل هم بهتر است شما جالب‌ترین بخش عکس لباس را در نزدیکی این خطوط فرضی قرار دهید.

برای بهبود ترکیب عکس‌های خود از قانون یک سوم استفاده کنید و با استفاده از این ترفند ساده نتیجه بهتری به دست خواهید آورد. اگر با گوشی موبایل عکاسی می‌کنید، با استفاده از آیکون جدول یا Grid می‌توانید در تنظیمات نرم افزار دوربین گوشی خود آن را مشاهده کنید. در گوشی‌های آیفون این تنظیمات در قسمت جدول Photos & Camera وجود دارد.

  • استفاده از نور طبیعی

در صورت وجود نور طبیعی، دوربین و گوشی هوشمند می‌تواند جذابیت بالایی در عکس‌ها ایجاد کند. زمانی که نور کافی در روز وجود دارد بهتر است به سراغ لوکیشنی بروید که سایه ایجاد نکند و از نمایی خوب برای عکاسی استفاده کنید. ساعت‌های طلایی در واقع نزدیک غروب و طلوع آفتاب برای عکاسی هستند که بهترین زمان برای نور پردازی طبیعی را فراهم می‌کنند. در این دو زمان خورشید در آسمان پایین‌تر است و به همین دلیل هم نور در این مدت در مقایسه با نور خشن وسط روز خفیف‌تر خواهد بود و رنگ‌هایی با طول موج بلندتر مانند زرد، نارنجی و قرمز در آن برجسته نشان داده می‌شود.

در این زمینه استفاده از نور پنجره هم یک گزینه عالی است. نور پنجره منبع نوری بزرگ، روشن و پراکنده نور است که موجب می‌شود برای سوژه‌های مختلفی مانند عکاسی از لباس گزینه بسیار جذابی باشد. سایه‌های نرم نور طبیعی پنجره کمک می‌کند تا عکس‌های مناسبی با نقاطی برجسته و سایه دار ایجاد شود که برخی نقاط مد نظر را به خوبی نشان می‌دهد.

  • استفاده از بازتاب

زمانی که در عکاسی از لباس در خانه از بازتاب استفاده می‌کنید، این گزینه به عکس شما عمق می‌دهد و حالت یکدست و احتمالا کسل کننده آن را از بین می‌برد. در این زمینه نیازی نیست از یک آینه برای بازتاب استفاده کنید بلکه با استفاده از ویرایش عکس هم می‌توانید به انعکاس در عکس دست پیدا کنید. گزینه انعکاس در آب هم با استفاده از یک ادیت حرفه‌ای می‌تواند گزینه جالبی برای عکاسی از محصولات باشد. برای مشاهده ایده‌های خلاقانه استفاده از آینه در عکاسی کلیک کنید.

 

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو