طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

چیز کیک نیویورکی , طرز تهیه چیز کیک نیویورکی , دستور پخت چیز کیک نیویورکی یخچالی

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از این روش ها، در دستور چیز کیک نیویورکی ارائه شده است. در این دستور پایه چیز کیک از بیسکویت پودر شده است و روی آن مخلوط تخم مرغ و خامه و پنیر پر می شود که در فر پخته می شود. این چیز کیک بافت نرم و خوشمزه ای دارد و می توان به عنوان دسر در مهمانی ها آن را سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک نیویورکی
بیسکویت ساقه طلایی۲ بسته
پنیر خامه ای۲ بسته
خامهنصف وزن پنیر
شکر۱ پیمانه
کرهبه مقدار لازم
تخم مرغ کامل۲ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
رنده پوست لیمو۱ عدد لیمو
شیر۲۰۰ گرم
آرد برنج۷۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص به روش نیویورکی در ابتدای کار، بیسکوییت ها را با یک جسم سخت پودر می کنیم. برای این منظور می توان از آسیاب یا رنده نیز استفاده کرد. به آن کره ذوب شده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آن قدر کره اضافه می کنیم تا بیسکوییت ها به صورت خمیر در آّید. سپس کف ظرف کمربندی یا قالب گرد که با فویل بدنه آن را پوشانده ایم، می ریزیم و به ضخامت چند میلی متر تا یک سانت پهن می کنیم.

مرحله سوم

سپس با گوشت کوب یا ته لیوان آن را فشرده و صاف می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه در یک کاسه مناسب، پنیر و خامه را اضافه می کنیم. در ادامه شکر را هم به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در یک کاسه دیگر، تخم مرغ ها و زرده تخم مرغ و رنده پوست لیمو و شیر و آرد برنج را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس مخلوط پنیر و خامه را به آن اضافه کرده و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یک دست شود.

مرحله پنجم

غلظت آن باید کمی شل تر از ماست شود. سپس روی کیک می ریزیم و پهن می کنیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. کیک را درون آن قرار می دهیم و می گذاریم تا بپزد و روی آن طلایی شود.

مرحله ششم

در این مرحله کیک را از فر خارج کرده و درون یخچال می گذاریم تا به مدت یکی دو ساعت استراحت کندو خنک شود. سپس روی آن را با سس کارامل یا هر سس دلخواه دیگری تزیین می کنیم و برش می زنیم و سرو می کنیم.