طرز تهیه بال مرغ دودی

بال مرغ دودی , طرز تهیه بال مرغ دودی , دستور پخت بال مرغ دودی

کباب بال مرغ یکی از کباب هایی است که طرفداران زیادی دارد. به خاطر بافت چرب و استخوانی بال، کباب آن بسیار خوشمزه و خوش طعم می شود. در این دستور، مرغ با انواع سس و ادویه مزه دار شده و در کنار سبزیجات مختلف در فر تهیه و سرو می شود. این غذا را می توان در کنار برنج یا نان در مهمانی ها به راحتی سرو کرد و نیاز به منقل ندارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال مرغ دودی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بال مرغ دودی
انواع سسمجموعا ۱ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
تخم گشنیز و پودر کاریبه مقدار لازم
پودر گوجه فرنگی و پودذر فلفل قرمزبه مقدار لازم
چیلی و زنجبیلبه مقدار لازم
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار لازم
کره۵۰ گرم
یال مرغ۱۵ تا ۲۰ عدد
انواع سبزیجات تازهبه مقدار لازم

طرز تهیه بال مرغ دودی

مرحله اول

در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و ترکیب سس دلخواه را درون آن می ریزیم، در صورت تمایل می توانیم از سس هایی مانند سویا سس، سس ورچستر، سس کچاپ، سس تاباسکو، سس مایونز، سس خردل، سس BBQ استفاده کنیم.

مرحله دوم

سپس ادویه ها و نمک را به آن اضافه کرده و با سس مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بال ها را به سس اضافه کرده و آغشته می کنیم. همراه با سبزیجات خرد شده به دلخواه درون یک ظرف پیرکس می ریزیم.

مرحله سوم

برای سبزیجات می توانید از گوجه فرنگی و سیب زمینی و پیاز و سیر تازه استفاده کنید. روی ظرف را یک فویل نازک می کشیم و درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و حدود ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله فویل روی مرغ ها را برداشته و ۱۵ دقیقه دیگر می گذاریم تا آب آن کشیده شود. سپس ۵ دقیقه هم گریل فر را روشن کرده تا بال ها برشته شود. بال ها را با سبزیجات پخته شده در ظرف مناسب سرو می کنیم.