بزرگ‌ترین گلخانه گرمسیری جهان در دوسالانه معماری ونیز

66

1400/4/30

10:02


هفدهمین دوسالانه معماری ونیز امسال میزبان بزرگ‌ترین گلخانه گرمسیری جهان است.

بزرگ‌ترین گلخانه گرمسیری جهان در دوسالانه معماری ونیز

گروه معماری هنرآنلاین: امسال دوسالانه معماری ونیز پروژه‌های ابتکاری و نوآورانه با موضوع «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» را به نمایش گذاشته است. کیوریتوری این نمایشگاه را الساندرو پوستی از تیم پروژه Zuecca و توماس کلدیفی از شرکت Coldefy به عهده داشته‌اند.

این نمایشگاه طرح‌ها، نقاشی‌ها، مدل‌های معماری، تحقیقات در مورد محیط‌های مصنوعی و فیلم‌های گلخانه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا بتوانند این باغ گرمسیری را تجسم کنند.

طراحی این پروژه از سال ۲۰۱۹ شروع شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 2024 در شمال فرانسه تکمیل خواهد شد.

موقعیت بزرگ‌ترین گلخانه یا باغ گرمسیری در ساحل اوپال فرانسه، یک منطقه ۲۰ هزار مترمربع با سقفی گنبدی شکل با ارتفاع ۳۵متر است. این منطقه دارای یک جنگل استوایی، ساحل لاک‌پشت، استخر برای ماهی‌های منطقه آمازون، مسیر پیاده‌روی یک کیلومتری و بستر مناسب برای زندگی طیف وسیعی از پرندگان، پروانه‌ها، خزندگان و گیاهان عجیب و غریب خواهد بود.

 ساختار گنبدی بزرگ تروپیکالیا بدون ستون‌های نگهدارنده داخلی طراحی شده تا با محیط ادغام شود.

 همچنین یک طرح گنبد مضاعف نیز به منظور ایجاد عایق حرارتی مطلوب در نظر گرفته خواهد شد تا به گرم کردن محیط داخلی کمک کند. این طرح، یک طرح صرفه‌جویی در انرژی محسوب‌ می‌شود و می‌تواند انرژی را با ساختمان‌های اطراف تقسیم کند.

بازدیدکنندگان در طول یک کیلومتر راه طولانی با یک آبشار ۲۵ متری و استخر لمسی که با ماهی‌های آمازون که برخی از آن‌ها تا ۳متر طول دارند، مواجه می‌شوند و تماشای این ماهی‌ها را از طریق یک سطح شیشه‌ای به سبک آکواریوم و یا جسورانه‌تر از طریق یک پلت فرم تجربه می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو