داوری کارگردان‌ ایرانی در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱

منبع: ایران آرت

116

1400/4/30

21:02


شهرام مکری یکی از پنج داور بخش مسابقه افق‌های هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز به ریاست یاسمیلا ژبانیچ، فیلمساز نامدار و نامزد اسکار بوسنیایی برای فیلم تحسین شده "کجا می‌روی آیدا؟" است.

ایران آرت: شهرام مکری فیلمساز ایران از جمله داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ است.

کلوئی ژائو فیلمساز چینی-آمریکایی برنده جایزه اسکار که سال پیش با "سرزمین آوارگان" در جشنواره فیلم ونیز حضور داشت امسال از اعضای گروه داوران در لیدو خواهد بود. در بخش داوری بخش اصلی ژائو همراه ۴ داور زن و ۳ داور مرد دیگر کار داوری را انجام می‌دهند.

همان طور که پیشتر گفته شده بود بونگ جون هو رییس هیات داوران این دوره است.

در این بخش ویرجین افیرا بازیگر فرانسوی که به تازگی بازیگر فیلم "بندتا" ساخته پل ورهوفن بود، سینتیا اریوو بازیگر انگلیسی، سارا گدون بازیگر و تهیه‌کننده کانادایی، ساوریو کاستانزو کارگردان ایتالیایی سریال "دوست نابغه من" و الکساندر نانائو کارگردان کهنه‌کار رومانیایی سازنده فیلم "گروهی" دیگر اعضای هیات داوران بخش اصلی هستند.

به گزارش مهر، شهرام مکری یکی از پنج داور بخش مسابقه افق‌های هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز به ریاست یاسمیلا ژبانیچ، فیلمساز نامدار و نامزد اسکار بوسنیایی برای فیلم تحسین شده "کجا می‌روی آیدا؟" است.

در بخش رقابتی افق‌ها امسال پنج داور کار داوری را انجام می‌دهند و دیگر اعضای این بخش در کنار مکری، شامل مونا فست‌ولد کارگردان تحسین‌شده نروژی که فیلم "دنیایی که می‌آید" وی سال پیش در ونیز به نمایش درآمد، نادیا ترانووا نویسنده ایتالیایی و جاش سیگل از موزه هنرهای مدرن نیویورک خواهند بود.

مکری سال ۲۰۱۳ با "ماهی و گربه" جایزه ویژه بخش افق‌های ونیز را از آن خود کرده بود و سال پیش نیز "دشت خاموش" احمد بهرامی از ایران جایزه بهترین فیلم این بخش را دریافت کرد.

هفتاد و هشتمین دوره فیلم ونیز از یکم تا ۱۱ سپتامبر برگزار می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو