در جریان رقابت‌های روز پایانی کشتی آزاد نوجوانان جهان در بوداپست مجارستان،
علی خرم دل در ۵۱ و سید حسن اسماعیل نژاد در ۷۱ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

در وزن ۵۱ کیلوگرم، علی خرم دل در دیدار فینال مقابل نودریبک جومازاناروف از ازبکستان با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و صاحب گردن آویز طلا شد.

خرم دل پیش از این در دور نخست مقابل آدرین سیکورا از لهستان در یک دقیقه و ۱۰ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی سپس مقابل ممدوف از آذربایجان نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. خرم دل برای رسیدن به فینال برابر چیراگ از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، سیدحسن اسماعیل‌نژاد در دیدار فینال مقابل آخمد موسایف از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

اسماعیل نژاد پیش از این در دو نخست برابر گئورگی ناتوبیدزه از گرجستان با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید. وی در یک هشتم نهایی نیز برابر کوگیومتسیدیس از یونان نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. اسماعیل‌نژاد سپس به مصاف رائول کاسو از ایتالیا رفت و با برتری ۵ بر ۳ راهی نیمه نهایی شد. اسماعیل نژاد در دیدار نیمه نهایی نیز مقابل یرخان بکژاولتانوف از قزاقستان ۵ بر یک به برتری رسید و فینالیست شد.

اما در وزن ۶۰ کیلوگرم محمدرضا شاکری در دیدار رده بندی مقابل ابراهیم اف از آذربایجان در حالی که تا ۵ ثانیه مانده به پایان ۷ بر ۶ پیش بود، در نهایت ۸ بر ۷ شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

شاکری پیش از این در دور نخست در یک مبارزه دشوار مقابل دالکات عبدالغدیروف از روسیه با نتیجه ۷ بر ۶ پیروز شد و به یک هشتم نهایی رسید. وی در این مرحله به مصاف سینگ جاسکاران از هند رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و با توجه به راهیابی حریف هندی به فینال، شاکری راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. وی در این مرحله مقابل حریفان خود از مولداوی و گرجستان پیروز شد و به رده بندی رفت.
به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با ۳ مدال طلای علی خرم دل در ۵۱، سید حسن اسماعیل نژاد در ۷۱ امیر رضا معصومی در ۱۱۰ کیلوگرم، یک مدال برنز علی رضایی در ۶۵ کیلوگرم و دو عنوان پنجمی شهداد خسروی در ۵۵ و محمدرضا شاکری در ۶۰ کیلوگرم به کار خود در این رقابت ها پایان داد.
حسین احمدی در ۴۵، علی یحیی پور در ۴۸، مجید باقری در ۸۰ و ابوالفضل یاراحمدی در وزن ۹۲ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.