نقد و بررسی بازی Eastern Exorcist

منبع: پی سی دی

112

1400/4/31

00:12


امروزه بازی های ویدئوی فراوانی و با عناوین مختلفی منتشر می شود که هر کدام از آن ها داستان و گیم پلی خاص خود را دارند. یکی از مواردی که باعث دسته بندی  گیم ها می شود محیط و فضای بازی است برای مثال یک بازی در میدان جنگ و جدال و با فضای خاور میانه و یا بازی  دیگری بصورت ماجراجویانه  در شهرهای امریکا اتفاق می افتد. در همین راستا تعدادی از گیم ها وجود دارند که  فضا و محیط بازی در شرق دنیا می باشد که اتفاقات تاریخی و یا داستان های تخیلی در آن جا اتفاق می افتد. Eastern Exorcist یکی از همین دست بازی ها شرق باستان است که در آن توجه ویژه ای به سامورایی های شجاع ژاپنی می شود و ما در این مقاله قصد داریم تا این بازی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و  به طور مفصل  به بخش های مختلف بازی مانند داستان و گیم پلی بازی Eastern Exorcist بپردازیم. پس با ما از سری مقالات بلاگ پی سی دی همراه باشید.

بازی Eastern Exorcist

 همانطور که در مقدمه مقاله ذکر کردم بازی Eastern Exorcist در شرق باستان و در زمان سامورایی های قدیمی ژاپن اتفاق می افتد. این موضوع  یعنی انجام گیم در شرق باستان می تواند جذابیت خاصی را برای بازیکن  به همراه داشته باشد چراکه سبک مبارزات شرقی، سلاح ها و دشمنان بازی سوژه های بسیار مناسبی برای انجام گیم می باشد. همه مواردی که عنوان کردیم در این بازی به چشم می خورد به همین دلیل بازی Eastern Exorcist می تواند لحظات خاطره انگیزی را برای گیمر فراهم آورد.

نقد و بررسی بازی Eastern Exorcist

سازنده سازنده این بازی Wildfire Game نام دارد که بازی را در سبک اکشن و ماجراجویی و با محوریت سامورایی های  طراحی کرده است. این استودیو خود ریشه ای شرقی دارد که در سال 2002  کار خود را با ساخت و توسعه بازی های ویدئویی آغاز کرد.

در ادامه مقاله بیشتر با جزئیات بازی آشنا خواهیم شد پس همچنان با ما همراه باشید.

داستان بازی Eastern Exorcist

اولین قدم از بررسی این بازی داستان آن است  که چندان پیچیده و سر در گم نمی باشد و این موضوع می تواند به ارتباط گیری  بهتر بازیکن با بازی کمک کند. در بعضی از بازی ها داستان بسیار پیچیده و گنگ پیش می رود که این مسئله به دلسردی و عدم انجام بازی توسط بازیکن منجر می شود حالا بعد از بیان این مقدمه به شرح داستان بازی Eastern Exorcist بپردازیم.

 یکی از مواردی در  داستان ها و روایت های شرق باستان  به آن پرداخته می شد وجود جن و جن گیری می باشد و این موضوع میان مردم و افراد شاخص آن زمان بسیار مرسوم بود. در بازی Eastern Exorcist بازیکن  به عنوان یک جن گیر توانا و ماهر ظاهر می شود که باید با این موجودات خبیث بجنگد تا بتواند کشور خود را از وجود این موجودات اهریمنی نجات دهد. در واقع دشمنان بازی  موجودات عجیب و غریب خیالی  یا همان جن ها می باشد.

نقد و بررسی بازی Eastern Exorcist

بازیکن در طول بازی  با ارواح خبیث، جن ها و شیاطین مختلفی رو به رو می شود که  هر کدام آن ها از قدرت و توانایی منحصر به فردی برخوردار می باشند. گیمر برای شکست این موجودات عجیب و غریب باید نقاط قوت و ضعف آن ها را  شناسایی کرده تا بتواند آن ها را شکست دهد. در کل داستان بازی از هیجان و چالش های مختلفی برخوردار است که می تواند بازیکن را ساعت های طولانی پای این بازی میخکوب کند.

 یکی از نکات جالب توجه در خصوص بازی Eastern Exorcist وجود فضای گرافیکی است که  تماما به صورت نقاشی می باشد.

گیم پلی بازی Eastern Exorcist

بعضی اوقات سازندگان بازی های ویدئویی گیم پلی ساده را برای گیم های خود در نظر می گیرند  این موضوع شاید  در ظاهر جذاب نباشد اما زمانی که  به انجام بازی می پردازید، متوجه جذاب بودن آن خواهید شد. بازی Eastern Exorcist نیز از گیم پلی ساده و محیط دو بعدی برخوردار است و پیچیدگی خاصی در بازی مشاهده نمی شود. بازیکن در این بازی دو بعدی کافی است هر چه در مسیرش قرار می گیرد  را با شمشیر خود نابود و از بین ببرد. به بیانی ساده تر بازیکن باید حرکت کند و موجودات خیالی را از بین ببرد تا کشته نشود.

نقد و بررسی بازی Eastern Exorcist

گیمر هر چه در بازی پیش برود نقش خود را تقویت کرده و به بازیکنی قوی تر تبدیل می شود. در واقع با پیشروی در بازی علاوه بر سخت شدن حریفان، قهرمان بازی نیز به شخصیت قدرتمند تر از قبل بدل می گردد.

 سلاح بازی همان شمشیری است که در دست بازیکن قرار دارد و  با پیشروی در بازی قابلیت های ویژه ای به شمشیر افزوده خواهد شد.

در نهایت دشمنان بازی نیز از تنوع بالایی برخوردار است که این موضوع سبب می شود تا بازیکن  یکنواختی را در طول بازی حس نکند.

 جمع بندی

بازی Eastern Exorcist که به عنوان یک بازی اکشن و ماجراجویی شناخته می شود می تواند حس و حال یک بازی کلاسیک را به بازیکن منتقل کند. از جمله مواردی که  حس نوستالژی به بازی داده است نقش بازیکن به عنوان یک سامورایی شجاع  می باشد. در نهایت بخش های داستانی و گیم پلی بازی نیز بسیار ساده و دلنشین طراحی شده است. اگر به این سبک از بازی های کلاسک و شرق باستانی علاقه دارید بازی Eastern Exorcist می تواند بسیار لذت بخش باشد.

برای دانلود رایگان بازی Eastern Exorcist می توانید به سایت پی سی دی، بزرگترین مرجع دانلود بازی های کامپیوتری مراجعه کرده و بازی را رایگان دانلود نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو