غذاهای قبل و بعد از واکسیناسیون کرونا

منبع: برترین ها

68

1400/4/31

01:06


فست‌فود، زمینه را برای ابتلا به بیماری‌ها از جمله کرونا فراهم می‌کند.

ایسنا: فست‌فود، زمینه را برای ابتلا به بیماری‌ها از جمله کرونا فراهم می‌کند.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت که مصرف فست فودها غذاهای چرب سنگین و پرنمک تنقلات شور و نوشیدنی‌های بسیار شیرین موجب تضعیف سیستم ایمنی شده و زمینه را برای ابتلا به بیماری‌ها از جمله کرونا فراهم می‌کند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

غذاهای قبل و بعد از واکسیناسیون کرونا

وی د رادامه افزود:«به منظور عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن قبل و پس از واکسیناسیون از مصرف روغن‌های نباتی، جامد و نیمه جامد، روغن‌ها و چربی‌های حیوانی به دلیل تحریک و ایجاد التهاب پرهیز کنید. غالباً عوارض ناشی از واکسن به طور معمول از ۱۲ ساعت و کمتر از ۷ روز بعد از تزریق واکسن بوده و ممکن است در بعضی از افراد رخ دهد؛ در موارد بسیار نادر در برخی موارد ممکن است یک ماه بعد از واکسیناسیون بروز یابد.

برای مقابله با برخی از عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون، مصرف منابع غذایی سرشار از ویتامین‌های گروه B از جمله سبزی‌ها به ویژه برگ سبز میوه‌ها، شیر و لبنیات( ماست، پنیر، دوغ، کشک)گوشت، دل و جگر، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار حبوبات و مغزها توصیه می‌شود.

در صورت مواجهه با بدن درد و خستگی؛ مصرف منابع غنی از امگا ۳ مانند ماهی به ویژه ماهی‌های چرب، گردو، تخمه آفتابگردان و سایر مواد غذایی که خاصیت ضد التهابی دارند توصیه می‌شود. در صورت ضعف و بی‌حالی پس از واکسیناسیون منابع غذایی حاوی B1 ، B6 و B12 شامل غلات کامل، گوشت و تخم‌مرغ، شیر و لبنیات که به افزایش انرژی و کاهش درد و بی‌حالی کمک می‌کند، موثر است.

تعداد وعده‌های غذایی را افزایش و حجم غذا در هر وعده را کاهش دهید و از مصرف غذای سنگین خودداری کنید. از قرار گرفتن در معرض بوی غذاهایی که رایحه‌های تندی دارند اجتناب کنید. در مواجهه با بی اشتهایی مصرف این مواد توصیه می‌شود، افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها، چای لیمو، زنجبیل، ادویه‌ها و گلپر(اضافه کردن درغذا)، سمنو، جوانه گندم و جوانه نخود، شیر برنج با سیاه دانه و کمی دارچین و شله زرد با خلال بادام و پسته مفید هستند».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو