آهنگساز رسمی مراسم افتتاحیه المپیک توکیو کناره‌گیری کرد

77

1400/4/31

10:31


کیگو اویامادا، آهنگساز مراسم افتتاح بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به دلیل رفتار نامناسب با همکلاسی‌های ناتوان و معلول دوران تحصیل از سمت خود کناره‌گیری کرد.

آهنگساز رسمی مراسم افتتاحیه المپیک توکیو کناره‌گیری کرد

گروه موسیقی هنرآنلاین: پس از آنکه ماجرای رفتارهای زننده اویامادا در یک گفتگوی مربوط به میانه‌های دهه ۱۹۹۰ افشا شد و بازتاب‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی یافت، او برای کنار کشیدن از جایگاه آهنگساز افتتاحیه المپیک توکیو مقاومت کرد. این آهنگساز ژاپنی که در کشورش به نام کورنلیوس شناخته می‌شود، سرانجام اعلام کرد از عمق قلب خود از رفتارهایش پشیمان است و دیگر نمی‌تواند آهنگساز رسمی مراسم آغازین بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ باشد.

کورنلیوس در گفتگو با نشریه کوییک جاپن در ۱۹۹۵ به رفتارهای تکان‌دهنده و غیرانسانی اعتراف کرده و یک سال پیش از آن هم در گفتگویی دیگر حرف‌هایی مشابه بر زبان آورده بود. او در حساب رسمی خود در توییتر و فیس‌بوک نوشت: «از اعماق قلبم متاسفم و عذر می‌خواهم. صمیمانه از دیدگاه‌ها و پیشنهادها سپاسگزارم و آنها را برای کارهای آینده‌ام به ذهن می‌سپرم. در دوران مدرسه یک جوان ناپخته بودم و نمی‌دانستم رفتارهایم چگونه می‌تواند به قربانی شدن دیگران بینجامد.»

Yamada

سازمان‌دهندگان بازی‌های المپیک ابتدا رفتارهای اویامادا را تقبیح اما اعلام کردند برای آهنگسازی مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ با این آهنگساز ۵۲ ساله همکاری خواهند کرد. هر چند بلافاصله از این موضع خود کوتاه آمدند و چهار روز پیش از آغاز رسمی رقابت‌های المپیک از کناره‌گیری اویامادا استقبال کردند.

پیش‌تر یوشیرو موری، رئیس کمیته اجرایی بازی‌ها در ماه فوریه به دلیل بر زبان آوردن سخنان ناپسند درباره زنان فعال در سازمان المپیک توکیو ناچار به کناره‌گیری شده بود. هیروشی ساساکی، مدیر هنری مراسم افتتاحیه هم دیگر قربانی المپیک بود و به دلیل توهین کردن به نائومی واتانابه، چهره سرشناس ژاپنی از مقام خود کنار کشیده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو