آسیب‌های اساسی سیل‌های ویرانگر هفته گذشته به میراث فرهنگی و تاریخی آلمان

83

1400/4/31

10:31


گروهی از کارشناسان موسسه آرشیو تاریخی کلن برای بررسی میزان خسارت‌هایی که در سیل اخیر به آثار و اسناد ارزشمند موزه اشتولبرگ وارد آمده، به این شهر آلمان اعزام شدند.

آسیب‌های اساسی سیل‌های ویرانگر هفته گذشته به میراث فرهنگی و تاریخی آلمان

گروه تجسمی هنرآنلاین: بارش‌های سیل‌آسای هفته گذشته در آلمان که به راه افتادن سیل‌های ویرانگر در مناطق غربی انجامید، جان دست‌کم ۱۶۰ نفر را گرفت و میلیاردها یورو به زیرساخت‌های قدرتمندترین کشور اتحادیه اروپا زیان زد. در این میان، بنیاد حفاظت از میراث فرهنگی آلمان اعلام کرد هنوز نمی‌تواند درباره میزان خسارت سیل به حوزه فرهنگ و هنر برآوردی دقیق ارائه دهد و چند هفته برای این کار زمان می‌خواهد. هر چند از مردم برای بازسازی بناهای فرهنگی کمک مالی خواست.

در شهر اشتولبرگ نزدیک مرزهای آلمان با هلند و بلژیک بخشی از اسناد و آثار تاریخی به ویژه در ساختمان شهرداری و دو نقطه دیگر زیر آب رفته و گل و لای آنها را از بین برده است. کارشناسان می‌گویند برای نجات دادن اسناد، نقشه‌ها، تصاویر و اشیای بازمانده از قرن ۱۸ باید اقدامی فوری و اساسی انجام شود. آرشیو تاریخی شهر کلن نیروهای خود را برای کمک به بازیابی داشته‌ها و میراث فرهنگی اشتولبرگ به کمک کارکنان آنجا فرستاده است.

قلعه تاریخی بورگ بلسم در جنوب غربی شهر کلن که بخش‌هایی از آن در سیل‌های ویرانگر هفته گذشته فروریخته است و یک قلعه باروک حوالی شرق شهر دوسلدورف که در سال‌های گذشته بازسازی و بهسازی اساسی شده بود هم جزو میراث فرهنگی کشور آسیب‌دیده کشور آلمان هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو