طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام برای دو نفر با پنیر پیتزا در فر دونفره با شوید یا پخته با هویج با آرد سوخاری

کوکو سیب زمینی خام یکی از کوکوهای ساده ایرانی است که خیلی سریع آماده می شود. تفاوت این کوکو با کوکوی سیب زمینی معمولی این است که سیب زمینی این کوکو پخته نمی شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
زعفران۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
جعفری و گشنیز۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
زردچوبه و روغنبه اندازه کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و پوست می گیریم و مجددا آبکش می کنیم و رنده درشت می کنیم و در صافی می ریزیم و آب آن ها را محکم می گیریم.پیاز را نیز پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب آن را نیز کاملا می گیریم.

مرحله دوم

سپس در کاسه ای می ریزیم و سیب زمینی رنده شده را به آن اضافه می کنیم.تخم مرغ ها را ابتدا در پیاله ای می شکنیم تا از سالم بودن آن ها مطمئن شویم و بعد در کاسه ای می ریزیم و خوب هم می زنیم و کمی زردچوبه ،نمک،فلفل سیاه و زعفران به آن می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا هم می زنیم و بعد داخل کاسه محتوی سیب زمینی و پیاز می ریزیم و کمی جعفری و گشنیز هم روی مایه کوکو می ریزیم و همگی مایه را خوب مخلوط می کنیم. سپس تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا صبر می کنیم تا داغ شود و مایه کوکو را یکدفعه داخل تابه می ریزیم و با قاشق سریع آن را در تابه پخش می کنیم و با پشت قاشق سطح کوکو را صاف می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا سرخ شود.روش دیگر اینکه می توانید از مایع کوکو داخل قاشق پر کنیم.

مرحله پنجم

سپس داخل تابه بریزیم و سریع با پشت قاشق روی آن را فشار دهیم تا صاف شود و اطراف آن را نیز مرتب کنیم و فرم دهیم. اگر مایه را به صورت یک دفعه ای داخل تابه ریختیم می توانیم کوکو را از وسط نصف کنیم و با کفگیر و قاشق کوکو را بر گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله ششم

ولی اگر کوکوها را به صورت دانه دانه مانند کتلت درست کردیم، پس از سرخ شدن یک طرف آنها را با قاشق بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود. این کوکو چون با سیب زمینی خام تهیه می شود توصیه می شود کوکوها را به صورت دانه ای درست کنید.

مرحله هفتم

دقت کنید که کوکو ها را بعد از سرخ شدن و منتقل کردن در بشقاب روی هم قرار ندهید چون باعث می شود کوکوها حالت خمیری و بسیار نرمی به خود بگیرند.کوکوها را در ظرف می گذاریم و با گوجه فرنگی و خیارشور و نان تازه نوش جان کنید.