چگونه مراسم عروسی خود را خاطره انگیز برگزار کنید

چگونه مراسم عروسی خود را خاطره انگیز برگزار کنید


منبع: ایران ناز

128

1398/4/31

20:01


چگونه مراسم عروسی خود را خاطره انگیز برگزار کنید

اهمیت استفاده از تشریفات عروسی در مراسم عروسی

 

یکی از مواردی که دربرگزاری مراسم عروسی بسیار ذهن جوانان را به خود مشغول می کند چگونگی برگزاری این جشن بزرگ آغاز زندگی مشترک است. خانواده ها به علت درگیری های زیادی که هنگام برپایی این مراسمات دارند و به علت بی تجربگی در حل این مسائل بسیار دچار اشتباه می شوند.

 

و این اشتباهات که غالبا سهوا ایجاد می شود باعث درگیری بین خانواده ها می شود. برای برگزاری یک جشن همیشه از چند ماه قبل برنامه داشته باشید. تقریبا تمام خانواده ها بعد از مراسم بله برون به علت شادی این وصلت از امور دیگر غافل شده و همه کارها را به دقیقه آخر موکول می کنند.

 

غافل از اینکه برپایی چنین جشن هایی به برنامه ریزی از ماه ها قبل نیاز دارد. و برای اینکه شما دچار آشفتگی در برپایی این مراسم نشوید حداقل از 6 ماه قبل از عروسی به فکر باشید.

 

یکی از برنامه هایی که در برپایی این مراسم بسیار مهم است انتخاب محل برگزاری جشن عروسی است. عروس خانم های جوان به علت طبع لطیف و زیبای زنانه بسیار علاقه دارند که برگزاری مراسم عروسی در باغ باشد. در ادامه به مزایای برگزاری مراسم عروسی در باغ می پردازیم.

 

مراحل برگزاری مراسم عروسی در باغ

 

با گرم شدن هوا بسیاری از دختر خانم ها و آقا پسرهایی که در شرف ازدواج هستند به فکر برپایی مراسم جشن و شادی و آغاز زندگی مشترک خود می افتند. و چون گرفتن مراسم ازدواج در باغ بسیار باب شده است به فکر اجاره باغ عروسی  برای این مهم می افتند.

 

برگزاری مراسم عروسی در باغ دارای مزایای بسیاری است که به بعضی از آنها اشاره می کنیم  :

1-برگزاری این مراسم در باغ این ویژگی مهم را دارد که نوعروسان و تازه دامادهای عزیز می توانند از فضای باغ به عنوان پس صحنه عکس ها و فیلم عروسی خود استفاده کنند. و عکس هایی با فضایی واقعی داشته باشند.

 

2-این مراسمات می تواند در محلی دور از شهر و بدون ترافیک شلوغی و ازدحام جمعیت در فضایی باز و بدون مشکل کمبود جا برای مهمانان برگزار شود.

 

3-استفاده از نور طبیعی محیطی در زیباتر کردن هرچه بیشتر این جشن بسیار موثر است.

 

4-این باغ ها معمولا دارای سیستم تهویه مناسب بوده در فصل گرم برای مهمانان ایجاد مکانی گرم و خفقان آور را نمی کند.

 

5-در برگزاری مراسم عروسی در باغ می توانید نسبت به بودجه ای که شما برای این جشن در نظر گرفته اید تقاضای خدمات جانبی از قبیل شمع آرایی، گل آرایی محل عبور عروس و داماد، منوی غذاهای ویژه برای میز عروس و داماد و… کنید.

 

چگونه مراسم عروسی خود را خاطره انگیز برگزار کنید

 

نکاتی در انتخاب نوع چیدمان مجالس عروسی

 

در چیدمان عروسی باید از یک گروه حرفه ای استفاده کرد. با استفاده از یک گروه حرفه ای حتی می توان نقصی های محل برگزاری عروسی را نیز برطرف نمود. مثلا کوچکی فضا را می توان با درست چیدن میز و صندلی ها از دید پنهان نمود.

 

در چیدمان عروسی باید به رفت و آمد نیز توجه نمود و وسایل را طوری در سالن قرار داد تا رفت و آمد مهمانان دچار مشکل نشود. برای فیلمبرداری در شب باید محیط باغ نور مناسب را داشته باشد.

 

زیرا باغ مانند تالار نیست و ممکن است به نور بیشتری برای یک  فیلمبرداری عالی و بدون نقص نیاز باشد. به همین دلیل باید سیستم نورپردازی باغ  چک شود و در صورت نیاز از سیستم های روشنایی دیگری نیز استفاده شود.

 

اهمیت توجه به بخش های گل آرایی در باغ عروسی

 

اگر در هنگام برپایی عروسی خود دوست دارید مراسم به بهترین نحو ممکن برگزار شود، می توانید اقدام به استفاده از کمک های ارائه شده توسط شرکت های تشریفات عروسی نمایید زیرا در این شرکت‌ها یکی از بخش‌هایی که به بهترین نحو ممکن توسط افراد با تجربه و باسلیقه صورت می‌گیرد، گل آرایی و میز آرایی باغ عروسی و تالار ها می باشد.

 

با وجود گراپ بودن گل آرایی باغ عروسی شاید سوالی که برای شما هم پیش بیاید این باشد که اهمیت این کار چه می باشد؟ دقت داشته باشید اگر بخش های گل آرایی در باغ عروسی به بهترین نحو ممکن و با مشاوره موسسات تشریفات عروسی انجام شود خواهید دید که زیبایی خیلی خیره کننده ای در مراسم و در به وجود آمده که شما را شگفت زده خواهد نمود.

 

همانطور که گفته شد بعضی از افراد شاید بنا به سلیقه خود و یا برای کم کردن هزینه ها اقدام به استفاده از این تزیینات مصنوعی کنند ولی مطمئن باشید که این امر به هیچ عنوان نخواهد توانست جای گل آرایی طبیعی را در مراسم عروسی پر کند زیرا علی‌رغم زیبایی که گل های طبیعی به فضا می دهند، رایحه خوبی که از این گل ها تراوش می‌شود بسیار دوست داشتنی و پرطرفدار است.

 

چگونه مراسم عروسی خود را خاطره انگیز برگزار کنید

 

پذیرایی در مجالس

 

از ابتدا بخش پذیرایی در مجالس جزو بخش های پرطرفدار و جذاب یک مهمانی بوده است.

 

امروزه اغلب پذیرایی در مجالس، بنا به اهمیت زیاد آن به دست موسساتی به نام موسسات تشریفات و پذیرایی مجالس سپرده می شود که تخصص و هنر پذیرایی در مجالس را دارند. مراسم عقد، عروسی، تولد از جمله مراسم های خاص زندگی افراد هستند و اغلب افراد خواهان این هستند که این مجالس به بهترین نحو برگزار گردد.

 

حال این موسسات تشریفات و پذیرایی مجالس هستند که می توانند در اینجا به کمک ما بیایند. خدمات پذیرایی این موسسات برای انواع مجالس با هم متفاوت است.

 

پذیرایی در مجالس آن هم به نحو احسن و بی نقص معمولا از دست یک نفر بر نمی آید و بهتر آن است که این وظیفه به دست یک شرکت و موسسه مجرب تشریفات مجالس سپرده شود.

 

چگونه مراسم عروسی خود را خاطره انگیز برگزار کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو