معایب توالت فرنگی و مقایسه آن با توالت شرقی و ایرانی

معایب توالت فرنگی و مقایسه آن با توالت شرقی و ایرانی


منبع: آرگا

165

1400/5/1

00:10


استفاده از توالت فرنگی در کنار راحت بودن و مزایایی که دارد می تواند معایبی مانند بروز بیماری های مقاربتی، یبوست و صرف زمان بیشتر برای اجابت مزاج را نیز به همراه داشته باشد. در اینجا با معایب توالت فرنگی به طور کامل آشنا می شوید.

استفاده از توالت فرنگی می تواند باعث شود تا فرد احساس راحت تری داشته باشد، اما می تواند مضراتی را برای روده ها در زمان تخلیه به دنبال داشته باشد. در این مطلب با معایب استفاده از توالت فرنگی آشنا خواهیم شد.

مزایا و معایب توالت فرنگی

توالت فرنگی دارای یک محفظه ی صندلی مانند می باشد که فرد می تواند خیلی  راحت بر روی آن بنشیند و بر روی محفظه قرار می گیرد. این نوع از توالت ها برای اولین بار از اروپا به ایران وارد شد، از این رو از عنوان توالت فرنگی برای آن استفاده می شود.

جالب است که بدانید در قرون وسطی و در قرن ۱۶ و ۱۷ توالت های عمومی در اروپا وجود داشت که بسیار اندک بودن و اغلب افراد در هر جایی که می خواستند ادرار یا مدفوع می کردند. با اتفاق افتادن انقلاب های فکری در اروپا، توالت های عمومی گسترش یافته و اولین توالت عمومی در سال ۱۸۵۲ در لندن افتتاح گشت. پس از آن خیلی سریع در سراسر اروپا و بعد در سراسر دنیا توالت های عمومی فرنگی ساخته شدند. در ادامه مطلب به بررسی معایب استفاده از توالت فرنگی می پردازیم.

معایب برای توالت فرنگی

مضرات استفاده از توالت فرنگی

استفاده از توالت فرنگی در کنار مزایایی که برای افراد دارد، متاسفانه معایبی را نیز به دنبال دارد. استفاده زیاد از توالت فرنگی از نظر گوارشی و بهداشت پوست بسیار مضر می باشد و بیماری های دردناکی مثل کولیت یا قولنج روده را به دنبال دارد، همچنین در صورت رعایت نکردن بهداشت می تواند انواع حساسیت ها و بیماری های پوستی را به دنبال خواهد داشت.

در زمان نشستن بر روی توالت فرنگی و استفاده از آن، به ایلیوسکال یعنی دریچه ای بین روده کوچک و بزرگ در سمت راست بدن فشار وارد می شود و دفع به راحتی انجام نخواهد گرفت، علاوه بر این چون قسمت بالای ران کاملا به شکم فشار وارد نمی کند تخلیه کامل و راحت صورت نخواهد گرفت. استفاده از توالت فرنگی در دراز مدت می تواند باعث مبتلا شدن به بیماری های روده بزرگ و کلون گردد.

مضرات استفاده از توالت فرنگی

در عوض در توالت های ایرانی یا توالت شرقی یا آسیایی، ماهیچه های ران به قسمت فراخ روده بزرگ یا همان سیگموئید فشار وارد آورده و باعث می شوند تا دفع خیلی راحت تر انجام شود. وقتی که فشار به سیگموئید وارد می شود روده به شکل کامل تخلیه خواهد شد و به یکباره دفع از انتهای طحال تا انتهای مخرج شکل می گیرد، فرد و سنگینی بر روی مثانه فشار وارد آورده و باعث تخلیه آن می گردد.

برخی معایب توالت فرنگی

صرف زمان بیشتر برای اجابت مزاج در توالت فرنگی

تحقیقات انجام شده نشان داده اند که اشخاصی که از توالت فرنگی استفاده می نمایند به طور میانگین ۱۱۴ تا ۱۳۰ ثانیه از زمان خود را روی توالت می نشینند، اما در عوض افرادی که از نوع آسیایی یا ایرانی استفاده می کنند به طور میانگین ۵۱ ثانیه از زمان خود را در توالت می گذرانند.

 توالت فرنگی و عیب های آن

هر چه زمان کمتری برای نشستن روی توالت صرف نمایید، آسیب کمتری به بدن وارد خواهد شد. این موضوع به این دلیل است که محیط دستشویی کاملا آلوده است و در آن انواع باکتری و آلودگی ها وجود دارند و می توانند مشکلاتی را برای سلامت افراد به دنبال داشته باشند.

توالت فرنگی و بروز یبوست

یبوست یا همان خشکی مزاج یکی از بیماری های شایع در دستگاه گوارشی می باشد که در آن توده دفعی به راحتی دفع نشده و در روده بزرگ خشک می گردد. سرعت کم عبور مواد از روده و همچنین اختلالات دفع از دلایل اصلی ابتلا به یبوست می باشد.

برخی عیوب توالت فرنگی

برخی از دیگر بیماری ها که در بروز یبوست نقش زیادی دارند، بیماری هایی مثل دیابت، کم کاری تیروئید و … می باشند، همچنین هضم نامناسب مواد غذایی و مصرف بعضی از داروها مانند داروهای ضد فشار خون و یا کاهش دهنده چربی خون بر روی یبوست تاثیر گذار هستند.

استفاده نمودن از توالت های آسیایی یا همان ایرانی به خاطر نوع نشستن و چمباتمه زدن باعث می شود تا یبوست کاهش یابد زیرا در این حالت تخلیه روده راحت تر و کامل تر شکل می گیرد. همچنین ابتلا به سرطان روده و آپاندیست به خاطر باقی نماندن مدفوع در روده کاهش خواهد یافت.

اما در حین استفاده از توالت فرنگی به خاطر اینکه تخلیه به شکل کامل اتفاق نمی افتد و فشار زیادی برای خروج وارد نمی شود، آسیب هایی به لگن وارد خواهد شد و مشکل بواسیر بیشتر اتفاق می افتد.

عیب های توالت فرنگی

بیماری های مقاربتی

باید بدانید که ابتلا به برخی بیماری های جنسی مثل کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس و ایدز از راه نشستن بر روی توالت های فرنگی امکان پذیر نمی باشد، چون این باکتری ها و ویروس ها در خارج از بدن افراد برای مدت طولانی نمی توانند زنده بمانند و فقط از راه مقاربت های جنسی و خون و مایعات جنسی از فرد آلوده منتقل خواهند شد. ولی ویروس ایجاد کننده تبخال تناسلی از راه تماس پوستی می تواند انتقال یابد، عفونت تریکومونایی که یک بیماری عفونی می باشد نیز از طریق تماس مستقیم جنسی یا تماس اندام تناسلی با حوله خیس و صندلی خیس توالت فرنگی انتقال می یابد.

بررسی معایب توالت فرنگی

از دیگر معایب استفاده از توالت های فرنگی به ویژه در مکان های عمومی باعث شدن انتقال بیماری های پوستی مثل کورک، قارچ پوستی، انواع دمل و تبخال می باشد. اما در صورتی که قسمت نشیمنگاه در توالت فرنگی تمیز شود می توان از آن استفاده نمود.

عیب هایی برای توالت فرنگی

چند نکته در مورد توالت فرنگی و ایرانی

  • در صورتی که از توالت فرنگی استفاده می نمایید، حتما اول درب توالت فرنگی را گذاشته و سپس سیفون آن را بکشید تا بخارها و سموم از آن خارج نشوند.
  • خانم های باردار در طی دوره بارداری خون می توانند به منظور حفظ سلامت ستون فقرات و پیشگیری از کمر درد از توالت های فرنگی استفاده نمایند.
  • در زمان استفاده از توالت های ایرانی به وضعیت درست نشستن توجه داشته باشید.
  • توالت فرنگی و محل نشستن آن را مرتبا تمیز نمایید و به نوع شوینده نیز توجه داشته باشید تا خطر التهابات پوستی اطراف باسن و ران به حداقل رسانده شود.

عیوب توالت فرنگی

  • در زمان استفاده از توالت فرنگی در مکان های عمومی می توانید از دستمال کاغذی های مخصوص توالت برای پیشگیری از بیماری ها و عفونت ها استفاده نمایید.
  • همواره سعی نمایید تا مسواک و حوله خود را در دستشویی قرار ندهید زیرا می توانند در معرض بخارهای سمی قرار گیرند.
  • بهترین حالت این است که در منزل همزمان هر دو نوع توالت فرنگی و ایرانی را داشته باشید تا افراد دچار تکرر ادرار یا دارای کهولت سن یا آسیب مفصل زانو بتوانند از نوع فرنگی استفاده نمایند.

حال که با معایب و مضرات توالت فرنگی آشنا شدید، جهت اطلاع از چگونگی کاربرد بخارشوی با کلیک بر روی لینک مورد نظر می توانید از این قسمت دیدن نمایید و اطلاعات لازم را برای نظافت بهتر منزل کسب نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو