خوشنویسی‌ با مضمون کارآفرینی و امید در ایران ۱۴۰۰

116

1400/5/1

00:50


کتاب «کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» با آثاری از کاوه تیموری منتشر شد.

خوشنویسی‌ با مضمون کارآفرینی و امید در ایران ۱۴۰۰

گروه تجسمی هنرآنلاین: نشر نوآوران علم کتاب «کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» را با ایده پیوندی بین مفاهیم کارآفرینی، کار و امید، با مفهوم توسعه و آبادانی ایران در آینه هنر خوشنویسی منتشر کرد. در این کتاب کاوه تیموری، هنرمند خوشنویس و خط پژوه، شماری از آیات الهی را در تلفیق با مضامین ادبی به خط نستعلیق به نگارش درآورده است.

آثار خوشنویسی تیموری با نقش‌ها و تذهیب‌های رفعت السادات موسوی و یک گروه نگارگری همراه شده و با زیباترین آرایه‌های تزئینی آراسته شده است. مشاوره هنری این اثر را نیز کامران کوهستانی بر عهده داشته است.

در این کتاب هنری و ادبی، ۴۴ تابلوی خوشنویسی موجود است که مضمون آن‌ها موجب بالا بردن نیروی اراده و همت عالی کارآفرینان برای بازآفرینی، بالندگی و زندگی در سایه‌سار کار و تلاش و امید است.

کاوه تیموری با بنیان نهادن رویکردی با عنوان «پیوند خط و زندگی» بر آن است که با تولید آثار فاخر خوشنویسی و بهره‌گیری از سروده‌های ادب فارسی و مضامین غنی، به عمومی شدن و مردمی شدن این هنر بیش‌از پیش کمک کند. این کار با هدف حضور هرچه بیشتر هنر خوشنویسی در صحنه اجتماعی، می‌تواند ایجاد طرز تلقی مثبت نسبت به سنت خوشنویسی را در پی داشته باشد.

تیموری پیش از این ۱۰ کتاب در قلمرو خوشنویسی منتشر کرده و علاوه بر آن آثاری همچون آلبوم بهاریه‌های نوروزی، آلبوم خیرین مدرسه‌ساز، آلبوم آموزگار مهر و آلبوم ادب جعفری از او به چاپ رسیده است.

کتاب «کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» در قطع رحلی بزرگ با ۵۶ صفحه در تیرماه ۱۴۰۰ با سفارش صندوق کارآفرینی امید، توسط نشر نوآوران علم کتاب به چاپ رسیده است. این کتاب در مردادماه هم‌زمان با تجلیل از کارآفرینان و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی آثار موجود در کتاب، رونمایی خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو