طرز تهیه پاستا بروکلی

پاستا بروکلی , طرز تهیه پاستا بروکلی , دستور پخت پاستا بروکلی سبزیجات

سبزیجات برای بسیاری از افراد جزو انتخاب اول و همیشگی برای پختن غذا بوده و معمولا به سادگی طبخ می ‌شود. از طرفی افراد گیاه‌خوار که سبک زندگی متفاوتی در خوردن غذا برای خود برگزیده ‌اند، همواره به دنبال امتحان کردن غذاهای متنوع غیر گوشتی هستند. بنابراین پاستا فرمی در ترکیب با بروکلی می ‌تواند گزینه جذابی برای یک وعده غذایی آن ‌ها باشد. هر کدام از اشکال پاستا فرمی می‌ تواند برای تهیه این غذا مناسب باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا بروکلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پاستا بروکلی
پاستا طرح دلخواه۵۰۰ گرم
بروکلی تکه شده۴۰۰ گرم
قارچ برش زده۱ پیمانه
مواد لازم برای سس
شیردو و یک چهارم پیمانه
آبلیموبه میزان دلخواه
سیر۱۰ حبه
آرد۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پاستا بروکلی

مرحله اول

برای تهیه پاستای خوشمزه و مخصوص رژیمی با کلم بروکلی در ابتدای کار، نصف بیشتر یک قابلمه را پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن آب، مقداری نمک و روغن داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

پاستا را در آب جوش می ریزیم و بعد از ۸ تا ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد آبکش می کنیم تا آب آن کشیده و خنک شود. بعد تکه های بروکلی و قارچ را درون یک ظرف یا صافی قرار می دهیم. یک قابلمه را به عمق ۲ سانتی متر آب می ریزیم.

مرحله سوم

سپس صافی را درون قابلمه گذاشته و روی حرارت می‌ گذاریم تا حدود ۸ دقیقه بخار پز شود. بروکلی و قارچ ها را بعد از آماده شدن کنار می‌گذاریم. سیر را با غذاساز یا خرد کن، خرد می کنیم. سپس یک تابه را با کمی روغن زیتون روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

سیر را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سیر شروع به قهوه ای شدن کند. حالا آرد را اضافه می ‌کنیم و هم می ‌زنیم تا یکدست شود. شیر را کم کم اضافه کرده و همچنان هم می ‌زنیم، بعد آبلیمو را اضافه کرده و حرارت را کم می ‌کنیم.

مرحله پنجم

سپس اجازه می ‌دهیم تا جوش بخورد و غلیظ شود. مرتب هم می زنیم تا سس غلیظ شود. اگر سس غلیظ نبود یک قاشق غذاخوری آرد اضافه می ‌کنیم. سس را با نمک و فلفل مزه دار می ‌کنیم. حالا بسته به سلیقه سس، بروکلی و قارچ را با پاستا سرو می ‌کنیم.