نحوه باز کردن درب شیشه

نحوه باز کردن درب شیشه


منبع: بیتوته

93

1400/5/1

05:21


نحوه باز کردن درب شیشه



باز کردن درب شیشه,نحوه باز کردن درب شیشه,شیوه های باز کردن در شیشه

باز کردن درب شیشه

 

چگونه درب شیشه را باز کنیم؟

بعضی وقتها برای باز کردن در شیشه مربا یا رب یا … به مشکل برمی‌خوریم و به آسانی باز نمی‌شوند. اینجاست که چنانچه چند ترفند ساده را بدانیم، دیگر لازم نیست نگران باشیم.

شیوه های باز کردن در شیشه

روش اول

لبه‌ در شیشه را با یک وسیله محکم، مثل قاشق یا قسمت پشتی تیغه‌ چاقو، فرو رفته کنید. قاشق را با زاویه ۴۵ درجه نگه دارید. با قاشق به کنار لبه در ضربه بزنید تا یک فرورفتگی کوچک به وجود آید. دور تا دور لبه در، فرو‌رفتگی به وجود آورید تا صدای شکستن پلمپش را بشنوید. شیشه را به صورت عمودی با دستتان نگه‌دارید. از دست دیگرتان برای چرخاندن در ظرف به سمت چپ و برداشتن آن استفاده کنید. لبه‌های شیشه را چک کنید تا مطمئن شوید خرده شیشه وارد محتویات آن نشده باشد.

 

از محکم نگه داشته شدن شیشه به وسیله دست دیگر خود مطمئن شوید، به نحوی که از سقوط و شکستن آن به موقع ضربه زدن پیشگیری شود.

 

مواظب باشید که به خود شیشه ضربه وارد نکنید یا ضربه‌هایتان محکم نباشد؛ چون امکان دارد سبب شکستن شیشه شود.

 

باز کردن درب شیشه,نحوه باز کردن درب شیشه,راههایی برای باز کردن در سفت شیشه‌ها

نحوه باز کردن درب شیشه

 

روش دوم

همه چیزی که احتیاج دارید نوار چسب است! امکان دارد با خودتان فکر کنید که: « چگونه با استفاده از نوار چسب می توانید درب یک ظرف شیشه ای را باز کنید؟ » خوب ، خیلی آسان است! فقط کاری که باید انجام دهید این است:

 

یک تکه نوار چسب به طول حدود ۲۰ سانتیمتر جدا کنید و آن را روی در ظرف شیشه ای بچسبانید؛ به صورتی که حدود سه چهارم مسیر محیط در بطری را بپوشاند. شما باید چند سانتیمتر را بدون نوار بگذارید.

 

انتهای تکه نوار را با یک دست نگه دارید. از دست دیگر استفاده کنید تا شیشه را ثابت نگه دارید و آنگاه به آهستگی روی نوار بکشید. این روش خیلی ارزان است و هیچ هزینه ای برای شما ندارد. در نتیجه خواهید دید که در شیشه بدون مشکل شل می شود. از این به بعد، دیگر با ظروف شیشه ای در دار در آشپزخانه مشکل نخواهید داشت!

 

نگران نباشید. بار دیگر که این مشکل برایتان پیش آمد سریع به سراغ نوار چسب بروید تا هر چه زودتر در بطری شیشه ای را باز کنید.

 

باز کردن درب شیشه,نحوه باز کردن درب شیشه,باز کردن در شیشه مربا و ترشی

راههایی برای باز کردن در سفت شیشه‌ها

 

روش سوم

با کف دست چند ضربه به ته شيشه بزنيد تا فشاري در شيشه ایجاد شود، اين فشار در شيشه را به بالا فشار ميدهد و راحت تر باز ميشود.

 

باز کردن درب شیشه,نحوه باز کردن درب شیشه,راهکارهایی برای باز کردن در شیشه

آموزش باز کردن در شیشه

 

روش چهارم

قدری آب را تا زمان گرم شدن و نه به جوش آمدن آن، حرارت دهید. در شیشه را به صورت بر عکس در ظرف بگذارید؛ به طوری که آب تا در شیشه را بپوشاند. وقتی که آب گرم شد، شعله را خاموش کنید.

 

اطمینا پیدا کنید در ظرف کاملاً در آب قرار داشته باشد؛ ولی خود شیشه در آب داغ نباشد. آب گرم سبب می‌شود در ظرف به صورت موقت منبسط شده و پلمپ آن بشکند. بگذارید که در ظرف به مدت ۱ تا ۲ دقیقه و تا وقتی که صدای پاپ شنیده شود، داخل آب باشد.

 

شیشه را عمودی نگه داشته و آب آن را خشک کنید. در باید همان بار اول پیچانده و باز شود. گرما امکان دارد سبب آب شدن محتویات درون ظرف شود.

 

استفاده از آب داغ یک روش عالی برای وقتی است که شیشه مورداستفاده سرد است. یک ظرف کوچک را به اندازه‌ای که در ظرف پوشانده شود، از آب داغ پر کنید.

 

همینطور می‌توانید ظرف آب داغ را روی در شیشه بگذارید، اطمینان پیدا کنید ظرف دارای آب داغ روی دیگر قسمت های شیشه‌ قرار نگیرد.

 

باز کردن درب شیشه,نحوه باز کردن درب شیشه,شیوه های باز کردن در شیشه

راهکارهایی برای باز کردن در شیشه 

 

روش پنجم

با جسمي کوچک و نوک تيز در شيشه را سوراخ کنيد تا هوا وارد آن شود و آسانتر باز شود.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو