آیا دختر پرنس هری و مگان مارکل یک پرنسس محسوب می شود؟

منبع: روزیاتو

95

1400/5/1

18:16


دختر دوک و دوشس ساسکس، لیلیبت دایانا ماونت باتن – ویندزور بدون عنوان سلطنتی متولد شد.

اما این بدان معنی نیست که وقتی پدربزرگش پرنس چارلز پادشاه شود، او هم صاحب عنوان سلطنتی خواهد شد.

بر اساس حکمی قدیمی مربوط به سال ۱۹۱۷ که توسط پدربزرگ ملکه الیزابت دوم، یعنی جورج پنجم صادر شد، تنها فرزندان و نوادگان مردانی که به طور مستقیم در صف جانشینی تاج و تخت قرار دارند عناوین سلطنتی رسمی دریافت می کنند.

اما با به دنیا آمدن پرنس جورج در سال ۲۰۱۳، برای فرزندان پرنس ویلیام در این مورد استثناء در نظر گرفته شد. ملکه حکم خود را صادر کرد که در آن عنوان شد تمامی فرزندان آینده ی ویلیام جایگاه اعلیحضرتی و عناوین سلطنتی خواهند داشت.

اما این استثناء در مورد فرزندان پرنس هری و مگان مارکل در نظر گرفته نشد.

بنابراین تا زمانی که ملکه الیزابت دوم در رأس قدرت باشد، فرزندان هری و مگان مارکل جایگاه اعلیحضرتی نخواهند داشت. با این حال، وقتی چارلز حکومت را در دست گیرد، آرچی پرنس و لیلیبت پرنسس می شود.

چارلز ممکن است به عنوان بخشی از برنامه اش برای «کوچک کردن» سلطنت، اجازه ی اعطای عناوین سلطنتی به نوه هایش را ندارد

به گفته ی کارشناسان، چارلز می تواند حکم خودش را صادر کند و مانع از اعطای عناوین سلطنتی به آرچی و لیلیبت شود.

یک علت این موضوع آن است که احکام فعلی منسوخ شده اند، چون تنها فرزندان مردان را دربرمی گیرند. اما یک دلیل دیگر آن می تواند برنامه ای هم باشد که گفته می شود چارلز برای «کوچک کردن سلطنت» دارد.

اینطور که گفته می شود چارلز قصد دارد تعداد اعضای ارشد فعال خاندان سلطنتی را به یک گروه کوچک ۸ نفره تقلیل دهد. این به معنای کاهش نفراتی در خانواده است که از بودجه ی دولتی مخصوص خاندان سلطنتی استفاده می کنند، بودجه ای که از سرمایه های عمومی جهت حمایت از اعضای خاندان سلطنتی تأمین می شود.

طبق گزارش فوربس در سپتامبر ۲۰۲۰، خاندان سلطنتی انگلیس در اثر تبعات همه گیری کرونا می تواند با یک کاهش بودجه می تواند رو به رو شده باشد، کاهشی که میزان آن ۴۴/۵ میلیون دلار تخمین زده شده است. با این حال، به گفته ی مسئول امور مالی ملکه، خاندان سلطنتی قصد درخواست افزایش بودجه را ندارد.

برخی کارشناسان معتقدند افراد شایسته ی دریافت مقام سلطنتی در آینده می توانند به فرزندان فرمانروا، فرزندان ولیعهد و فرزندان بزرگ ترین فرزند ولیعهد محدود شوند.

به گفته ی آن ها، حتی اگر آرچی و لیلیبت عنوان رسمی دریافت نکنند هم با پادشاه شدن چارلز قاعدتاً باز هم پرنس و پرنسس خواهند بود.

با نگاهی به مورد یک پسر دیگر ملکه یعنی پرنس ادوارد و همسرش، سوفی، کنتس وسکس به خوبی می توان این نکته را درک کرد. فرزندان آن ها، لیدی لویی ویندزور و جیز ویسکانت سورن، نتیجه های ملکه هستند و عنوان پرنس و پرنسس ندارند.

سوفی اخیراً عنوان کرد که می دانست فرزندانش از اعضای اصلی خاندان سلطنتی محسوب می شوند اما ملکه تصمیم گرفت و آن ها هم موافقت کردند که فرزندان شان، فرزند ارل محسوب شوند. گرچه آن ها طبق قاعده پرنس و پرنسس هستند.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو