غار سون دونگ و اطلاعات جالب درباره آن

غار سون دونگ و اطلاعات جالب درباره آن


منبع: آرگا

68

1400/5/1

21:10


غار سون دونگ یکی از غارهای توریستی و گردشگری در منطقه ویتنام است این غار جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران دارد و در سال ۲۰۰۸ کشف شده است این غار اکوسیستم ویژه ای به خود اختصاص داده است همچنین از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که در این مقاله به آن ها اشاره خواهد شد.

غار سون دونگ یکی از مجموعه غارهای معروف در دنیا است این غار در پارک ملی فونگ و در منطقه ویتنام واقع شده است ویژگی های برجسته ای در این غار وجود دارد که موجب شده تا در دنیا شهرت زیادی داشته باشد از ویژگی های بارز این غار می توان به  بزرگ بودن آن اشاره کرد. شما با بازدید از درون این غار نیز می توانید از چشم اندازهای دیگری بازدی کنید این غار عجیب و غریب دارای رودخانه ای خروشان است جریان آب در این غار صدایی دلنشین و طنین انداز را در شما ایجاد می کند مشاهده عکس هایی از این غار می تواند شما را با جاذبه های بیشتری آشنا کند و اطلاعات گردشگری زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. این غار قدیمی در اثر فرسایش ایجاد شده است همچنین ریزش هایی در سقف وجود دارد که موجب ایجاد شکافی شده است از این شکاف نور خورشید می تابد که زیبایی بی حدی را نمایان می کند. این غار قدیمی جذابیت های بسیار زیادی دارد و می تواند برای گردشگران و علاقه مندان زیادی مورد توجه باشد در این بشخ می توانید با جذابیت های بیشتری از این منطقه آشنا شوید و با یکی از معروف ترین غارهای جهان آشنا خواهید شد.

غار سون دونگ را بشناسید:

این غار سه میلیون سال قدمت دارد جنگل های انبوهی که در میانه آن وجود دارند یکی از مهم ترین شگفتی های این منطقه برای گردشگران محسوب می شوند همانطور که اشار کردیم این غار دارای شگفتی های زیادی است که یکی از این موارد جنگل های انبوه در میانه غار است همچنین با ورود به این غار رودخانه ای خروشان می بینید که زندگی بخش است. با فاصله ۱۰۰ متر بالاتر از کف غار سقف غار را می بینید که دارای شکافی است آبی که از این سقف چکه می کند زندگی به شما می بخشد این شکاف ها نور خورشید را از خود عبور می دهند و به نوعی زندگی بخش محیط درونی غار هستند.

صخره های سون دونگ

ورود به  غار سون دونگ می تواند شما را با شگفتی های زیادی مواجه کند بخش هایی از این غار دارای زیستگاه گیاهی ارزشمند می باشد همچنین در بخش های دیگری از آن شاهد گونه های جانوری مختلف در غار هستید. با وارد شدن به غار صدای گوناگونی از حیوانات می شنوید صدای جیغ زدن پرندگان، میمون ها ماکاک و دیگر گونه های جانوران در این منطقه بسیار جلب توجه می کند. سنگ های تشکیل دهنده این غار سنگ های آهکی هستند که موجب می شوند صدای این حیوانات اکوی بیشتری داشته  باشد. یکی از برداشت های مهم درباره این غار قدیمی آشنایی با زیستگاه دایناسورها است این غار قدیمی قدمتی به سال دایناسورها دارد شما با وارد شدن به این غار انگار با زیستگاه دایناسورها آشنا می شوید.

این غار چگونه کشف شد؟

یکی از نکات مهم درباره این غار نحوه کشف آن می باشد غار سون دونگ یک ماجراجویی فریبنده دارد و به عنوان یکی از مجموعه های ارزشمند در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است اولین بار این غار توسط هو کان و در سال ۱۹۹۰ کشف شده است. او یک کشاورز محلی بود که از طوفان های جنگلی به این منطقه گریخته است او از این غار به عنوان یک سرپناه استفاده کرده است.

دیدنی های سون دونگ

او می گوید با ورود به غار متوجه صدای خروشان رودخانه شده است همچنین حفره ای که از آن خورشید می تابیده بسیار جلب توجه کرده  است با گزارش به انجمن غارنوردی تحقیقات بیشتری بر روی این بنا صورت گرفته است جالب است بدانید بعد از بازگشت هوکان این منطقه به مدت ۱۸ سال ناشناخته باقی ماند زیرا او مسیر بازگشت را فراموش کرده بود. در نهایت او در سال ۲۰۰۸ دوباره توانست مسیر این غار را پیدا کند همچنین این غار در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از بزرگ ترین غارهای جهان شناخته شده است.

بازدید از غار:

بی شک دیدن یکی از بزرگ ترین غارهای جهان با وجود ویژگی های منحصر به فرد و بکر یک تجربه شگفت انگیز خواهد بود این غار ۵ کیلومتر طول دارد و یکی از بزرگ ترین غارهای جهان است در سال ۲۰۱۳ این غار برای اولین بار بازدید عمومی داشته است برخی از شرکت های گردشگری سفرهای چند روزه این منطقه برگزار می کنند که بسیار جذاب هستند و تجربه های بکری دارند. همچنین تیم های ماجراجویی خود جوش وجود دارند که در این زمینه می توانید از آن ها کمک بگیرید و با آن ها همراه شوید.

سون دونگ را بشناسید

یکی از بخش های جذاب در غار سون دونگ اکوسیستم غار می باشد که تشکیل شده از بخش های مختلفی است این غار بسیار بزرگ و منحصر به فرد است سیستم آب و هوایی این منطقه نیز بسیار ویژه است همانطور که گفتیم یکی از بخش های جذاب این غار حفره هایی است که در سقف می بینید شاخ و برگ درختان با وجود این حفره رشد و نمو داشته اند بهتر است برای سفر به این منطقه روز حرکت کنید زیرا می توانید بهتر جاذبه های آن را مشاهده کنید برخی از افراد شب ها نیز در این منطقه اردو می زنند و از مناظر زیبای آن در شب نیز دیدن می کنند.

عبور از مسیر جنگل های صعب العبور یکی از تجربیاتی است که تنها در این منطقه می توانید آن را تجربه کنید رودخانه، جنگل ها و … از دیگر چشم اندازها و زیبایی های این منطقه به شمار می آیند با ورود به غار می توانید بخش های مختلفی از آن را مشاهده کنید شنای سینه خیز در میان آب های خروشان این رودخانه خستگی سفر را از شما دور خواهد کرد هر بار که به این غار سفر می کنید می توانید تجربه های جدیدتری از آن را کسب کنید بهتر است در سفر خود یک متخصص غارنوردی داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

غار سون دونگ

این غار در رشد صنعت توریسم ویتنام کمک زیادی کرده است و یکی از مهم ترین دیدنی های ویتنام محسوب می شود که می توانید تجربه سفر به این منطقه را داشته باشید. و شما با نگاهی به دیدنی های ویتنام می توانید بیشتر با جاذبه های این منطقه آشنا شوید و جاذبه هایی همچون این غار را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو