برای تقویت مو با نخود خام چه کار کنیم؟

برای تقویت مو با نخود خام چه کار کنیم؟


منبع: آرگا

123

1400/5/1

23:12


نخود از دیگر حبوبات مغذی به شمار می‌آید که می‌تواند تأثیرات بسیار موثری برای عملکردهای مختلف بدن قائل شود. برای آشنایی با چگونگی تقویت مو با نخود در ادامه این نطلب با ما همراه شوید.

در رابطه با نخود باید این چنین بیان کرد که تنها در وعده های غذایی ما جای نخواهد داشت و نمی‌توان از آن تنها به عنوان یک حبوبات خوشمزه برای تهیه غذا به میان آورد. نخود دارای مقادیر بالای ویتامین و مواد مغذی است که در رژیم گیاه خواری از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین نخود برای زیبایی و سلامتی پوست و مو تاثیرات به سزای قائل است که از این رو در ادامه این مطلب به نحوه تقویت مو با نخود پرداخته ایم.

ارزش غذایی نخود

نخود

نخود از دیگر مواد موثر و بی نظیر برای تامین مواد مغذی و سلامتی مورد نیاز فولیکول های مو به شمار می آید، که برای رشد مطلوب و سلامتی آن ها امری ضروری و حیاتی به حساب می آید. قابل ذکر است که نخود منبع غنی از ویتامین های گروه b است که شامل ویتامین b۶ و ویتامین b۱۲ است، گفتنی می‌باشد که این ویتامین‌ها در تولید گلبول های قرمز در خون وظیفه رساندن اکسیژن و مواد مغذی به پوست سر و فولیکول‌های مو دارند، نقش موثری ایفا می‌نمایند. و در پایان با کاهش این نوع ویتامین ها در بدن ریزش و کند شدن رشد، شکنندگی آن ها بروز پیدا می‌کند.

  • ویتامین C

همچنین نخود دارای ماده معدنی و ویتامین c است که برای تولید کلاژن امر حیاتی به حساب می آید. همچنین برای رشد مطلوب فولیکول‌های مو این ویتامین ضروری است که کمبود جزئی آن می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی موها منجر گردد.

  • پروتئین

در صورت دیگر نیز نخود منبع غنی پروتئین است که برای رشد مو و سلامتی آن ها امری موثر به حساب می آید. افزودن نخود در رژیم غذایی می‌تواند تاثیرات به سزایی برای سلامتی مو و عملکردهای بدن در پی داشته باشد. همچنین تهیه ماسک موی آرد نخود می‌تواند به موها نرمی و درخشانی ببخشد.

روش های پیشگیری از شوره سر

  • پیشگیری از شوره سر

همچنین نخود از دیگر خوراکی های بسیار موثر برای پیشگیری از شوره سر به حساب می آید که با دارا بودن دو ماده ضروری یعنی روی و ویتامین b۶ از دیگر ماسک موهای طبیعی برای درمان شوره سر به حساب می آید. همچنین برای تقویت مو با نخود می توانید مقداری آب را به آرد نخود اضافه کرده و پس از ۱۵ دقیقه موهای خود را با آن شستشو دهید تا به خوبی از شر شوره و پوسته های اضافی سخت خلاص شوید.

  • پروتئین نخود به چه منظور است؟

همانطور که مطالعه کرده پروتئین نخود از دیگر پروتئین‌های گیاهی به شمار می‌آید که از پودر نخود تهیه می گردد. نخود منبع غنی از پروتئین و فیبر گیاهی می باشد که از نظر ذاتی نیز بدون گلوتن، لاکتوز، پروتئین سویا و تخم‌مرغ می باشد، که از این رو او به یک ماده فوق العاده و بدون ایجاد حساسیت به شمار می آید، که برای هر فردی مناسب است.

در حالت دیگر از پروتئین نخود به عنوان مکمل غذایی استفاده می نمایند  اما نسخه هیدرولیز شده آن در محصولات مراقبت از مو به مانند برخی شامپوها و نرم کننده ها وجود دارد.

قابل به ذکر است که این قطعات کوچک تر از پروتئین ها به خوبی در بافت مو نفوذ کرده و تاثیرات به سزایی بر روی موهای آسیب دیده و خشک قائل می گردد.

  • چگونگی تقویت مو با نخود

به طور کلی برای تقویت موی سر با نخود می توانید مقدار کمی آب را به آرد نحود بیفزاید و پس از ۱۵ دقیقه موهای خود را با آن شستشو دهید  تا در نهایت از شر شوره و پوسته های اضافی آن خلاص شوید.

همانطور که مطالعه کردید نخود منبع غنی از پروتئین های لازم برای تغذیه فولیکول های مو به حساب می‌آید که در نهایت به افزایش رشد مو و تقویت موهای آسیب دیده و شکننده منجر می شود.

چگونگی تقویت مو با نخود

تقویت مو با نخود چگونه است؟

قابل ذکر است که برای تقویت مو با نخود باید یکی از ماسک های گفته شده در ادامه مطلب را امتحان کنید. بدین صورت که یکی از آن ها در منزل تهیه و استفاده نمایید.

  • ماسک نخود

در این روش از طرز تهیه ماسک نخود بایستی مقدار نخود خام را در آب خیس کرده و پس از آن در دستگاه آسیاب ریخته و با مقدار آب آن را به خوبی خرد نمایید. پس از آن مقدار یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه نمایید و مواد را با یکدیگر به خوبی ترکیب نمایید. سپس ماسک تهیه شده را از ریشه تا انتهای موهای خود بمالید و چیزی در حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

  • ماسک پودر نخود و سدر به همراه بابونه

در ابتدای این روش نیز بایستی مقداری نخود خام را به وسیله آسیاب به خوبی پودر و خورد کنید و سپس مقداری بابونه را دم کرده و به آن اضافه نمایید. پس از آن که این مواد را با دیگر ترکیب کردید  چیزی در حدود یک قاشق غذاخوری سدر به مواد اضافه کرده و همه آن ها را با یکدیگر ترکیب نمایید.

پس از آن که ماسک نخود و سدر شما آماده شد از ریشه تا انتهای موهای خود را با آن آغشته نمایید و چیزی در حدود یک ساعت صبر کنید. سپس آن را با آب ولرم و شانه بشویید.

آشنایی با نخود

  • آب نخود

قابل ذکر می باشد که برای تقویت مو با نخود می‌تواند از آب آن استفاده کرده چرا که دارای ویتامین و مواد مقوی بسیاری می باشد، که می توانید از آن استفاده نمایید. در این صورت نخود را به مدت ۲۴ ساعت در آب خیس کرده و همراه با عسل آن را ترکیب نمایید.

  • نخود و قهوه

در روش دیگری از تهیه این نوع ماسک بایستی مقدار نخود را از شب قبل در آب خیس کرده و سپس با آسیاب آن را به خوبی پودر و خرد نمایید. سپس یک قاشق غذاخوری پودر قهوه بدان اضافه کنیو و برای چسبناک تر شدن ماسک  یک عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید.

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس از ریشه تا انتهای موی خود را با این ماسک آغشته نمایید. چیزی در حدود یک ساعت صبر کنید و سپس آن را به وسیله آب سرد و شانه بشویید.

آشنایی خواص نخود برای تقویت مو

در ادامه این مطلب به معرفی برخی از خواص نخود که برای مو موثر می‌باشد، پرداخته ایم.

  • کاهش شکستگی مو

هنگامی که موهای شما به شکستگی دچار می‌شود، بدین معناست که به خوبی رطوبت به آن نرسیده است. قابل ذکر است که موها بدون آبرسانی از انعطاف کمتری برخوردار می شوند که از این رو بیش از دیگر شرایط در معرض شکستگی قرار می‌گیرد. از این رو پروتئین موجود در نخود به کندی فرسایش آب موها منجر می‌شود که در نهایت سبب مرطوب ماندن آن خواهد شد.

خواص آب نخود

  • درخشندگی و زیبایی مو

آسیب مو در بسیاری از افراد به علت مشکلاتی به مانند کلر، رنگ‌های دائمی، گرمای بیش از حد می باشد. هنگامی که کوتیکول مو دچار آسیب می گردد دیگر ساختارهای مختلف به یکدیگر نمی چسبند. از این رو موها شکافته شده و حالتی خشن به خود می‌گیرند.

از این رو پروتیین نخود که از دیگر محافظ های عالی برای مو به حساب می‌آید با پر کردن شکاف های کوچک، کوتیگول های شکسته را درمان و موهای آسیب دیده را بهبود می بخشد.

قابل ذکر است که این تاثیر پروتئینی به صاف شدن موها و در نهایت زیبایی و درخشندگی آن منجر می‌گردد.

  • افزایش حجم مو

اگر شما نیز از دیگر افرادی هستید که از موهای نازک برخوردار هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما از نخود استفاده نمایید، چرا که پروتئین نخود می تواند به درمان کم حجمی موها و نازکی آن اا بپردازد.

قابل ذکر است که پروتئین نخود می‌تواند ضخامت هر رشته مو را به حداکثر رسانده و در نهایت سبب افزایش حجم مو گردد.

  • بهبود بیماری های پوست سر

به طور کلی جوانه نخود و آثار آن می تواند به درمان بیماری های پوست سر منجر گردد، چرا که این مواد سبب مرطوب شدن پوست سر می‌شود. اب نخود  به خوبی آن را آبرسانی کرده و برای افرادی که به شوره سر مبتلا هستند  بسیار تاثیرگذار به شمار می‌آید.

برای داشتن جوانه نخود می‌توانید مقداری نخود را از شب قبل خیس کرده و سپس یک هفته به درون دستمال مرطوب نگه دارید تا در نهایت جوانه زند.

نحوه درخشندگی و زیبایی مو

  • افزایش رشد مو

از دیگر روش های تقویت مو با نخود می توان به جوانه آن اشاره کرد که در صورت مصرف به صورت خوراکی و یا ماسگ می‌تواند به افزایش رشد موها منجر گردد. در صورتی که نمی توانید این خوراکی ها را در رژیم غذایی خود اضافه نمایید  خوب است که از ماسک آن در برخی از روز ها استفاده نمایید.

  • پیشگیری از ریزش مو

و در پایان نیز برای پیشگیری از ریزش مو در زنان و مردان می توان از این ماده خوراکی بسیار موثر استفاده کرد. همانطور که در این مطلب مطالعه کردید نخود با دارا بودن از بسیاری منابع غنی ویتامین ها می تواند به درمان ریزش مو و دیگر بیماری های مرتبط بپردازد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو