طرز تهیه گراتن کدو سبز

طرز تهیه گراتن کدو سبز و سیب زمینی بدون فر و بادمجان با گوشت چرخ کرده با مرغ موساکای اصل شف طیبه

گراتن کدو سبز یک پیش غذای سالم، کم کربوهیدرات و فاقد گلوتن است. این ویژگی ‌ها آن را تبدیل به غذایی مناسب برای همه می ‌کند. این پیش غذا با موادی ساده و در مدت زمان بسیار کمی آماده می ‌شود و یکی از رکن های اصلی گراتن هم پنیر رنده شده است. از جمله پیش غذاهایی است که به افراد دارای رژیم غذایی توصیه می‌ شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گراتن کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم گراتن کدو سبز
کدو سبز۳ عدد
شیر۱ لیوان
آرد سفید۱ قاشق غذا خوری
پنیر ورقه ای گوداچند ورق
نمک و فلفل و روغنبه مقدار لازم
سینه مرغ۱ عدد
پودر آویشن۱ قاشق چای خوری
پودر پاپریکا۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه گراتن کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه گراتن خوشمزه با کدو سبز در ابتدای کار، برای تهیه این گراتن خوشمزه، ابتدا باید مرغ را بپزیم. پس مرغ را به تکه های ریز خورد کرده و همراه فلفل دلمه ای خرد شده، مقداری سیر، نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن، پاپریکا و کمی روغن داخل ماهیتابه می ریزیم.

مرحله دوم

سپس روی حرارت قرار می دهیم و تمام مواد را با هم تفت می‌ دهیم تا رنگ مرغ تغییر کند. بعد در ماهیتابه را می ‌گذاریم و اجازه می ‌دهیم تا مرغ با حرارت ملایم بپزد. احتیاجی به اضافه کردن آب نیست، چون مرغ ریز خورد شده و زود می ‌پزد.

مرحله سوم

کدو ها را شسته و باریک برش می‌ زنیم. در این دستور گراتن کدو را دقیقا مانند لازانیای معمولی می پزیم. فقط برش های باریک به ضخامت نیم سانت را با ورقه های لازانیا جایگزین می کنیم، ولی چون ۹۵ درصد کدو سبز آب است،

مرحله چهارم

باید حتما قبل از استفاده در این گراتن به نحوی آن را بپزیم و گرنه آب می ‌اندازد و غذا را خراب می‌ کند. برای پختن کدو روش های مختلفی وجود دارد، که آسان ‌ترین آن سرخ کردن است. شاید خیلی رژیمی و جذاب نباشد.

مرحله پنجم

در این مرحله هر چند کدو به اندازه بادمجان به خودش روغن نمی‌ گیرد و خیلی کمتر روغن جذب می ‌کند، ولی اگر همان هم به نظر زیاد باشد، کدو سبزها را بدون روغن در یک ماهیتابه کاملاً نچسب یا روی تابه گریل می پزیم.

مرحله ششم

یا روش دیگر این که بعد از برش زدن کدو ها آنها را در سینی فر که کاغذ روغنی انداخته ایم می‌ چینیم و با یک برس کم روی سطح آنها روغن زیتون می‌ مالیم. کف ظرف فر را چرب می ‌کنیم. کدو ها را به نمک و فلفل و ادویه دلخواه آغشته می ‌کنیم و در ظرف می ‌چینیم.

مرحله هفتم

برای سس بشامل، آرد را در قابلمه کوچک می ‌ریزیم و شیر را به آن اضافه می‌ کنیم و روی حرارت ملایم هم می ‌زنیم تا غلظت آن مانند فرنی شود. از روی حرارت بر می‌ داریم و نمک و فلفل به آن اضافه می‌ کنیم. سس به دست آمده را روی کدو ها می ‌ریزیم.

مرحله هشتم

سپس روی سس را با پنیر گودا می ‌پوشانیم و به دلخواه چند برش فلفل دلمه ای روی پنیر می ‌چینیم و در فر از قبل گرم شده و با دمای ۲۲۰ درجه قرار می ‌دهیم تا پخته شود. زمان پخت، بستگی به ضخامت برش ها دارد.

مرحله نهم

بعد از چند دقیقه کنترل می ‌کنیم، در صورت نیاز برش ‌ها را بر می گردانیم تا زمانی که طلایی و کمی خشک شود و بپزد، می گذاریم در فر باقی بماند. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم. اگر داخل گراتن دوست نداشتیم که گوشت مرغ باشد،

مرحله دهم

به جای آن از ترکیب قارچ و اسفناج و سیر و پنیر استفاده می‌ کنیم که خیلی هم هیجان انگیز است. نکته بعدی این که همیشه برای برش زدن این غذاها بعد از بیرون آوردن از فر اجازه می ‌دهیم حداقل یک ربع بماند و کمی خنک شود و بعد آنها را برش می ‌زنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله به این ترتیب برش ها خیلی تمیزتر از کار در می آید و پنیر فرصت سفت شدن و چسباندن لایه ها را پیدا می‌ کند. برای روی گراتن هم از پنیر ورقه ای گودا استفاده می ‌کنیم و به همین خاطر رنگ آن کمی زرد می ‌شود.