17 تکنیک ساده برای اینکه از شر گره خوردن موها خلاص شویم

97

1400/5/2

09:50


موهای آسیب دیده تمایل بیشتری به گره خوردن دارند. کلید رهایی از این مشکل کوتاه کردن مرتب موها است.

17 تکنیک ساده برای اینکه از شر گره خوردن موها خلاص شویم

به گزارش بهداشت نیوز، یک تار موی سالم با داشتن لایه کوتیکول، ظاهری یکدست و نرم دارد و می ‌تواند رطوبت را در خود حفظ کند اما اگر لایه کوتیکول مو آسیب ببیند، ظاهر موها ناهموار و تارهای مو شکننده می‌ شود و نمی تواند رطوبت را در خود نگه دارد.

در حال حاضر عوامل مختلفی مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، آسیب ‌های شیمیایی ناشی از رنگ زدن، دکلره کردن یا هایلایت کردن مو، حالت دادن مو با دستگاه‌ های حرارتی، شست و شوی بیش از حد موها، برس کشیدن محکم و خشن موها، رسیدگی نکردن به موخوره، آب سخت، خوابیدن با موهای باز، استفاده نادرست از حوله در زمان خشک کردن موها و شستشوی موها با آب تصفیه نشده یا حاوی کلر باعث آسیب دیده شدن و گره خوردن مو می شوند. در ادامه چند ترفند‌ حیاتی برای باز کردن گره ‌های مو بازگو می کنیم.

چگونه موهای گره خورده را باز کنیم؟

موهای خود را مرتب کوتاه کنید: موهای آسیب دیده تمایل بیشتری به گره خوردن دارند. کلید رهایی از این مشکل کوتاه کردن مرتب موها است.

از روبان‌ و کش سر‌های پلاستیکی استفاده نکنید: استفاده از روبان‌ های لاستیکی و کش سر‌های پلاستیکی باعث کشیده شدن تارهای مو می ‌شوند بنابراین بهتر است از کش سر‌های غیر پلاستیکی استفاده کنید.

از شانه های دانه درشت چوبی استفاده کنید: همیشه از شانه های دانه درشت که از مواد طبیعی مانند چوب ساخته شده اند استفاده کنید این شانه ها باعث می شوند الکتریسته موهای شما کمتر شده و موهای نرم تر داشته باشید.

پیش از خوابیدن موهایتان را ببافید: بافتن موها پیش از خواب نه تنها آسیبی به آنها نمی زند بلکه از گره خوردن موها پس از بیداری نیز جلوگیری می کند.

موهایتان را پیش از حمام شانه کنید: موهایتان را قبل استفاده از شامپو حتما شانه بزنید؛ شانه زدن مو پیش از حمام کردن باعث می ‌شود تا هنگام شستشوی آلودگی‌ ها، موها صاف تر باشد، کمتر گره بخورد و آسیب پذیری آنها کاهش یابد.

از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید: برای جلوگیری از خشک شدن موهایتان از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید؛ این شامپوها چربی طبیعی پوست و موی شما را از بین نمی ‌برند.

موهایتان را با آب سخت نشویید: تارهای مو در مجاورت آب سخت یا حاوی کلر به سرعت خشک و شکننده می ‌شوند بنابراین از یک سر دوش دارای فیلتر‌های حذف کننده سختی آب استفاده کنید.

موهایتان را چنگ نزنید: هنگام استفاده از شامپو موهایتان را چنگ نزنید بلکه به آرامی ماساژ دهید.

از نرم کننده استفاده کنید: پس از هر بار شامپو کردن موها از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده ها یک لایه چربی روی مو ایجاد می کنند و باعث براق شدن و نرم شدن مو می شوند. همچنین شانه کردن و آرایش کردن مو را راحت تر می کنند.

با دست گره موهایتان را باز کنید: پس از حمام، موهایتان را با دست مرتب کنید و آنها را در یک حوله بپیچید اما زیاد آنها را مالش ندهید زیرا باعث می شود دوباره درهم گره بخورند.

موهایتان را با حوله مالش ندهید: وقتی موهای خیس خود را با حوله‌ پنبه ‌ای مالش می دهید، موهایتان شکننده تر می شود و کوتیکول موی شما آسیب می بیند. به جای این کار می توانید حوله میکروفیبر یا تی شرت نخی را دور سرخود بپیچید تا کم کم رطوبت را جذب کند.

از روغن های طبیعی استفاده کنید: برای چرب کردن موهایتان از روغن‌ های طبیعی مانند نارگیل، بادام شیرین، جوجوبا و آرگان استفاده کنید. این روغن ها علاوه بر رساندن مواد مغذی مورد نیاز موی شما، آن‌ها را نرم و یکدست می ‌کنند.

از سرکه سیب استفاده کنید: پس از شست و شوی موها در حمام به میزان مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کرده و روی موها بریزید.

به موهایتان ماسک مو بزنید: علت اصلی استفاده از ماسک مو جذب و ترمیم دوباره رطوبت از دست رفته موهاست زیرا رطوبت نداشتن کافی مو علت اصلی گره خوردن مو است.

موهایتان را اتو نکشید: اصلا روی موهایتان اتو نکشید و برای استفاده از سشوار حتما از باد ملایم آن استفاده کنید. برای خشک کردن موها با سشوار نیز فقط باید ریشه مو را خشک کنید. ساقه و نوک موها باید کمی ‌مرطوب بمانند و خود به خود خشک شوند.

کمتر از رنگ مو استفاده کنید: مواد شیمیایی رنگ موها باعث از بین بردن فوتیکول ‌ها شده و با نفوذ به لایه‌ داخلی مو موجب از دست دادن رطوبت مو، گره خوردن و کشیدگی موها به هنگام شانه زدن می‌ شود.

از رو بالشی ساتن استفاده کنید: پارچه های نخی باعث ایجاد الکتریسیته در موهایتان شده و اوضاع موهایتان را بدتر می کند بنابراین بهتر است از رویه بالش ساتن برای کاهش الکتریسیته موهایتان استفاده کنید.

منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو