معرفی مکان های دیدنی رشت و جذابه های بی نظیری که باید حتما ببینید

معرفی مکان های دیدنی رشت و جذابه های بی نظیری که باید حتما ببینید


منبع: آرگا

163

1400/5/2

10:36


رشت از شهرهای بزرگ و دیدنی استان گیلان است، این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی گردشگری دارای آثار تاریخی دیدنی بسیاری است که ارزشمند و فرهنگی هستند. مکان های دیدنی رشت بسیار متنوع و فراوان است، این شهر به دلیل سر سبزی بی نظیری که دارد مورد توجه گردشگران است.

فصل تابستان و بهار فصل مناسبی برای سفرهای گردشگران است در این فصل طبیعت رشت و سایر شهرهای گیلان بسیار دیدنی و تماشایی است برای سفر به این شهر می توانید از امکانات رفاهی بی نظیری که برای گردشگران در نظر گرفته شده است استفاده کنید. از جمله مکان های دیدنی رشت می توان به باغ ها، پارک ها و مراکز تفریحی درون شهری اشاره کرد.

جاذبه های شهر رشت

مکان های دیدنی رشت:

رشت مرکز استان گیلان است و پرجمعیت ترین شهر این استان محسوب می گردد، از دیگر شهر های این استان که به شهر رشت نزدیک می باشند می توان به شهر فومن، بندر انزلی، لاهیجان، ماسال، لنگرود، تالش، آستارا و… اشاره نمود. رشت دارای مکان های دیدنی متنوع و بی نظیری است که برای اکثر گردشگران با سلیقه های مختلف یک مکان مناسب برای تفریح است در این شهر می توانید علاوه بر طبیعت گردی به دیدن بناها و آثار تاریخی ارزشمند بروید و بیشتر با زندگی گذشتگان آشنا شوید.

دیدنی های شهر رشت

باغ محتشم:

باغ محتشم از مکان های دیدنی رشت است که از پارک های قدیمی است که در دوران ناصرالدین شاه راه اندازی شده است و از بزرگترین پارک های این منطقه محسوب می شود.

باغ محتشم رشت

عمارت کلاه فرنگی:

عمارت کلاه پهلوی از بناهای تاریخی به جای مانده در این شهر است این عمارت دارای ۴ طبقه است و به دلیل طراحی بی نظیر و تاریخی که دارد از آثار ملی ثبت شده در ایران است.

مکان های دیدنی رشت برای گردشگران

پارک ملت:

این پارک نیز دارای قدمت طولانی است و از شمار پارک های بزرگ محسوب می شود درختانی که در این باغ قرار دارند دارای قدمتی بالا و چندین ساله هستند در این پارک امکانات تفریحی بسیاری وجود دارد که برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

پارک ملت رشت

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی:

میرزا کوچک خان جنگلی از مردان غیور در تاریخ ایران و رشت است او با مبارزات خود در مقابل بیگانگان متجاوز به این منطقه ایستاد و در حال حاضر آرامگاه این دلاور در شهر رشت دیار او قرار گرفته است.

آرامگاه میرزا کوچک جنگلی رشت

بازار بزرگ رشت:

این بازار با قدمت طولانی که دارد از بزرگترین بازارهای محلی و عمده فروشی ها شهر رشت است که دارای یک میدان بزرگ و کوچک است و در گوشه هایی از آن کاروانسراهایی با معماری بی نظیر و قدیمی وجود دارد که در دوران قاجار و پهلوی برای تجارت مورد استفاده بوده است.

بازار بزرگ شهر رشت

گوهررود:

از مکان های  گردشگری رشت که دارای مناظر طبیعی است می توان به رودخانه گوهر رود اشاره کرد که آب های آن به تالاب بندر انزلی متصل می شود، این رودخانه در سالهای اخیر دچار آلودگی شده است.

گوهر رود رشت

سبزه میدان:

این میدان قدیمی در مرکز شهر قرار دارد و نزدیک به میدان شهرداری قرار گرفته است در گذشته این میدان دو محله را به یکدیگر متصل می کرده است و در دوران مظفرالدین شاه به یک میدان به همراه سبزه زار و درختان تبدیل شد.

سبزه میدان رشت

بقعه دانای علی

این بقعه یکی از مکانهای دیدنی رشت می باشد و در محله چمارسرای واقع شده است. وی عارفی وارسته بوده که از جایگاه و مقام بالایی برخوردار بوده است، بنابراین هر روزه افراد زیادی از مردم عادی و گردشگران از این زیارتگاه دیدن می کنند.

معماری زیبای این زیارتگاه که به شکل مقبره ای فیروزه ای رنگ در وسط شهر خودنمایی می کند، گردشگران زیادی را به سوی خود جلب خواهد کرد.

مناطق دیدنی رشت

مجموعه میدان شهرداری

مجموعه میدان شهرداری یکی از جاذبه های مشهور و محبوب رشت است که مربوط به دوران پهلوی  بوده و شامل برج ساعت، ساختمان شهرداری و ساختمان قدیمی هتل ایران می باشد.

برج ساعت و ساختمان شهرداری در واقع نماد شهر رشت بوده و از بناهای زیبای این مجموعه تاریخی می باشند. از دیگر جذابیت های این مکان، برگزاری اجرا های موسیقی زنده در مناسبت ها و ایام خاص در محوطه آنجا برای علاقمندان و گردشگران است.

تصاویر مکان های دیدنی رشت

مدرسه شاپور

مدرسه شاپور که امروزه با نام مدرسه شهید بهشتی شناخته می شود، مربوط به دوران قاجار بوده و جزو بناهای دیدنی رشت محسوب می شود.

جالب است بدانید که مدرسه شاپور اولین مدرسه در شهر گیلان بوده که به سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و … مجهز می باشد. این مدرسه که یکی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار رشت می باشد از وجود افراد و شخصیت های بزرگی همچون میرزا عیسی خان سمیعی، میرزا حسن خان رشدیه، عبدالله راعی بهرمند شده است.

جاذبه های دیدنی رشت

دریاچه سد سقالکسار

دریاچه سد سقالکسار یا سد خاکی که نام خود را از روستایی که در نزدیکی آن واقع شده، گرفته است از جذابیت زیادی برخوردار می باشد.

این سد خاکی دریاچه زیبا با طبیعتی بکر و دیدنی را به وجود آورده است که موجب ایجاد منطقه ای توریستی با امکاناتی همچون قایق سواری، امکان پیاده روی در کنار دریاچه، پیک نیک و عکاسی را فراهم آورده است.

همچنین گردشگران می توانند از امکانات نمازخانه، کافه و رستوران، سرویس های بهداشتی، پارکینگ و مغازه در کنار این دریاچه استفاده نمایند.

مکانهای دیدنی رشت

علاوه بر مکان های تفریحی مختلف شهر رشت دارا هتل ها و محل های اقامتی بی نظیر است که راحتی مسافران را به همراه دارد، این هتل ها با تنوع مدرن و سنتی هر ساله میزبان مسافران این شهر هستند. در صورت علاقمندی به ایرانگردی لازم است قبل از آماده شدن برای سفر آگاهی خود را از شهر های مختلف ایران بالا ببرید و سپس با آمادگی کامل رهسپار مکان یا شهر مورد نظر شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو