آنچه باید درباره قرص هزال و تاثیر آن بر لاغری بدانید

آنچه باید درباره قرص هزال و تاثیر آن بر لاغری بدانید


منبع: آرگا

130

1400/5/2

11:34


در این مطلب اطلاعات دارویی قرص گیاهی هزال و موارد مصرف قرص هزال برای کم کردن وزن یا لاغری و همچنین ترکیبات به کار رفته در تهیه این قرص را ارائه خواهیم کرد.

اغلب افرادی که از مشکل اضافه وزن و چاقی رنج می برند، به دنبال روش های مختلف برای کاهش وزن خود می باشند. گاهی افراد با انواع رژیم های غذایی سعی می کنند از میزان وزن خود بکاهند، بعضی افراد به انجام ورزش های سنگین و طاقت فرسا می پردازند و برخی نیز با استفاده از داروهای گیاهی وزن خود را کاهش می دهند. یکی از این داروهای لاغری صددرصد گیاهی، قرص هزال، است که در ادامه این بخش بیشتر با این قرص آشنا خواهید شد.

به طور کلی افرادی که چربی خون آنها بالاست، افرادی که کبد چرب دارند و یا کسانی که اشتهای زیادی داشته و مایلند بدون آسیب و با حفظ سلامتی وزنشان را کاهش دهند، مصرف هزال کاملا مناسب می باشد.

قرص هزال

همه چیز در مورد قرص هزال

۱. این قرص برای کم کردن اشتها، کاهش چربی ها (کلسترول و تری گلیسرید) مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک قرص چربی سوز شناخته شده است.

۲. این قرص های گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی مخصوص کاهش وزن (لاغری) اثر منفی بر روی جذب ویتامین ها و مینرال ها ایجاد نمی کند و استفاده از آن یک روش ساده برای کاهش وزن می باشد.

۳. قرص لاغری هزال آسیبی به دیواره های داخلی روده نمی رساند چرا که این قرص مسهل(اسهال آور) نیست، به همین خاطر مواد ارزشمند و مفید مواد غذای را دفع نمی کند.

۴. همچنین از طرق چربی سوزی باعث آزاد شدن کالری می گردد، در نتیجه مصرف این قرص باعث ایجاد حس نشاط و انرژی در فرد می شود.

۵. این قرص گردش خون بدن را افزایش می دهد و سبب تقویت معده، رفع تنبلی و سستی آن می گردد.

۶. این قرص علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن افراد می شود، برای افراد با کبدهای چرب و رفع پر اشتهایی مفید است. همچنین سبب پاکسازی بدن نیز می شود.

طریقه مصرف هزال

هشدار مصرفی

۱. مصرف آن برای زنان در دوران بارداری و شیردهی ممنوع می باشد.

۲. افراد مبتلا به بیماری های معده نظیر زخم معده، التهابات سیستم گوارشی و … با تجویز پزشک این قرص را مصرف نمایند.

۳. این داروی گیاهی صرفا مکمل غذایی می باشد و برای درمان، تشخیص و پیشگیری نمی باشد.

۴. در صورتی که فرد از داروهای دیگری استفاده می نماید، مصرف این قرص با سایر داروها باید طبق تجویز پزشک مصرف گردد.

شرایط نگهداری

دور از کودکان و در جای خنک و خشک آن را نگهداری کنید.

ترکیبات و انواع گیاهان فرآوری شده

ترکیبات  این قرص ها شامل آنتول- تیمول- منتول- لینالیل استات- کارون (I)- کارواکرول- لیمونن (II)- پاراسیمن- گاماترپینن و… می باشد.

همچنین این قرص از گیاهانی نظیر رازیانه، زنیان، بوره ارمنی ،زیره سیاه، مرزن جوش، اشق و سداب فرآوری شده است.

روش و زمان مصرف

به مدت ۲ الی ۳ ماه، روزانه ۲ عدد قرص مصرف نماید، که باید حدودا نیم ساعت پیش از ناهار و شام مورد مصرف قرار گیرد.

البته در نظر داشته باشید که کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلو در طی یک ماه می تواند سلامتی فرد را به خطر اندازد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف قرص لاغری با متخصص تغذیه و یا پزشک مشورت کنید.

فواید قرص گیاهی هزال برای کاهش وزن

تداخلات دارویی هزال

مصرف همزمان قرصهای لاغری هزال با دارو های حساس به نور همچون تتراسایکلین، داکسی سایکلین، لووفلوکساسین، سیپروفلوکساسین و آمی تریپتیلین می تواند موجب تشدید این عارضه شوند.

همچنین در صورت مصرف دارو های ضد انعقاد خون، دارو هایی با عارضه کبدی، دارو هایی که به وسیله کبد متابولیزه می شوند، دارو های آنتی کولینرژیک مثل ایپراتروپیوم، استروژن ها، تاموکسیفن و کولین استراز مانند نئوستیگمین و پیریدوستگیمین برای کاهش خطر احتمالی این دارو ها لازم است با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

در صورتی که از فراورده های گیاهی همچون گل گاو زبان، جیسینگ، علف چای و سیر استفاده میکنید به منظور جلوگیری از تداخلات دارویی با قرصهای هزال باید با پزشک و داروساز مشورت کنید.

داروی هزال

موارد احتیاط و منع مصرف داروی هزال

  • در صورت هر نوع حساسیت و آلرژی به مصرف هویج، زوفا، ریحان، کرفس، اسطوخودوس، مریم گلی و نیز پونه کوهی احتمال دارد بدن شما گاهی مواقع نسبت به رازیانه و مرزنجوش موجود در این قرصها واکنش نشان داده و دچار حساسیت شوید.
  • در صورت هرگونه ابتلا به بیماری های کبدی، انسداد روده یا دستگاه ادراری، هپاتیت، سنگ صفرا، فشار خون، تشنج، زخم معده، دوازده و خونریزی حتما باید قبل از مصرف این دارو، پزشک خود و یا دکتر داروساز را در جریان قرار دهید.
  • به دلیل مقادیر زیاد رازیانه موجود در این قرصهای لاغری حتما لازم است افراد درای شرایط حساس و مبتلا به بیماری های سرطان سینه و رحم، اندومتریوزیس و فیبروییدرحمی در مصرف این داروها احتیاط بیشتری داشته باشند.
  • مصرف دارو های لاغری هزال برای کودکان کمتر از ۱۲ سال به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  • لازم است دو هفته پیش از انجام عمل جراحی با مشورت پزشک، مصرف این دارو را قطع کنید.

قرصهای هزال

حال که تا حد زیادی با قرص گیاهی هزال آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی اطلاعات دارویی با دیگر داروها و قرص های مفید برای لاغری و چاقی و دیگر داروها آشنا شده و نهایت استفاده را از مطالب ارائه شده در این بخش ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو