نحوه ورود و ثبت نام در سایت سناد دانش آموزی / snd.medu.ir

منبع: دلگرم

125

1400/5/2

12:42


نحوه ورود و ثبت نام در سایت سناد دانش آموزی / snd.medu.ir

سامانه سناد

سناد یا سامانه نام ‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان از سوی وزارت آموزش پرورش کشور و با هدف ذخیره سازی اطلاعات دانش آموزان اجرایی شده و در دسترس مدیران مدارس و دانش آموزان قرار گرفته است .

سامانه سناد snd.medu.ir برای هریک از پایه ها و مقاطع مختلف تحصیلی آدرس ها و بخش های مستقل و مختص خود را دارد بنابراین مدیران مدارس و یا دانش آموزان باید به نشانی و سامانه سناد دانش آموزی مقطع تحصیلی خود مراجعه نمایند ، در غیر این صورت اطلاعات آن ها به درستی ثبت نشده و مشکلات فروانی را به همراه خواهد داشت .

نحوه ورود به سامانه دانش آموزی سناد

ورود به سامانه سناد

سامانه سناد snd.medu.ir چیست ؟

وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور جمع آوری اطلاعات تحصیلی دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی در یک سامانه یکپارچه و سهولت در دسترسی به آن ها اقدام به راه اندازی سامانه سناد دانش آموزی به آدرس snd.medu.ir کرده است. از امکانات این سامانه می توان به ثبت نام دانش آموزان و کلاس بندی آن ها اشاره کرد.

آدرس های سامانه سناد و ثبت نام دانش آموزان

دوره ابتدایی
schsnd.medu.ir

دوره پیش دبستانی
p.snd.medu.ir

دوره متوسطه اول
http://bia2safa.net/goto/web/url/2641705

دوره متوسطه دوم
پایه دهم: http://bia2safa.net/goto/web/url/2641706

سامانه ستادی:(ویژه کارشناسان)
snd.medu.ir

سناد بزرگسالان

https://t-snd.شmedu.ir/

ثبت نام دانش آموزان مدارس ابتدایی در سامانه سناد

به منظور ثبت نام دانش آموز جدید در مدرسه ابتدایی می بایست با ثبت کد ملی دانش آموز ، اطلاعات دانش آموز جدید را در سامانه سناد ثبت نمود و سپس اطلاعات والدین دانش آموز را وارد نمود .

کلاس بندی دانش آموزان در سامانه سناد

به منظور کلاس بندی می بایست ابتدا کلاس را تعریف نمود . فرآیند تعریف کلاس در مدارس دولتی بدین صورت است که بعد از تعریف سهمیه کلاسی در استان و منطقه ، کاربران منطقه یا استان نسبت به تعریف حداقل و حداکثر ظرفیت کلاس اقدام می نمایند و در مرحله آخر با اختصاص کلاس به مدرسه می توان کلاس را برای پایه موردنظر تعریف نمود .

مدارس ابتدایی در سامانه سناد

به منظور ثبت پیشرفت تحصیلی - تربیتی دانش آموزان در مدارس ابتدایی در گام اول می بایست مدیر مدرسه اقدام به تعریف کاربر آموزگار به ازای تعداد آموزگار در حال تدریس نماید .

مدیر مدرسه پس از ورود به پنل مدرسه از قسمت کاربران مدرسه، کاربری آموزگاران مدرسه را در سامانه سناد تعریف و رمز ورود برای آموزگاران از طریق پیام کوتاه ارسال خواهد شد .

پس از اتمام اتصال تمامی آموزگاران به دروس پایه های مختلف مدرسه از طرف مدیر مدرسه ، آموزگاران می توانند به پنل مدرسه در سامانه سناد وارد شده و ارزشیابی های تحصیلی - تربیتی دانش آموزان کلاس خود را وارد نمایند . آموزگار با کد مدرسه ، کد ملی و رمزی که برایش از طریق پیامک ارسال شده جهت ثبت ارزشیابی وارد پنل مدرسه در سامانه سناد می شود .

امکانات سامانه سناد دانش آموزی برای دوره متوسطه

با توجه به این که مدیران مدارس متوسطه می توانند پس از ورود به پنل خود در سامانه سناد به امکانات مختلف پنل اعم از عملیات ثبت نام ، تعریف کلاس و غیره دسترسی داشته باشند لذا در ابتدای شروع سال تحصیلی جدید در هر سال باید تمامی مراحل ثبت نام و کلاس بندی دانش آموزان و تعریف رشته پایه های مدرسه را انجام داده و ثبت نمایند .

برای راهنمایی بیشتر مدیران مدارس و همچنین آشنایی بیشتر دانش آموزان در باره موارد مختلف سامانه سناد دانش آموزی در این بخش امکانات سامانه سناد دانش آموزی متوسطه برای هر دو دوره اول و دوم را بررسی می نماییم .

تعریف رشته پایه

با مراجعه به این قسمت از سامانه سناد می توانید برای سال تحصیلی مورد نظر خود رشته پایه تعریف نمایید . بعد از تعریف رشته پایه های مورد نظر در مدرسه می توان نسبت به ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد اقدام نمود .

نحوه ثبت نام دانش آموز جدید در سامانه سناد

برای ثبت نام و سازماندهی مدرسه می توانید دانش آموزان ورودی جدید به مدرسه را در سامانه سناد ثبت نام نمایید . به این منظور کد ملی دانش آموز را وارد کرده تا اطلاعات دانش آموز جهت نمایش و تغییر نمایش داده شود و در صورت نبود اطلاعات ، آن را در سامانه سناد دانش آموزی متوسطه وارد کنید .

  • تعریف و ایجاد کلاس در سامانه سناد : دانش آموزان پس از پایه بندی ابتدا باید در سامانه سناد کلاس بندی شوند . مدارس دولتی طبق الگوریتم تعریف شده در مناطق ، کلاس به آنها تخصیص داده می شود . مدارس غیر دولتی محدودیت کلاس ندارند و در کلیه ماه های سال تحصیلی گزینه ایجاد کلاس برای آنها در سامانه سناد فعال است .
  • ثبت و ذخیره سازی و دریافت کارنامه : برای ثبت نمره و دریافت کارنامه دانش آموزان می توانید از امکانات سامانه سناد استفاده نمایید . با انتخاب رشته مورد نظر و درس مورد نظر می توانید نمره را به صورت جداگانه ثبت نمایید . هم چنین قادر خواهید بود با وارد کردن کلاس مورد نظر فایل pdf کارنامه هر دانش آموز را از سامانه سناد دریافت کنید .
  • درخواست هدایت تحصیلی در سامانه سناد : در سامانه سناد می توانید اولویت هدایت تحصیلی دانش آموزانی را که درخواست هدایت تحصیلیشان را در ابتدای ثبت نام آن ها ثبت نموده اید را مشاهده کرده و یا در آن تغییراتی ایجاد نمایید .

فیلم آموزش ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد

نحوه ورود به سامانه وادانا vadana (vadamap.iauec.ac.ir )

سامانه پادا (pada.medu.ir) برای ثبت نام ،کارنامه و پرونده دانش آموزان

ورود به سامانه مدیریت یکپارچه مدارس سمیم (studentnetwork.ir)


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو