طرز تهیه شیر توت فرنگی خانگی و خوشمزه

منبع: آرگا

132

1400/5/2

18:12


شیر و توت فرنگی منبع غنی از ویتامین ها به شمار می آید که در صورت میکس می تواند خوراکی مقوی تهیه نمایند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا طرز تهیه شیر توت فرنگی را آموزش ببینید.

شیر توت فرنگی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه و محبوب در بین افراد به شمار می‌آید، که دارای خواص و ویتامین های بسیار مختلفی می باشد. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا طرز تهیه شیر توت فرنگی را آموزش ببینید.

طرز تهیه شیر توت فرنگی چیست

همان طور که می‌دانید توت فرنگی از دیگر میوه های خوشمزه متعلق به فصل بهار می باشد که به وسیله آن می توان انواعی از مربا ها، اسموتی و کیک های خوشمزه را تهیه کرد. توت فرنگی دارای منابع غنی از آنتی اکسیدان و محافظت کننده های عملکرد قلب می باشد که به علت داشتن رنگ قرمز دارای آنتوسیانین که بر عمل به وظیفه آن مراقبت از سیستم گردش خون است را ملزوم می باشد.

از یه مزایای توت فرنگی می توان به تنظیم فشارخون نیز اشاره کرد، چرا که منبع معنی آلاگیگ است که افراد مبتلا به دیابت نوع دو می توانند با خیال راحت آن را مصرف نمایند.

و در پایان، این میوه خوشمزه منبع غنی از ویتامین c است که در ارتقا سیستم ایمنی بدن نقش موثری را ایفا می نمایند. در صورتی که توت فرنگی با شیر ترکیب گردد می تواند یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی را تهیه نماید که برای کودکان و میانسالان بسیار موثر است.

طرز تهیه شیر توت فرنگی

  • مواد مورد نیاز

  1. یک قاشق غذاخوری عسل
  2. یک و نیم لیوان توت فرنگی
  3. یک و نیم لیوان شیر
  • طرز تهیه

  1. برای تهیه این شیرینی خوشمزه در ابتدا بایستی توت فرنگی ها را به خوبی بشویید و در یک ظرف لعابی آن را بکوبید.
  2. سپس شیر و عسل را به توت فرنگی های له شده اضافه کرده و به وسیله دورکم همزن برقی تمام مواد را بار دیگر هم بزنید.
  3. نوشیدنی توت فرنگی شما آماده است می توانید آن را به وسیله مقدار دلخواهی خامه سرو نمایید.

نوش جان

طرز تهیه شیر توت فرنگی چگونه است

نکات پایانی

  1. قابل ذکر است که افزودن عسل کاملا اختیاری می باشد و در صورت لزوم می توانید آن را حذف نمایید و یک نوشیدنی کاملاً رژیمی تهیه نمایید.
  2. در ازای شیر می تواند از شیر نارگیل نیز استفاده نمایید تا این نوشیدنی مقوی تر گردد.
  3. در ازای عسل نیز می‌توانید از ارده، شیره یا خرما بدون پوست استفاده نمایید.
  4. توجه داشته باشید که این نوشیدنی در حدی بایستی میکس کرد که تکه هایی از دانه های توت فرنگی دیده نشود.
  5. همچنین می توانید توت فرنگی ها را به مدت ۳۰ دقیقه را به درون فیرزر نگه دارید و سپس به میکس بپردازید، که در این صورت نوشیدنی خنک تری خواهید داشت.
  6. در صورت دلخواه می توانید به مواد موز نیز اضافه نمایید.

در صورتی که از سرو این نوشیدنی با توجه به دستور تهیه بخش مجله نویسی آرگا لذت برده اید می‌توانید، با کلیک بر روی دیگر مطالب مرتبط همانند سه روش ساده برای تهیه اسموتی توت فرنگی و طرز تهیه اسموتی شاه توت باری دیگر با ما همراه شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو