طرز تهیه پیاز داغ

طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر برای آش نذری ترد وچیپسی کاراملی تنوری پفکی زعفرانی مجلسی نی نی سایت سرخ کردن پیاز در سرخ کن

پیاز داغ یکی از انواع طعم دهنده های بسیار محبوب در آشپزی ایرانی است که در انواع غذاهای اصیل ایرانی مثل آش رشته، عدسی و .. مورد استفاده قرار می گیرد. برای نگهداری طولانی مدت پیاز داغ باید نکاتی را رعایت کنیم تا بتوانیم پیاز داغی با کیفیت و یکدست درست کنیم، برای مشاهده آموزش طرز تهیه پیاز داغ در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیاز داغ چیپسی
پیاز قرمز۱ کیلوگرم
آببه مقدار لازم
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

طرز تهیه پیاز داغ

مرحله اول

ابتدا پیازها ( از پیازها متوسط و رو به کوچک استفاده کنید ) را پس از پوست گرفتن به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم، توجه داشته باشید از مغز پیاز به هیچ عنوان برای درست کردن پیاز داغ استفاده نکنید چون باعث نرم شدن پیاز داغ می شود و در پایان پیاز داغ شما چیپسی نمی شود.

مرحله دوم

پس از خرد کردن پیازها یک قابلمه مناسب حاوی آب روی حرارت قرار می دهیم و با حرارت زیاد اجازه می دهیم آب سریعا به جوش بیاید، پس از اینکه آب درون قابلمه به جوش آمد پیازهای خلالی شده را به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از پنج دقیقه پیازها را از آب جوش خارج می کنیم و پس از آبکشی روی یک پارچ تمیز پهن می کنیم تا خشک شوند. پیازهای ما پس از خشک شدن باید حالت شیشه ای و شفاف داشته باشند. پس از خشک شدن پیازها یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا باید به حدی روغن بریزیم که پیازها در روغن شناور باشند. نکته مهم در مورد روغن هم این است که حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید، زیرا روغن مایع خوراکی جذب پیازها می شود و باعث نرم شدن پیاز داغ می شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد پیازها را داخل روغن می ریزیم و مقداری نمک هم اضافه می کنیم، سپس صبر می کنیم تا پیازها سبک شوند، به هیچ وجه تاز مانی که پیازها سبک نشده اند با قاشق پیازها را هم نزنید.

مرحله ششم

برای هم زدن پیازها می توانید با احتیاط تابه را کمی بچرخانید. پس از اینکه پیازها سبک شدند و روی روغن جمع شدند به صورت دایره وار آنها را هم می زنیم تا طلایی شوند، پس از اینکه کمی طلایی شدند خیلی سریع از روغن خارج می کنیم.

مرحله هفتم

به دلیل اینکه پیاز داغ خیلی سریع می سوزد باید در این مرحله با سرعت عمل پیازها را از روغن خارج کنیم. سپس پیازها را روی یک توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در ادامه پس از سرد شدن بسته بندی می کنیم و در فریزر نگهداری می کنیم.