عوارض بلند مدت برای بیماران کرونایی

62

1400/5/3

18:09


«عوارض طولانی مدت» برای برخی از بیماران کرونایی ممکن است حتی بسیار طولانی تر از چیزی باشد که تصور می رود.

عوارض بلند مدت برای بیماران کرونایی

به گزارش بهداشت نیوز،  برخی کارشناسان معتقدند ممکن است افرادی که بعد از آلوده شدن به ویروس کرونا حس بویایی خود را از دست داده اند به طور کامل برای مدت سه سال بهبود نیابند.
 
از دست دادن حس بویایی ، ضعف در حس بویایی  یا همان آنوسمی از مهم ترین علائم بیماری کرونا به شمار می رود.
 
برای بسیاری با موارد خفیف تر ویروس ، این ممکن است جدی ترین علامتی باشد که رنج می برند.
 
کارل فیلپات که یک استاد جراحی بینی و بویایی در دانشگاه نورویچ انگلیس است بر پایه این تحقیقات انجام شده می گوید بیماران با شدیدترین حالت آنوسمی ممکن است سالها در انتظار بهبودی باشند.
 
فیلپات به اینسایدر گفت: برای افرادی که عوارض طولانی مدت دارند به نظر می رسد ویروس بیشتر از هر جایی به مغز آنها حمله کرده است.
 
یک مطالعه نشان داد که تقریباً 86 درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند بویایی خود را به طور موقت از دست می دهند.
 
گرچه اکثریت قریب به اتفاق افراد حس بویایی خود را پس از گذشت تنها چند ماه و یا حتی چند هفته به دست می آورند.  مطالعه ای که در ماه ژوئن منتشر شد نشان داد که بیش از 80 درصد مبتلایان انگلیسی در طی چهار ماه اول بهبود یافته و دوباره حس بویایی خود را به دست آورده اند.
 
برای سایر افراد هنوز مشخص نیست این حس بویایی چه زمانی برمی گردد اما برخی محققان تخمین می زنند که این اتفاق ممکن است تا سه سال طول بکشد.
 
مطالعه ژوئن نشان داد که پنج درصد از مردم هنوز یک سال بعد بویایی کامل خود را بازنیافته اند  و هیچ جدول زمانی برای بازگشت آنها وجود ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو