اجرای آهنگ‌های قدیمی و ماندگار در کنسرت حجت اشرف‌زاده

منبع: ایران آرت

133

1400/5/3

21:11


این کنسرت یادواره‌ای از مجید وفادار آهنگساز ایرانی در نیمه اول قرن گذشته است که آهنگ‌ها و عاشقانه‌هایی درباره تهران و مضامین مختلف دیگر بالغ بر ۳۰۰ تصنیف ساخته است.

ایران آرت: کنسرت آنلاین "نغمه‌های تهران" با همکاری ارکستر ملی "نیایش" و با اجرای حجت اشرف‌زاده با همراهی دو خواننده جدید روی صحنه می‌رود.

به نقل از روابط عمومی برج میلاد، این کنسرت یادواره‌ای از مجید وفادار آهنگساز ایرانی در نیمه اول قرن گذشته است که آهنگ‌ها و عاشقانه‌هایی درباره تهران و مضامین مختلف دیگر بالغ بر ۳۰۰ تصنیف ساخته است.

در سالی که به نام "تهران" نامگذاری شده است، کنسرت "نغمه‌های تهران" توسط ارکستر "نیایش" به سرپرستی علیرضا امینی در عید غدیر خم (هفتم مرداد ماه) و به یاد مجید وفادار و محمد سریر اجرا می شود. عمدتا این اثر با صدای زنده یاد محمد نوری در یادها مانده است.

تنظیم و پارتیتوراسیون قطعات برای این اجرا توسط ایمان ملکی انجام شده است و ارکستر توسط وحید وفایی رهبری می‌شود.

حجت اشرف زاده در حاشیه تمرین روز گذشته اش، در گفتگویی کوتاه گفت: «در شرایط فعلی که کرونا در کشور همه گیر شده است و بسیاری از هنرمندان به ویژه اهالی موسیقی خانه نشین شده اند، انجام اینگونه فعالیت‌ها هم حال شهروندان را بهتر می‌کند و هم حال اهالی موسیقی را.»

او سپس درباره زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره مجید وفادار گفت: «آثاری که در این کنسرت اجرا می‌کنم، از آثار ماندگار و خاطره انگیز بسیاری از مردم شهر است که در ذهن مردم به ویژه شهروندان تهرانی ماندگار است و عاشقانه‌های بسیاری را برای مردم این شهر رقم زده است. چه خوب است که نسل امروز نیز با این آثار آشنا شوند و اینگونه جوانان نسل امروز با جوانان گذشته پیوند بخورند.»

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو