روند واکسیناسیون در دومین روز حضور اورژانسی‌ها در اجرای طرح واکسیناسیون شتاب گرفت

50

1400/5/3

21:14


با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی از دیروز واکسیناسیون کووید ۱۹ در ۱۷ پایگاه ثابت اورژانس آغاز شده و در دومین روز حضور اورژانسی‌ها در اجرای طرح واکسیناسیون، روند واکسیناسیون شتاب گرفته است.

روند واکسیناسیون در دومین روز حضور اورژانسی‌ها در اجرای طرح واکسیناسیون شتاب گرفت

 به گزارش بهداشت نیوز، ۱۷ پایگاه ثابت اورژانس با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی از دیروز واکسیناسیون کووید ۱۹ را آغاز کردند و در دومین روز حضور اورژانسی‌ها در اجرای طرح واکسیناسیون، روند واکسیناسیون شتاب گرفت.
 
علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونای اورژانس کشور، بیان کرد: نیرو‌های اورژانس یکی از چالاک‌ترین و تواناترین نیرو‌های وزارت بهداشت هستند.
 
وی با بیان اینکه اورژانسی‌ها مردان و زنان بحران هستند، افزود: حضور نیرو‌های اورژانس در این روز‌های پر ازدحام بسیار کارگشا است.
 
پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور نیز با بیان اینکه نیرو‌های اورژانس توانایی کمک به دیگر مراکز واکسیناسیون را دارند، گفت: در این دو روز اتوبوس آمبولانس‌های تجهیز شده برای کمک به مراکز پر ازدحام اعزام شدند.
 
کولیوند افزود: روزانه ۵۰ هزار دز واکسن به پایگاه‌های اورژانس برای تلقیح داده می‌شود، اما اورژانس توانایی واکسیناسیون تا ۱۰۰ هزار دز را هم دارد.
 
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز گفت: با دستور کولیوند طرح ضربتی اورژانس در واکسیناسیون موجب افزایش چند برابری سرعت تلقیح واکسن شده است.
 
به گفته وی، هر روز ۳۰ درصد نیرو‌های اورژانس خارج از نوبت‌های کاری خود در طرح واکسیناسیون حاضر می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه پزشک و اتاق احیاء در پایگاه‌های ثابت اورژانس پیش بینی شده است، گفت: سازمان اورژانس آمادگی واکسیناسیون گروه‌های پر خطر را دارد.
 
گفتنی است، پایگاه‌های واکسیناسیون اورژانس هر روز از ۸ صبح تا ۸ شب آماده خدمت رسانی و واکسیناسیون است.
 
 
منبع:وبدا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو