کردان کجاست؟ هر آنچه لازم است درباره کردان کرج بدانید

منبع: تالاب

114

1400/5/3

21:16


کردان کجاست؟ هر آنچه لازم است درباره کردان کرج بدانید

کردان؛ از پاراگلایدینگ تا ویلاهای جذاب

امروزه دیگر سفر و گردشگری تقریبا به نیاز شهروندان و حتی ساکنان حومه‌نشین تبدیل شده است. با یکنواخت شدن محل زندگی و رفت و آمد، عجیب نیست اگر بخواهیم برای مدتی از محل زندگی و کار خود فاصله بگیریم و در مکانی جذاب و آرامش‌بخش به استراحت بپردازیم.

 

کردان کجاست و چگونه به آنجا برویم؟

با توجه به شرایط خاص کرونا و محدودیت‌های تردد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک اصل مهم تبدیل شده است. به همین دلیل مقاصد نزدیک یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری هستند. یکی از خوش آب‌و‌هواترین مکان‌هایی که در نزدیکی تهران قرار دارد روستای کردان در غرب کرج است. روستایی که با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود همواره یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای جذب گردشگران و یکی از بهترین انتخاب‌های سفر است. در این مقاله‌ی جاباما، هر آنچه لازم است راجع به کردان و اجاره ویلا در کردان بدانید به شما خواهیم گفت.

 

اگر ساکن تهران یا کرج هستید، به راحتی و تنها با داشتن وقت خالی کوتاه می‌توانید با اجاره ویلا در کردان و سفر به این روستا، از مناظر جذاب آن لذت ببرید. کردان در غرب کرج و منطقه البرز قرار دارد. بعد از رانندگی در آزادراه کرج و رسیدن به ابتدای آزادراه کرج-قزوین، حدود ۲۰ کیلومتر رانندگی می‌کنید تا به جاده‌ی کردان برسید که توسط خروجی از این آزادراه جدا شده است. از کرج حدود ۲۵ کیلومتر و از تهران حدود۶۰ کیلومتر تا این روستا فاصله است.

 

از جاده‌ی کردان تا رسیدن به روستای اصلی حدود ۱۰ کیلومتر رانندگی نیاز است که البته مسیری سرسبز و کوهستانی است. جذابیت طبیعی این روستا از همین جاده اصلی شروع می‌شود و تا آخر ادامه پیدا می‌کند. پس برای رسیدن به روستا خیلی عجله نکنید و سعی کنید  از این مسیر جذاب لذت ببرید.

 

اگر هنوز متوجه نشدید چگونه باید خود را به این روستا برسانید نگران نباشید، چون از طریق نقشه گوگل به راحتی می‌توانید روی دستگاه‌های همراه خود کردانِ کرج را روی نقشه مسیریابی کرده و راحت به مقصد برسید.

 

دورهمی کردان

هم‌چنین یکی از دلایلی که خیلی‌ها امروزه به کردان می‌روند، برگزاری دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است که این روزها به یکی از تفریحاتِ اصلی جوان‌ها و خانواده‌ها تبدیل شده است. این دورهمی‌ها به قدری محبوب شده‌اند که بعضی از خانواده جشن‌های عروسی و مناسبت‌های دیگر را در ویلاهای کردان جشن می‌گیرند. این موضوع هم باعث شده تا کردان به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان البرز تبدیل شود. به همین دلیل بازار اجاره‌ی ویلا در کردان بسیار داغ است و شما می‌توانید از سایت جاباما بهترین ویلاهای کردان را به صورت آنلاین و سریع رزرو کنید.

 

حالا که با روستای زیبای کردان آشنا شدید، بهتر است کمی راجع به مکان‌های دیدنی آن صحبت کنیم.

 

مکان‌های تفریحی کردان کرج

مکان‌های دیدنی کردان به چند بخش تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه سعی می‌کنیم تعدادی از آن‌ها را معرفی کنیم.

 

دریاچه کردان کرج

بخشی از این روستا را رودخانه‌ی آن تشکیل می‌دهد که اکثرا آن را با نام دریاچه‌ی کردان کرج یاد می‌کنند. اما جالب است بدانید در حقیقت این موج قدرتمند آب متعلق به رودخانه‌ای است که از کوه کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه از ساوجبلاغ می‌گذرد و در نهایت به رودخانه شور می‌رسد. قطعا با دیدن این رودخانه‌ی زلال و شنیدن صدای جریانِ آب داخل آن، حتما به این فکر خواهید افتاد، حدود چند ساعت کنار این رودخانه بمانید و از طبیعتِ دل‌نشین لذت ببرید.

 

برج مقبره

در روایت‌های تاریخی آمده: برج مقبره متعلق به دوران سلجوقیان است که تا امروز سرپا باقی مانده است. اگر به این روستا سر زدید، حتما از برج مقبره دیدن کنید. از روستا تا این مقبره حدود ۱ کیلومتر پیاده‌روی است و در نزدیکی ساوجبلاغ قرار دارد.

 

کردان کجاست؟ هر آنچه لازم است درباره کردان کرج بدانید

برج مقبره بنای تاریخی معروف کردان است

شهر ورزشی

شهر ورزشی یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در کردان است و سرویس‌های خاصی  برای ارائه دارد. به عنوان مثال یکی از جذاب‌ترین سرویس‌ها کوهنوردی است که می‌توانید در ارتفاعات کردان با وسایل مخصوص به صخره‌نوردی و کوه‌نوردی بپردازید. هم‌چنین افرادی که دوست دارند پاراگلایدینگ را تجربه کنند، در این شهر ورزشی می‌توانند آموزش‌های لازم چتربازی و پاراگلادینگ را بگذرانند.

به جز این موارد استخر، زمین فوتبال، زمین والیبال و کلی ورزش هیجان‌انگیز دیگر در این دهکده‌های ورزشی وجود دارند که می‌توانید به در کنارِ اسکان و استراحت، ساعت‌های زیادی را به تفریح بپردازید. پس سعی کنید حتما به این شهر ورزشی سر بزنید و سفری هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

 

کردان کجاست؟ هر آنچه لازم است درباره کردان کرج بدانید

پیاده‌روی در کردان را فراموش نکنید

لازم نیست جای خاصی را به شما معرفی کنیم تا از کردان لذت ببرید چرا که این منطقه به قدری جذاب و سرسبز است که هر قطعه از آن را می‌توان به عنوان یک منطقه گردشگری انتخاب کرد و از محیط آن لذت برد. پیاده‌روی هم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در روستای خوش آب و هوای کردان باشد. اگر حاشیه و امتداد رودخانه کردان را پیاده‌روی کنید با منظره‌ای خارق‌العاده رو به رو می‌شوید که شاید نظیر آن را پیش از این هیچ وقت ندیده‌اید.

 

پیاده‌روی در کنار رودخانه کردان خاطره‌ای ماندگار است

برای اسکان در این روستای زیبای حوالی کرج چندین راه وجود دارد که آسان‌ترین و به یادماندنی‌ترین آن‌ها اجاره ویلا است. شما به راحتی می‌توانید ویلای مورد نظر خود را از جاباما رزرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو