عملیات غیر ممکن برای فرار از قرنطینه کرونا

منبع: برترین ها

67

1400/5/3

22:52


پلیس استرالیا اعلام کرده است یک مرد ۳۹ ساله با استفاده از طناب ساخته شده از ملحفه از اتاق طبقه چهارم هتل و از قرنطینه استرالیا فرار کرد.

انتخاب: پلیس استرالیا اعلام کرده است یک مرد ۳۹ ساله با استفاده از طناب ساخته شده از ملحفه از اتاق طبقه چهارم هتل و از قرنطینه استرالیا فرار کرد.

بر اساس بیانیه نیروی پلیس استرالیای غربی، این فرد بعد از ظهر روز دوشنبه از بریزبن وارد استرالیای غربی شد، اما شرایط معافیت لازم برای ورود به این ایالت را که در حال حاضر قوانین سختگیرانه مرزی را در اختیار دارد، برآورده نکرد.

عملیات غیر ممکن برای فرار از قرنطینه کرونا

به این مرد گفته شد که ظرف ۴۸ ساعت استرالیای غربی را ترک کند و یک شب به یک هتل قرنطینه فرستاده شد. گفته می‌شود این مرد پس از نیمه شب فرار می‌کند، اما صبح روز سه شنبه دستگیر و متهم به عدم رعایت دستورالعمل و ارائه اطلاعات نادرست است.

پلیس گفت آزمایش کرونای این مرد منفی بوده و شاید نیازی به این حجم از فعالیت عجیب نیز وجود نداشت. این فرار جسورانه در حالی صورت می‌گیرد که استرالیا در تلاش برای مهار یک شیوع محلی نوع دلتا است که در ۱۶ ژوئن با یک راننده لیموزین از بوندی، سیدنی، که خدمه پرواز بین المللی را حمل می‌کرد، آغاز شد. اکنون صد‌ها مورد مثبت کرونا، هر هفته در نیو ساوت ولز گزارش می‌شود، و تعداد معدودی از این موارد در ایالت‌های همسایه ویکتوریا و استرالیای جنوبی است.

بیش از نیمی از ۲۶ میلیون نفر جمعیت استرالیا در این سه ایالت در قرنطینه هستند و محدودیت‌هایی برای جلوگیری از گسترش این ویروس، اعمال شده است.

مرز‌های استرالیا از سال گذشته تقریباً به روی تمام غیر استرالیایی‌ها بسته شده است و حتی افرادی که اجازه ورود به این کشور را دارند باید هزاران دلار برای قرنطینه برای دو هفته در یک هتل بپردازند. فضا در هتل‌های قرنطینه دولتی محدود است، بنابراین بلیط کمتری برای پرواز‌های بین المللی فروخته می‌شود.

اما در حالی که امنیت مرزی شدید بوده است، استرالیا در واکسیناسیون جمعیت خود کند عمل کرده و فقط ۱۱ ٪ از افراد واکسینه شده اند که به طور قابل توجهی کمتر از انگلستان است که ۵۳ ٪ از مردم آن کاملا واکسینه شده اند یا ایالات متحده که ۴۸ ٪ افراد واکسینه شده اند.

این بدان معناست که وقتی نسخه دلتا، که برای اولین بار در هند کشف شد، در استرالیا یافت شد، این کشور محافظت کمی در برابر ویروس‌ها داشت. استرالیا در ابتدا قصد داشت بیشتر مردم خود را با واکسن آسترازنکا واکسینه کند، اما بعداً فقط به دلیل نگرانی از لخته شدن خون، این واکسن را برای افراد بالای ۶۰ سال توصیه کرد.

به استرالیایی‌های زیر ۶۰ سال توصیه می‌شود واکسن فایزر بزنند و یک میلیون دوز دیگر فایزر در اوایل این هفته وارد کشور شد، اما به افراد زیر ۴۰ سال هنوز برنامه رسمی ارائه نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو