طرز تهیه گراتن قارچ

گراتن قارچ , طرز تهیه گراتن قارچ , دستور پخت گراتن قارچ

گراتن قارچ یک پیش غذای سالم، کم کربوهیدرات است. این ویژگی ‌ها آن را تبدیل به غذایی مناسب برای همه می ‌کند. این پیش غذا با موادی ساده و در مدت زمان بسیار کمی آماده می ‌شود و یکی از رکن های اصلی گراتن هم پنیر رنده شده است. از جمله پیش غذاهایی است که به افراد دارای رژیم غذایی توصیه می‌ شود. گراتن قارچ با وجود قارچ سرشار از پروتئین است که می تواند برای کسانی که رژیم غذاهای بدون گوشت دارند توصیه شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گراتن قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم گراتن قارچ
قارچ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر رنده شده۲ حبه
کره۲ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
شیر۲ لیوان
خامه صبحانه۱ بسته ۲۰۰ گرمی
آویشننصف قاشق چای خوری
پودر سیرنصف قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم

طرز تهیه گراتن قارچ

مرحله اول

برای تهیه گرات خوشمزه در ابتدای کار؛ پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم

سیر را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. وقتی که تفت داده شد، قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و به پیاز ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم. یک قابلمه کوچک برداشته و آرد را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کره را به آن اضافه کرده و آرد را با کره تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. وقتی که آرد شروع به تغییر رنگ داد، خامه و شیر را با هم در کاسه مخلوط کرده و کم کم به آرد اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا آرد گلوله نشود.

مرحله چهارم

نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت مرتب هم می زنیم تا به غلظت ماست هم زده برسد. از روی حرارت بر می داریم. یک ظرف مناسب فر برداشته و مخلوط قارچ و پیاز را داخل آن می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس سس داغ را روی قارچ ها ریخته و روی ظرف را با فویل می پوشانیم و در فری که از قبل گرم شده است به مدت نیم ساعت با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد. سپس از فر خارج کرده و فویل را برمی داریم.

مرحله ششم

سپس روی سطح را با پنیر پیتزای رنده شده می پوشانیم و مجدد داخل فر قرار می دهیم تا پنیر ها آب شود. در این مرحله گریل فر را روشن کرده تا روی آن طلایی شود. در انتها برای تزیین چند برگ ریحان و گشنیز و آویشن می ریزیم و سرو می کنیم.