طرز تهیه مهلبیه گل محمدی

مهلبیه گل محمدی , طرز تهیه مهلبیه گل محمدی , دستور پخت مهلبیه گل محمدی

دسر مهلبیه گل محمدی یک دسر خانگی و سنتی بسیار خوشمزه است که بدون پودر ژلاتین یا مواد مصنوعی دیگر تهیه می شود. این دسر از نشاسته ذرت و شیر و شربت گل محمدی تهیه می شود. این دسر را می توان برای کودکان و نوجوانان در حال رشد تهیه نمود. مهلبیه بافتی شبیه به فرنی دارد اما کمی سفت تر است. مهلبیه گل محمدی از شربت گل محمدی استفاده شده است که علاوه بر عطری که دارد، باعث آرامش اعصاب نیز می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مهلبیه گل محمدی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مهلبیه گل محمدی
شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
شربت گل محمدینصف لیوان
خامه صبحانه۲ قاشق غذا خوری
شکردر صورت لزوم

طرز تهیه مهلبیه گل محمدی

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه و مخصوص مهلبیه با طعم گل محمدی در ابتدای کار، یک قابلمه مناسب برداشته و شیر و نشاسته ذرت را با هم ترکیب می کنیم. سپس به خوبی بهم می زنیم تا نشاسته به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

شربت گل محمدی را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم. وقتی مواد شروع به ریز جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و مرتب هم می زنیم تا به غلظت دلخواه شبیه به غلظت فرنی برسد.

مرحله سوم

از روی حرارت برداشته و خامه را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس در ظرف مناسب می ریزیم و روی آن را را با خلال پسته و برگ گل محمدی تزیین کرده و چند ساعت درون یخچال می گذاریم تا خنک شود و خودش را بگیرد. سپس آن را سرو می کنیم.