نکاتی که درباره ترمیم پرده بکارت باید بدانید!

منبع: بیتوته

157

1400/5/4

05:22


نکاتی که درباره ترمیم پرده بکارت باید بدانید!



ترمیم پرده بکارت,پارگی پرده بکارت

ترمیم پرده بکارت

 

نکاتی که درباره ترمیم پرده بکارت باید بدانید!

پارگی پرده بکارت در جوامع سنتی از حساسیت زیادی برخوردار است.

 

عوامل موثر در پارگی پرده بکارت

پارگی پرده بکارت، اغلب حاصل وارد شدن جسم خارجی به واژن یا تحمل ضربات سخت به این ناحیه است. 

 

از عوامل موثر در پارگی پرده بکارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- رابطه جنسی همراه با دخول

- خودارضایی با وارد کردن جسم خارجی در واژن

- انجام جراحی‌های سنگین در ناحیه لگن

- بروز تصادف، همراه با تحمل ضربات و فشار شدید در ناحیه لگن و واژن

- تجاوز جنسی

- انجام برخی فعالیت‌های سنگین

 

ترمیم پرده بکارت چطوری انجام میشود ؟

برای بسیاری از زوجین نیز موضوع بکارت از زمان نامزدی تا عقد موضوعی حساس و بحث برانگیز می‌باشد.  مراجع تقلید ترمیم پرده بکارت را به دلیل عورت نمایی برای غیر و همچنین فریب شوهر ممنوع اعلام کرده‌اند و حتی در مواردی شوهر می‌تواند امر نکاح را فسخ کند.  اما در برخی جوامع غربی داشتن یا نداشتن پرده بکارت امری شخصی تلقی می‌شود و صحبت راجع به آن از سمت شوهر ممنوع است.

 

عمل های ترمیم بکارت

نکته اولیه برای ترمیم پرده بکارت؛، عاری بودن واژن از هر نوع عفونت است. معمولا مدت زمان ترمیم بکارت بین ۴۵ دقیقه تا ۱ساعت و با یک بی حسی موضعی انجام می‌شود و جزء عمل‌های سرپایی می‌باشد. بیمار به راحتی می‌تواند به منزل خود برگشته و نیازی به استراحت مطلق در منزل ندارد.

 

روش ترمیم بکارت alloplant

روشی کاملا موقتی که معمولا یک هفته قبل از ازدواج صورت می‌گیرد.

 

روش ترمیم بکارت STID

جدیدترین متد ترمیم پرده بکارت روش STID است. STID روش بخیه سه لایه‌ای لبه‌های بکارت می‌باشد. در این روش لب‌های باقیمانده پرده بکارت با میکرو بخیه قابل جذب به هم فیوز می‌شوند. ترمیم پرده بکارت با برداشتن لبه‌های پاره شده و ایجاد یک لایه ثانویه برای پوشش واژن صورت می‌گیرد.

 

کپسول های ترمیم بکارت یا پرده بکارت مصنوعی

پرده بکارت مصنوعی یا کپسول پرده بکارت یک کپسول حاوی مایع قرمز رنگ و مشابه خون است. زمانی که این کپسول درون واژن گذاشته می‌شود، لایه پوشاننده آن در اثر حرارت و رطوبت بدن به مرور تجزیه شده و مایع خون مانند درون آن از واژن خارج می‌شود. این محصول اولین بار در چین ساخته شد و در کشورهایی نظیر مصر و کشورهای خاورمیانه با استقبال روبرو گشت.

 

ترمیم پرده بکارت به روش جراحی

دوختن پرده بکارت یا ترمیم پرده بکارت (Hymenoplasty)، اغلب با روش جراحی انجام می‌گیرد. در این روش، پزشک متخصص زنان و زایمان، بافت‌های به جا مانده از غشاء محافظ دهانه واژن را به یکدیگر متصل کرده و اصطلاحا، آن‌ها را به هم می‌دوزد. این روش جراحی، بسته به خواست فرد مراجعه کننده، ممکن است با بیهوشی کامل یا بی‌حسی موضعی همراه باشد. لازم است بدانید، در این روش جراحی از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌شود. انجام جراحی ترمیم پرده بکارت، به طور معمول، یک تا دو ساعت طول می‌کشد. این عمل، دوره نقاهت خاصی ندارد. یعنی، یک تا دو روز پس از جراحی، فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی و روزانه خویش را از سربگیرد.

 

آیا ترمیم پرده بکارت دردناک است؟

نه ، جراحی نباید دردناک باشد. یک بیمار به طور معمول تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد و باعث می شود کل عمل جراحی بدون درد باشد. با این وجود انتظار می رود بعد از جراحی مقداری احساس ناراحتی هنگام راه رفتن یا نشستن داشته باشید. به بیمارانی که تحت ترمیم بکارت قرار گرفته اند ، توصیه می شود از قرص های مسکن ساده برای تسکین درد و تورم پس از عمل ، که هر دو بعد از جراحی کاملاً طبیعی هستند ، استفاده کنند.

 

عوارض ترميم بكارت

التهاب یا عفونت: بدلیل قرار گرفتن زخم جراحی در منطقه واژن که به طور مداوم در معرض الودگی با ترشحات واژن و مقعد است، التهاب ایجاد می‌شود.

 

سرگیجه و استفراغ: یک عارضه جانبی و عادیست که بعد از استفاده بیهوشی عمومی یا آرامبخش‌ها صورت می‌گیرد.

 

نتایج نامطلوب پس از جراحی: بدلیل نازک بودن لبه‌های پرده بکارت و باتوجه به شکل و ساختار پرده، ممکن است باعث ایجاد ترمیم ناقص حلقه بکارت شود.

 

کمی درد پس از عمل: ۲ تا ۳ روز پس از عمل درد و کبودی اطراف زخم و سوزش یا خارش وجود دارد.

 

خونریزی غیر طبیعی: بندرت ممکن است دچار خونریزی دراثر راه رفتن طولانی یا بد نشستن شوید.

 

ترشحات غیر طبیعی: حتما باید بعد عمل آنتی بیوتیک و داروی ضد قارچ تجویز شود.

ترمیم پرده بکارت یک عمل ظریف است و اگر جراحان بی تجربه این روش را انجام دهند ، میتواندعوارض جانبی جدی تری بدنبال داشته باشد.

 

سوالات متداول

- عمل ترمیم بکارت چه مدت طول می کشد؟

این عمل سر پایی می باشد و تقریبا 20 الی 30 دقیقه به طول می انجامد و نیازی به بستری نیز نمی باشد.

 

- آیا دوختن پرده بکارت عوارض ناخوشایندی هم دارد؟

بله این عمل هم می تواند با عوارضی همراه باشد. عفونت، خونریزی و بروز گوشت اضافه از عوارضی هستند که ممکن است در اثر عمل ترمیم بکارت رخ دهند.

 

- چه مدت بعد از پارگی پرده بکارت بهتر است ترمیم انجام شود؟

به طور کلی هر چه زودتر ترمیم انجام گیرد، اثر مطلوب تری بر جای خواهد گذشت و ترمیم راحت تر انجام می گیرد. اما به طور کلی محدودیت زمانی خاصی وجود ندارد و هر زمان که بخواهید می توانید برای این کار اقدام نمایید.

 

- آیا ترمیم پرده بکارت در معاینه تشخیص داده می شود؟

این مساله به عوامل متعددی بستگی دارد. از یک سو به مهارت پزشکی که در حال معاینه می باشد و از سوی دیگر به مهارت پزشکی که ترمیم را انجام داده است چرا که ممکن است اثرات عمل جراحی بر روی بدن باقی بماند.

 

منبع : 

https://mamateb.com/بکارت/ترمیم-پرده-بکارت/

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو