جنیفر از نقش ژنتیک در سلامت پوستش می‌گوید!

منبع: برترین ها

120

1400/5/4

07:43


جنیفر لوپز، خواننده و بازیگر ۵۲ ساله آمریکایی چند روز پیش ویدئویی بدون آرایش در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرد و گفت: «من را بدون فیلتر و آرایش ببینید»!

برترین‌ها - ندا احمدلو: جنیفر لوپز، خواننده و بازیگر ۵۲ساله آمریکایی چند روز پیش ویدئویی بدون آرایش در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرد و گفت: «من را بدون فیلتر و آرایش ببینید»!

جنیفر از نقش ژنتیک در سلامت پوستش می‌گوید!

پوست صاف، شفاف، درخشان و کاملا سالم جنیفر لوپز برای سال‌های طولانی مورد توجه بسیاری از اهالی مد و زیبایی قرار گرفته است. برخی از افراد ادعا می‌کردند که این درخشش و سلامت، مدیون محصولات آرایشی مختلف است، اما جِی‌لو با انتشار این ویدئو به همه ثابت کرد که بدون آرایش هم پوست صاف و سالمی دارد!

راز زیبایی و سلامت پوست جنیفر لوپز چیست؟

لوپز به‌ تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که مهم‌ترین راز سلامت پوست او، استفاده مداوم از کرم‌های ضدآفتاب استاندارد است. او می‌گوید که در کنار ضدآفتاب، مصرف روزانه آب فراوان را هم پشت گوش نمی‌اندازد و حجم بالایی از میوه‌ها و سبزی‌ها در برنامه غذایی روزانه او جای دارند. اطرافیان جنیفر این مساله را تایید می‌کنند که او در تمام وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی، استفاده از میوه‌ها و سبزی‌های تازه فصل را دارد و گاهی از سالاد‌های مختلف به‌جای شام یا ناهار استفاده می‌کند. در کنار تمام این موارد، جنیفر لوپز با خوشحالی از نقش ژنتیک در سلامت و درخشش پوستش می‌گوید: «من همیشه از ژن‌هایی که باعث شدند تا من پوست زیبا، سالم و درخشانی داشته باشم، سپاس‌گزارم»!


نقش تغذیه در سلامت پوست

همان‌طور که گفته شد، استفاده فراوان از میوه‌ها و سبزی‌های تازه یکی از راز‌های سلامت و زیبایی پوست جنیفر لوپز است. متخصصان پوست معتقدند که مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد میوه و ۳ تا ۵ واحد سبزی یا صیفی می‌تواند تاثیر بسیار شگفت‌انگیزی بر حفظ سلامت و لطافت پوست داشته باشد. میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌ها می‌توانند آب مورد نیاز پوست را تامین کنند و باعث ایجاد لطافت و درخشش پوست بشوند.

از طرف دیگر، این خوراکی‌های ارزشمند حجم فراوانی از ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، A و E را هم به بدن می‌رسانند. تمام این ویتامین‌ها می‌توانند به تولید کلاژن و افزایش سلامت پوست کمک کنند و باعث پیشگیری از آسیب‌های پوستی در اثر تماس با اشعه‌های مضر نور آفتاب بشوند. ضمن اینکه دریافت ویتامین C کافی از طریق مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها باعث می‌شود تا رادیکال‌های آزاد نتوانند به سلول‌های پوستی حمله کنند و باعث ایجاد چین‌وچروک یا پیری زودرس بشوند. مطالعات فراوانی ثابت کرده‌اند افرادی که روزانه ۵ تا ۹ واحد میوه و سبزی مصرف می‌کنند، دیرتر دچار چروک‌های پوستی یا خشکی پوستِ منجر به ایجاد چین‌وچروک می‌شوند.

جنیفر از نقش ژنتیک در سلامت پوستش می‌گوید!


نقش ژنتیک در سلامت پوست

براساس اعلام متخصصان پوست، ژنتیک نقش بسیار پرررنگی در نوع پوست ما دارد. یعنی میزان خشکی، چربی، چین‌وچروک یا رنگ پوست می‌تواند به‌شدت تحت تاثیر ژنتیک باشد، اما این مساله به‌معنای رها کردن پوست نیست! یعنی اگر شما به‌صورت ژنتیکی دارای پوستی خشک، آکنه‌ای، روزنه‌دار یا حساس هستید، نمی‌توانید بگویید که ژن من این است و دیگر نمی‌توانم کاری برای حفظ سلامت و زیبایی پوستم بکنم!

متخصصان معتقدند که حتی بدترین انواع پوست هم می‌توانند با یک مراقبت مناسب، بسیار سالم و زیبا نمایان شوند. در مرحله اول شما باید روتین‌های پوستی مانند شستن پوست با شوینده‌های غیر صابونی (مانند پَن‌ها یا شامپو بچه)، نوشیدن آب کافی در طول روز، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه، استفاده از محصولات پوستی استاندارد و تمیز نگه داشتن پوست را رعایت کنید. در مرحله بعد اگر مشکل پوستی دارید، حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید تا با مصرف محصولات پوستی یا مکمل‌های خوراکی مناسب، بتوانید سلامت پوست‌تان را حفظ کنید. گاهی مکمل‌های حاوی کلاژن، بیوتین، روی، ویتامین‌های گروه B یا ویتامین C که توسط پزشکان تجویز می‌شوند، می‌توانند معجزه‌ای باورنکردنی روی پوست شما ایجاد کنند.


نقش استفاده صحیح از ضدآفتاب‌ها در سلامت پوست

جنیفر لوپز در جایی از مصاحبه خود به نقش استفاده از ضدآفتاب‌ها در سلامت پوستش اشاره می‌کند. بیشتر ما درباره اهمیت ضدآفتاب‌ها در پیشگیری از ایجاد آکنه‌ها یا چین‌وچروک‌های پوستی می‌دانیم، اما شاید ندانیم که استفاده صحیح از ضدآفتاب‌ها، مهم‌تر از مصرف روزانه آن‌ها است.

جنیفر از نقش ژنتیک در سلامت پوستش می‌گوید!

اگر می‌خواهید سلامت پوست‌تان را با کمک کرم‌های ضدآفتاب، بیشتر حفظ کنید، باید نیم ساعت قبل از خروج از منزل ضدآفتاب بزنید. هر ۳ ساعت یک‌مرتبه هم پوست‌تان را با دستمال‌های مخصوص پاک کردن آرایش، کاملا پاک کنید و دوباره کرم ضدآفتاب بزنید. اگر این اصل مهم را رعایت نکنید، نه‌تن‌ها ضدآفتاب نمی‌تواند باعث حفظ سلامت پوست‌تان بشود، بلکه می‌تواند زمینه بروز مشکلات پوستی مانند جوش‌های سرسیاه، لک‌های پوستی یا آکنه‌های مقاوم به درمان را هم فراهم کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو